۷ ترفند هوشمندانه برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند جی ۴ ال‌جی

بر کسی پوشیده نیست که پرچم‌دار جدید ال‌جی، نسبت به جی 3 پیشرفت‌های محسوسی را به خود دیده، با این حال به نظر می‌رسد آن چنان که باید به باتری این محصول توجه نشده و ممکن است در بعضی مواقع پاسخگوی سخت‌افزار قدرتمند آن نباشد؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا خریداران جی 4 می‌توانند با به کار گیری چند ترفند نرم‌افزاری عمر شارژ باتری گوشی هوشمند خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

0

ما در ادامه در فارنت به شما ۷ ترفند ساده و کاربردی که نیاز به روت کردن و یا آمیختن با منوهای مخفی و ویژگی‌های مبهم را ندارد، ارائه می‌کنیم که با بهره‌گیری از آن‌ها خواهید توانست عمر باتری گوشی هوشمند جی ۴ ال‌جی خود را تا حدودی افزایش دهید.

 

Turn-off-unnecessary-app-syncقطع امکان همگام‌سازی اپلیکیشن های غیرضروری

ال‌جی جی 4 به طور پیش‌فرض از اپلیکیشن هایی همچون فیس‌بوک، گوگل درایو، دراپ‌باکس یا Pinterest بهره می‌برد که در هنگام اتصال دستگاه به اینترنت می‌توانند خود را با آخرین اطلاعات ارسال شده از سوی سرورهایشان به‌روز کنند. بسیاری از این برنامه‌ها غیرضروری هستند و قطع دسترسی آن‌ها از سرورهایشان علاوه بر کاهش حجم مصرفی پهنای باند شما، عمر شارژ باتری دستگاهتان را هم افزایش خواهد داد. بدین منظور به صفحه اصلی تنظیمات جی 4 رفته و سپس مسیر General > Accounts & sync and use را دنبال کنید. در این قسمت می‌توانید بر اساس سلیقه دسترسی برنامه‌های مختلف را فعال یا محدود نمایید.

 

Turn-on-Battery-saverفعال‌سازی حالت ذخیره انرژی

اگر در شرایطی اضطراری قرار گرفتید که شارژ باتری دستگاهتان رو به کاهش بود و از دسترسی به شارژ هم محروم بودید، بدون شک در اولین اقدام بایستی حالت ذخیره انرژی دستگاه خود را فعال نمایید. هرچند با روشن کردن Battery saver فعالیت برخی از اپلیکیشن ها و قابلیت‌های دستگاه متوقف می‌شود، با این حال شما به تمامی امکانات حیاتی جی 4 دسترسی خواهید داشت و از طرفی عمر باتری آن نیز حدود 15 درصد افزایش می‌یابد. برای انجام این کار کافیست مسیر Settings > General > Battery & power saving را دنبال کرده و تیک فعال شدن این قابلیت را پر نمایید.

 

غیرفعال کردن قابلیت پنجره‌های دوتایی “Dual window”

Disable-Dual-WindowDual window به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه را یکی در بالا و یکی در پایین صفحه‌نمایش اجرا نمایید. ممکن است این ویژگی تنها به چند اپلیکیشن‌ کاربردی محدود شده باشد، اما در زمانی که قصد دارید به چند کار در آن واحد بپردازید قطعاً همین برنامه‌ها بسیار به کمک شما خواهند شتافت. هرچند این قابلیت صرفاً مخصوص پرچم‌دار جدید ال‌جی نیست، با این حال غیرفعال کردن آن می‌تواند کمک شایانی در ذخیره‌سازی انرژی به دستگاه شما کند.این قابلیت ممکن است به طور پیش‌فرض بر روی جی 4 شما غیرفعال باشد، با این حال برای کسب اطمینان از این موضوع به سربرگ General در منوی تنظیمات اصلی رفته و سپس گزینه Dual window را در حالت غیرفعال تنظیم کنید.

 

Disable-Vibrate-on-tap

غیرفعال کردن ویبره کلیدهای هدایت‌گر

پرواضح است که غیرفعال کردن ویبره بازخوردی از فشار بر روی دکمه‌های هدایت‌گر می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی عمر شارژ باتری جی 4 داشته باشد؛ از این رو بایستی برای غیرفعال کردن آن مسیر Settings > Sounds & notifications دنبال کرده سپس گزینه More را انتخاب کرده و در مرحله پایانی تیک Vibrate on tap را با یک بار لمس، بردارید.

 

غیرفعال کردن موقعیت‌یاب دقیق

Disable-High-accuracy-location-modeاگر شما نمی‌خواهید روی GPS جی 4 برای دریافت موقعیت دقیق خود شرط‌بندی کنید، مسیر settings -> General -> Location را دنبال کرده و سپس گزینه Mode را انتخاب کنید. در این مرحله کافیست حالت “Battery saving (Networks only)” را انتخاب کنید. با اعمال این دستور، تعیین موقعیت با کمک شبکه وای‌فا و دیتای سیم‌کارت غیرفعال خواهد شد.

 

پاک کردن اطلاعات سرویس‌های گوگل پلیClear-Google-Play-Services-data

هرچند این اقدام تأثیر چندانی بر روی عملکرد باتری نداشته، با این حال انجام آن در مواقع اضطراری خالی از لطف نیست. بدین منظور به مسیر settings -> Apps -> All رفته و سپس سربرگ google play services را انتخاب نمایید. در مرحله انتهایی کافیست دکمه Clear all data را یک بار فشار دهید. این اقدام در اندروید آب‌نبات‌چوبی باعث افزایش کارایی کل دستگاه می‌گردد.

Install-Snapdragon-BatteryGuruنصب اپلیکیشن Snapdragon BatteryGuru

این برنامه که برای گجت‌های دارای چیپست ساخت شرکت کوالکام طراحی گردیده، عمر باطری جی 4 شما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. اپلیکیشن Snapdragon BatteryGuru تنظیمات خاصی برای تغییر ندارد و با همان تنظیمات اصلی به صورت پیش‌فرض نصب می‌شود. این برنامه ریفرش شدن برنامه‌ها، مقدار مصرف آن‌ها از دیتا ، مقدار مصرف شما از اینترنت و نوع اتصالتان به اینترنت را طی چهار روز مورد بررسی قرار داده و پس از آن بهترین الگوریتم را برای جی 4 شما استفاده می‌کند.

 

S6بررسی کامل جی 4 ال‌جی در فارنت

اگر هنوز بررسی کامل جی 4 ال‌جی را در فارنت نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم این بررسی را از دست ندهید! در این مطلب ما به طور کامل زوایای مختلف نرم‌افزاری وسخت‌افزاری گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.