شورولت نسخه بعدی خودرو بولت را با همکاری ال‌جی می‌سازد؛ شاید یک LG Car در راه باشد!

طبق بیانیه رسمی روز گذشته جنرال موتورز، این غول خودروسازی آمریکایی در تولید نسل بعدی خودرو بولت همکاری گسترده‌ای با ال‌جی را آغاز خواهد کرد. بدین ترتیب این اولین باری خواهد بود که جنرال موتورز به طور کامل طراحی بخش داخلی و پیشران الکتریکی خودروهایش را به شرکت دیگری می‌سپارد.

0

در شرایطی که بازار خودروهای الکتریکی با سرعت دلخواه خودروسازان پیش نمی‌رود آن‌ها راهی جز عرضه محصولات متنوع‌تر ندارند. در این بین جنرال موتور که تجربه چندانی در تولید و توسعه خودروهای الکتریکی نداشته قصد دارد با کمک گرفتن از ال‌جی در طراحی سیستم پیشران الکتریکی و سرگرمی درون خودرویی در کنار باتری‌های لیتیومی به پروژه خودروهای خودکار هیبریدی خود سرعت بخشد؛ لازم به ذکر است که ال‌جی نیز در این پروژه مبلغ 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

همکاری جنرال موتور با ال‌جی، موجب ارائه جدیدترین تکنولوژی ذخیره سوخت به مصرف‌کنندگان و در ادامه صرفه‌جویی در زمان و هزینه پروسه توسعه خودروهای الکتریکی خواهد شد. بدین ترتیب  نسخه بعدی خودرو بولت می‌تواند زنگ خطری برای تسلا باشد که هم‌اکنون یکه‌تاز تولید کننده خودروهای الکتریکی در امریکا به شمار می‌آید.

اوایل سال جاری GM از مدل مفهومی شورلت بولت رونمایی کرد که توانایی طی کردن مسافت 200 مایل بین هر بار شارژ باتری خود را داشت. این شورولت بولت که انتظار می‌رود در اواخر سال 2016 به تولید انبوه رسد، احتمالاً با قیمت 30 هزار دلاری راهی بازار خواهد شد که البته برای یک خانواده متوسط جامعه که تنها چند ساعت در روز از خودرو خود استفاده می‌کنند کمی زیاد به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که جنرال موتورز در زمانی همکاری خود را با ال‌جی آغاز می‌کند که تسلا نیز برای تأمین باتری مورد نیاز خودروهای برقی خود از شرکت ژاپنی پاناسونیک کمک می‌گیرد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.