تمام چیزهایی که باید در مورد Lumia 950 و Lumia 950 XL مایکروسافت بدانید

مدتی است مایکروسافت در زمینه گوشی‌های هوشمند غیب کبری داشته و محصولی آن‌چنان که باید و شاید روانه بازار نکرده است، اما در مراسم دیروز خود دو گوشی تراز اول معرفی کرد تا جبران غیبت طولانی خود را از این طریق کرده باشد.

1

شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌های همراه هوشمند سالی یکی دو محصول تراز اول و چند جین گوشی میان‌رده روانه بازار می‌کنند تا سهم خود را در این بازار بیشتر کنند در این بین طرفداران محصولات لومیایی مدتی است که منتظر مانده‌اند و معرفی دو گوشی تراز اول با مدل‌های لومیا 950 و لومیا 950XL در کنار گوشی لومیا 550 بدون شک پاسخی در خور به صبر طرفداران گوشی‌های ویندوزفونی است.

جالب اینجاست که پرچمداران جدید مایکروسافت در کنار سخت‌افزار چشم‌گیری که از آن بهره می‌برند از لحاظ نرم‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مشخصات سخت‌افزاری لومیا 950 و لومیا 950XL

لومیا 950 گوشی تراز اولی است که از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با کیفیت QHD بهره می‌برد و چیپست اسنپ‌دراگون 808SoC در آن جا خوش کرده‌ است. در این بین برادر بزرگتر این گوشی، لومیا 950XL نامیده‌ می‌شود که از صفحه نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر بهره می‌برد، این صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی است و کیفیتی برابر با QHD دارد، در این محصول چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ نقش قلب تپنده را بازی می‌کند.

محصولات سری لومیا همیشه به دوربین‌های خود می‌بالند و این‌بار نیز مایکروسافت گوشی‌های تراز اول لومیای خود را از لحاظ دوربین تا دندان مسلح روانه بازار خواهد کرد.

سنسور تعبیه شده در این دوربین‌ها ۲۰ مگاپیکسلی است و فلش سه‌گانه LED RGB در این گوشی‌ها خود نمایی می‌کند، دوربین لومیاهای جدید قادر است با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند و از قابلیت ثبات تصویری نوری بهره می‌برد. با این حساب لومیاهای جدید از لحاظ سخت‌افزاری چیزی کم و کسر ندارند اما تمام این امکانات یک طرف و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید اضافه شده در ویندوز ۱۰ موبایل یک طرف.

ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری لومیا 950 و لومیا 950XL

مایکروسافت در مراسم خود توانست با رونمایی از ویژگی‌های نرم‌افزاری منحصر به فرد، نظر دوست و دشمن را به پلتفرم موبایل خود جلب کند. در بین این ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، قابلیت Continuum که پیوستگی معادل مناسبی برای آن است بیشتر به چشم می‌خورد.

ویژگی Continuum کاربر را قادر می‌سازد تا گوشی‌ لومیایی خود را از طریق یک پایه (Dock) کوچک به مانیتور، ماوس و صفحه‌کلید متصل کند، به این ترتیب ادامه کارهایی را که با موبایل انجام می‌داد می‌تواند بر روی صفحه‌بزرگ مانیتور ببیند و با استفاده از ماوس و صفحه‌کلید به کار خود ادامه دهد.

با این حساب، کاربر قادر است بوسیله موبایل خود عملاً‌ کامپیوتر خانگی داشته و کارهای روزمره را انجام دهد، این فرآیند بدون شک در آینده گسترش و بهبود بیشتری خواهد داشت اما در حال حاضر نیز امکانات زیادی را کاربر می‌تواند با ویژگی Continuum انجام دهد، صفحه دسکتاپ پیشرفته به همراه نوار ابزار، منوی استارت و برنامه‌های آفیس از مواردی هستند که می‌توان همانند کامپیوترهای خانگی به آنها از گوشی موبایل بر روی صفحه‌نمایش بزرگ مانیتور دسترسی داشت.

به این ترتیب انتظار می‌رود سیستم‌عامل موبایل ویندوز ۱۰ آینده درخشانی پیش رو داشته باشد، از طرف دیگر یکی از فاکتورهای مهم در حین خرید، قیمت کالا است که مایکروسافت در این زمینه هم دست و دلبازی به خرج داده و لومیا ۹۵۰ تنها قیمتی برابر با ۵۵۰ دلار دارد در حالی‌که لومیا 950XL با قیمت ۶۵۰ دلار روانه بازار می‌شود.

در پایان باید گفت اگر این امکانات در گوشی‌های جدید مایکروسافت چشم شما را گرفته و قصد خرید دارید باید مدتی صبر کنید چرا که این گوشی‌ها حداقل یک‌ ماه دیگر روانه بازار جهانی می‌شوند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. jk می‌گوید

    یعنی دیوونه مراسمشون شدم،،،حتما در کنار لومیا 1020 ی دونه ۹۵۰xl هم میخرم و ی بند۲ و سرفیس پرو 4