دستورهای صوتی آفلاین OK Google به‌زودی از راه می‌رسند

بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید اندروید، از دستورات صوتی در صورتی‌که این قابلیت آن را در برنامه جست‌وجوی گوگل فعال کرده باشید، پشتیبانی می‌کنند.

0

می‌توانید با گفتن Ok Google از این قابلیت استفاده کرده و هر سؤالی که دارید را از آن بپرسید. حتی می‌تواند کارهای ساده‌ای را برایتان انجام دهد و علت اهمیت آن، مخصوصاً در شرایطی که توانایی استفاده از گوشی را به صورت فیزیکی ندارید، مشخص می‌شود. با اینکه OK Google برای اجرا شدن نیازمند اتصال گوشی به اینترنت است، اما به نظر می‌رسد که شرایط به زودی تغییر کند.

کد جدیدی در آخرین نسخه برنامه جست‌وجوی گوگل برای اندروید کشف شده که به اضافه شدن امکان صدور دستورات صوتی آفلاین برای پلتفرم اشاره می‌کند. مشخصاً بعد از اضافه شدن آن، برای به دست آوردن پاسخ سؤالات خود همچنان به ارتباط با اینترنت نیاز خواهید داشت؛ اما با آفلاین شدن این قابلیت، می‌توان دستوراتی نظیر روشن کردن وای فای، پخش موزیک، برقراری تماس یا ارسال پیام کوتاه را به گوشی داد.

همچنین در برنامه کدهایی مشاهده شده که بنا بر آن‌ها، ممکن است دستوراتی مثل افزایش نور صفحه یا صدای دستگاه به دستورات صوتی فعلی اضافه شود. این‌ها قابلیت‌های ساده‌ای هستند که از سوی کاربر به فعل‌وانفعال چندانی نیاز ندارند؛ بااین‌حال اگر بتوان آن‌ها را تماماً از طریق دستورات صوتی انجام داد، برای کاربران بسیار کاربردی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که گوگل به صورت رسمی، قصد در دسترس قرار دادن دستورات صوتی آفلاین برای کاربران اندروید را دارد یا خیر.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.