مایکروسافت ادعا می‌کند ویندوز 10 سریعترین رشد میان سیستم‌عامل‌های جهان را دارد

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که در حال حاظر 200 میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 فعال هستند. علاوه بر این ردموندی ها معتقدند که این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز دارای سریع‌ترین رشد میان سیستم‌عامل‌های جهان را دارد.

0

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، ویندوز 10 اکنون بر روی 165 میلیون پی‌سی فعال است که در مجموع حدود 10 درصد این بازار در سال 2015 را تشکیل می‌دهد. مایکروسافت معتقد است که آهنگ رشد محبوبیت ویندوز 10، 400 درصد سریع‌تر از ویندوز 8 و حدود 140 درصد سریع‌تر از ویندوز 7 در حال حرکت است.

به گفته Yusuf Mehdi مدیر بخش دیوایس های مایکروسافت، این شرکت هرچند به صورت مستقل و رسمی در CES 2015 حضور نیافته، با این حال همکاری تنگاتنگی با شرکای سخت‌افزاری خود که این نمایشگاه از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 رونمایی کرده‌اند برقرار کرده است. به عقیده وی، ویندوز 10 تاکنون بالاترین سطح امنیت و رضایت کاربران نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز را به همراه داشته است.

همان‌طور که در جریان هستید ویندوز 10 بدون اجازه کاربران برخی از اطلاعات را به صورت رمزگذاری شده برای مایکروسافت در جهت افزایش قابلیت‌های این سیستم‌عامل ارسال می‌کند. بر اساس همین اطلاعات ردموندی ها اعلام کرده‌اند که در ماه گذشته کاربران بیش از 11 میلیارد ساعت را در محیط ویندوز 10 سپری کرده‌اند.

در سوی دیگر این عده در طول مدت ذکر شده 742 میلیون ساعت مشغول وبگردی با مرورگر تازه نفس مایکروسافت اج بوده‌اند. به زبان ساده‌تر، کاربران ویندوز 10 حدود 7 درصد از زمانی که با این ویندوز به اینترنت متصل بوده‌اند را با مرورگر اج به وبگردی پرداخته‌اند. آمار پرسش و پاسخ از کورتانا نیز شاید قابل توجه باشد. به گفته مایکروسافت در ماه گذشته تنها کاربران ویندوز 10 دسکتاپی، بیش از 2.5 میلیارد سؤال از دستیار صوتی کورتانا پرسیده‌اند.

این تعداد پرسش کننده، باعث افزایش رجوع 30 درصدی کاربران به سرویس بینگ شده است. در سوی دیگر حدود 82 میلیارد عکس توسط اپلیکیشن Photos ویندوز 10 مشاهده شده و بیش از 4 میلیارد ساعت در این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز بازی‌های رایانه‌ای اجرا گردیده است؛ البته 6.6 میلیون ساعت از این بازی‌ها به صورت استریم کنسول ایکس‌باکس بر روی پی‌سی‌ها اجرا شده است.

lumia-950-100630092-large

مایکروسافت همچنین تصریح می‌کند که با عرضه ویندوز 10، شاهد افزایش دو برابری فروش اپلیکیشن‌های ویندوزی گردیده که افزایش 4.5 برابری درآمد را برای توسعه‌دهندگانی که برای ویندوز 8 برنامه تولید کرده‌اند را به همراه داشته است.

البته لازم به ذکر است که فروش رسمی لپ‌تاپ سرفیس بوک از روز چهارشنبه به طور رسمی در کشورهای اتریش، استرالیا، انگلستان، فرانسه، آلمان، سوئیس، نیوزیلند، ژاپن و کمی بعد در هند آغاز خواهد شد. این شرکت استقبال از گوشی‌های لومیا 950 و 950 ایکس را فوق‌العاده توصیف کرده به طوری در اکثر بازارها در هفته اول موجود انبارها از این دستگاه‌ها خالی شده است.

هرچند به طور رسمی تائید نگردیده، با این حال شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت عنوان کرده‌اند که حدود 40 درصد از دستگاه‌هایی که اکنون با ویندوز 10 کار می‌کنند، در جمعه سیاه خریداری و فعال شده‌اند. در پایان نیز این سخن گوی مایکروسافت ابراز امیدواری کرد که نسخه توسعه‌دهندگان هدست هولولنز در آینده‌ای نه چندان دور در اختیار دولوپرها قرار گیرد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.