تماشا کنید: آزمایش سرعت فوکوس خودکار دوربین اکسپریا زد 5 سونی

همان‌طور که می‌دانید در نمایشگاه IFA 2015 شاهد رونمایی سونی از سه‌گانه‌های اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 پرمیوم و اکسپریا زد 5 کامپکت بودیم. این سه دستگاه هوشمند از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربردی بهره می‌برند اما یکی از اصلی ترین قابلیت‌های آن‌ها را باید در دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی آن‌ها جست.

1

این دوربین علاوه بر امکان بهره‌گیری از کیفیت بالای عکس‌برداری، سرعت بالای دوربین را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. مدنظر داشته باشید که هر دو فاکتور یادشده مطمئنا مورد توجه دوستداران عکاسی قرارخواهد گرفت. در شرایط بهینه، دوربین یادشده می‌تواند در مدت زمان 0.03 ثانیه بر روی اشیای مختلف فوکوس کند که 10 برابر سریع‌تر از برهم زدن پلک‌های چشم است. این در حالی است که سوپرفون‌های سال گذشته زمان 0.27 تا 0.3 ثانیه را ثبت کرده بودند.


اما آیا در عمل هم دوربین اکسپریا زد 5 از چنین سرعتی (که سونی به آن اعتقاد دارد) بهره خواهد برد و یا این سرعت تنها از نقطه‌نظر تئوری قابل دست‌یابی است؟ در ویدئوی منتشر شده می‌توانید نگاهی دقیق به سرعت فوکوس دوربین استفاده شده در اکسپریا زد 5 مجهز به دوربین 23 مگاپیکسلی داشته باشید. در این ویدئو ابتدا بر روی یک شی در دور دست فوکوس می‌شود و نهایتا به سرعت دوربین به سمت شی دیگری که در فاصله 15 سانتی‌متری آن قرارگرفته است جابجا می‌شود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مرتضی طرازی می‌گوید

    سونی رو عشقست ..