راه‌اندازی اینترنت وای فای رایگان بر فراز بلند‌ترین کوه ژاپن

فوجی، بلندترین کوه ژاپن هم به اینترنت وای‌فای مجهز خواهد شد.

2

نوزدهم تیرماه، آغاز عرضه سرویس اینترنت وای‌فای رایگان بر فراز کوه فوجی می‌تواند فصل جدیدی را برای کوهنوردانی که تصمیم به فتح این کوه می‌گیرند بازکند و گردشگران خارجی که در حال حاضر از نبود هات‌اسپات‌های رایگان در این کشور متعجب هستند را بیش از پیش متعجب سازد.

این امر با توجه به تلاش یکی از پیشگامان صعنعت اینترنت بی‌سیم در این کشور یعنی NTT Docomo محقق شده است تا با همکاری مقامات استانی اداره‌کننده مسیر‌های پیاده‌روی موجود تا قله کوه بتوانند بر فراز کوهی با ارتفاع 3776 متر این خدمات را ارائه کنند.

هشت هات‌اسپات وای‌فای در ایستگاه‌های استراحت و دیگر قسمت‌های مجهز و البته در قسمت‌های مرتبط با آموزش‌‌های کوهنوردی قرار می‌گیرند و تا پایان فصل کوهنوردی قابل استفاده خواهند بود. سه هات‌اسپات نیز نزدیک قله قرار گرفته تا بازدید‌کنندگان بتوانند مناظر نفس‌گیر و حیرت‌انگیز را از فراز قله از طریق توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام با دیگران به اشتراگ بگذارند.

یکی از مقامات مسئول در زمینه گردشگری کشور ژاپن به نام Asahi Shimbun در این‌باره می‌گوید:

ما امیدواریم گردشگران از این قابلیت نه‌تنها به‌منظور توضیح در خصوص جاذبه‌های گردشگری بلکه به‌منظور در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز در خصوص شرایط آب‌ و هوایی و دیگر نکات مربوط به ایمنی بهره ببرند.

به‌منظور آنلاین شدن، گردشگران یک کارت دستورالعمل وای‌فای را در یکی از چندین مرکز توزیع موجود در کوه دریافت خواهند کرد. این در حالی است که در سال 2014 چیزی در حدود 50 هزار گردشگر خارجی از کوه فوجی صعود کرده‌اند و انتظار می‌رود این رقم در سال جاری بازهم افزایش یابد.

عدم وجود اینترنت رایگان وای‌فای در مکان‌های عمومی مدت‌هاست که یکی از شکایت‌های شایع گردشگران خارجی است که برای سفر کشور ژاپن را انتخاب می‌کنند. اکثر کاربران ژاپنی معمولا از طرح‌های اینترنت همراه بر روی گوشی‌های خود در هنگامی که بیرون از منزل هستند استفاده می‌کنند و به همین دلیل هتل‌ها و دیگر مکان‌های عمومی نیازی به راه‌اندازی اینترنت رایگان وای‌فای احساس نکرده‌اند با این وجود با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو در سال 2020، دولت و دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در حال تلاش به‌منظور راه‌اندازی ایستگاه‌های ارائه‌دهنده اینترنت بی‌سیم در شهرهای بزرگ هستند.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    والا این اخبار رو نگید
    فقط حسرتش رو دل ما هست

  2. رضا می‌گوید

    متاسفم برای ایران خودمون