قابلیت تشخیص چهره ویندوز 10 حتی دوقلوها را نیز به‌راحتی از یکدیگر تشخیص می‌دهد!

قرار بود که قابلیت شناسایی چهره ویندوز 10 ورود به کامپیوتر را در عین تأمین امنیت افراد، راحت‌تر کند؛ اما این قابلیت تا چه میزان خوب عمل می‌کند؟

0

ظاهراً به‌قدری خوب است که اگر یک همزاد داشته باشید، حتی او هم نمی‌تواند خود را به‌جای شما نشان بدهد. روزنامه The Australian آزمایش غیررسمی را انجام داده و در آن سعی به گول زدن ویندوز 10 با استفاده از دوقلوهای همسان کرده است.

جالب است بدانید که ویندوز 10 حتی یک‌بار هم خام نشد! برای واردکردن هر دو نفر به سیستم‌هایشان به صورت همزمان مشکل داشت، اما در حالت‌های دیگر تنها به کاربرانی که از ابتدا شناسایی چهره را فعال کرده بودند اجازه ورود می‌داد. حتی اگر خواهر یا برادر دوم سعی می‌کرد با تغییر حالت مو یا برداشتن عینک، خود را به عنوان کاربر اصلی جا بزند، ویندوز 10 متوجه تغییر می‌شد.

البته بهتر است بدانید که جامعه آماری این آزمایش بسیار کوچک بوده و از لپ‌تاپ لنوو یوگا 3 14 استفاده کرده‌اند که دوربین مناسبی دارد. هنوز هم امکان دارد که دوقلویی شایسته بتوانند سیستم Hello در ویندوز 10 را گول بزنند یا یک دوربین معمولی نتواند به تشخیص هوشمندانه کمک کند.

به‌هرحال این امر نشان می‌دهد که شناسایی چهره در ویندوز 10 بیش از سیستم‌های دیگر قابل‌اعتماد است. این قابلیت برای امنیت و راحتی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ نه‌تنها از ورود افراد ناخواسته به سیستم جلوگیری می‌کند، بلکه آسان‌تر شدن مراحل ورود به کامپیوتر را هم موجب می‌شود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.