مایکروسافت نسخه آزمایشی ریموت دسکتاپ را برای مک معرفی کرد

مایکروسافت ساعاتی پیش نسخه‌ای تازه از پیش‌نمایش برنامه ریموت دسکتاپ را برای سیستم‌های مبتنی بر مکینتاش معرفی کرد که امکان کنترل برنامه‌ها و دادهای در حال اجرای درون سیستم‌عامل از راه دور را برای کاربران فراهم می‌کند.

0

شاید بخواهید از طریق شبکه محلی‌ که در اختیار داری دارید، از روی یک مک به پی.سی متصل شوید و آن را کنترل کنید. می‌دانید که اتصال یک پی‌سی به پی‌‌سی دیگر مشکلی نیست. هر دو به طور پیش‌فرض روی خود نرم‌افزار Remote Desktop را دارند که با آن می‌توانید این کار را کنید؛ اما روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل مکینتاش به طور پیش‌فرض ریموت دسکتاپ وجود ندارد،این در حالیست مایکروسافت یک نسخه پیش‌نمایش از Remote Desktop خود را برای مک آماده کرده است که از طریق اپ‌استور و برای اولین بار از طریق HockeyApp قابل دریافت می‌باشد.

نسخه آزمایشی ریموت مخصوص پلتفرم مک، امکان کنترل چندین سیستم به طور همزمان از راه دور را از یک دستگاه امکان‌پذیر می‌کند، علاوه بر این امکان انتقال فایل و داده‌ها از طریق شبکه داخلی مابین دستگاه کنترل‌کننده و کنترل شونده نیز امکان‌پذیر است. برای آشنایی با تمامی امکانات این نسخه می‌توانید به وبلاگ تیم توسعه‌دهنده ریموت دسکتاپ مراجعه کنید.

اگر به خاطر داشته باشید، نسخه پیش‌نمایش ریموت دسکتاپ برای گوشی‌های ویندوز فونی اوایل سال جاری در دسترس قرار گرفت، این در حالیست که نسخه سازگار با ویندوز 10 آن نیز به تازگی منتشر شده است. به طور کلی مایکروسافت استفاده از ریموت دسکتاپ را هم‌اکنون برای کاربران اغلب پلتفرم‌های رایج امکان‌پذیر کرده است که می‌تواند اقدامی در جهات تقابل به مثل کردن انتشار برنامه Chrome Remote Desktop از سوی گوگل به منظور اشتراک گزاری فایل‌های مدیا مابین دستگاه‌های مختلف و کروم‌بوک‌ها قلمداد شود.

البته به خاطر داشته باشید که نسخه مک ریموت دسکتاپ، هم‌اکنون در حالت بتا قرار داشته، با این حال ردموندی‌ها وعده افزودن قابلیت‌های جدید همچون امکان انتقال داده‌های ذخیره شده در کلیپ بورد، کنترل از طریق چند نمایشگر، قابلیت Gateway که برای برقراری Session و دسترسی به منابع مورد نظر خود از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد و Azure RemoteApp preview که امکان کنترل بر مبنای پردازش از راه دور است را در قالب به‌روزرسانی‌های جدید داده است.

big-download-button

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.