استفاده فورد از گوریلا گلس برای کاهش هر چه بیشتر وزن فورد جی‌تی

علاقه‌مندان خودرو بدون شک با فورد جی‌تی جدید آشنا هستند، فناوری‌های جذاب و پیشرفته‌ای در این خودرو به خدمت گرفته شده است. موتور دوقلو به همراه استفاده از الیاف کربن در این خودرو خودنمایی می‌کند؛ اما در کنار این موارد، شیشه‌های گوریلا گلس نیز در فورد جی‌تی جدید خودنمایی خواهند کرد.

0

شرکت کورنیگ، به عنوان سازنده شیشه‌های محافظ گوریلا گلس، با شرکت خودرو سازی معروف فورد در حال همکاری برای ساخت شیشه‌های جلو فورد جی‌تی از جنس گوریلا گلس است، با این حساب شیشه‌های این خودرو با آنچه در بعضی از گوشی‌های همراه مشاهده کرده‌ایم یکسان خواهد بود.

این شیشه‌های چندلایه برای شیشه جلو فورد جی‌تی و قاب موتور این خودرو استفاده می‌شود، به این ترتیب وزن این خودرو کاهش پیدا می‌کند. طرفداران خودرو به خوبی می‌دانند که وزن خودرو عاملی مهم برای برتری آن از لحاظ سرعت است، جالب اینجاست که شیشه‌های گوریلا گلس به محکم بودن مشهور هستند و با  این حساب فورد جی‌تی نیز از این مزیت بهره می‌برد. از طرف دیگر اگر ضربه بسیار محکمی به این شیشه‌های گوریلا گلس در فورد جی‌تی وارد شده و منجر به شکستن شیشه شود، این شیشه‌ها به داخل و بیرون خودرو پخش نمی‌شوند.

شیشه‌های گوریلا گلس به خدمت گرفته شده در فورد جی‌تی از سه لایه تشکیل شده‌ است، این لایه‌ها باعث می‌شوند شیشه استحکام بیشتری داشته باشد و صدای محیط را نیز جذب کند.

همان‌گونه که اشاره شد، شیشه‌های گوریلا گلس به خدمت گرفته شده در فورد جی‌تی وزن کمتری دارند،‌جالب است بدانید این شیشه‌های جدید نسبت به آنچه پیش از این در فورد جی‌تی استفاده میشد ۳۲ درصد سبک‌تر هستند. از لحاظ ضخامت نیز حدود ۲۴ تا ۵۰ درصد باریک‌تر می‌باشند و حدود ۳ تا ۴ میلی‌متر ضخامت دارند.

اگر تمامی محاسبات فورد درست از آب در بیاید و این شیشه‌ها آزمایش خود را در فورد جی‌تی به خوبی پس بدهند انتظار می‌رود در آینده شاهد بکارگیری شیشه‌های گوریلا گلس در خودروهای معمولی نیز باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.