رونمایی MIT از اولین رایانه‌ای که اطلاعات شما را به هیچ قیمتی از دست نخواهد داد

اولین رایانه تولیدی که به کاربر اطمینان کامل می‌دهد که به هیچ وجه و در صورت بروز مشکلات مختلف باعث از دست رفتن اطلاعات وی نشود توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه‌ای MIT رونمایی شد.

0

در تحقیقات اولیه به‌منظور تولید این محصول از نوع جدیدی از فایل‌های سیستمی استفاده شده که از لحاظ منطقی امکان از دست رفتن تصادفی اطلاعات را به صفر می‌رسانند. این تحقیقات برپایه پروسه‌ای که با عنوان Formal Verification از آن یاد می‌شود آغاز و با توجه به تعریف محدوده‌های عملیاتی برای برنامه‌های مختلف رایانه‌ها ادامه یافت تا شرایطی برای برنامه‌ها ایجاد کند تا نتوانند این محدودیت‌ها را منتفی کنند و یا پشت سر بگذارند.

مدنظر داشته باشید که امکان کرش کردن رایانه وجود دارد اما اطلاعات موجود در رایانه به هیچ وجه از دست نخواهند رفت. آنچه که باعث نگرانی کاربران زیادی شده است تولید این فایل‌های سیستمی به‌نحوی است که کاملا قابل اعتماد باشند تا در صورت عملکرد معمولی و حتی بروز مواردی مانند ایجاد مشکل در برنامه‌ها، قطعی برق، مشکلات سخت‌افزاری و مورادی اینچنینی بازهم هیچ اطلاعاتی از دست نرود.

ایجاد فایل سیستمی که می‌تواند خودرا از هر مشکل احتمالی نجات دهد بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد زیرا احتمال بروز مشکل بر اثر موارد متفاوتی امکان‌پذیر است و در طراحی فایل‌ها باید همه موارد و شرایط مدنظر قرارگیرند.

در حال حاضر این فایل‌های سیستمی بسیار کند هستند و عملکرد پایینی دارند اما امید آن می‌رود تا با ادامه و تکمیل تحقیقات MIT شاهد رایانه‌هایی با فایل‌های سیستمی با کارایی بالاتر و البته قابل اعتمادتر باشیم.

wired

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.