ببینید: مراقب کارت‌های حافظه تقلبی شبیه به اصل در بازار باشید!

ممکن است شما نیز جدیدا تبلیغات موجود در وب‌سایت‌های مختلف و یا انجمن‌های مرتبط با سخت‌افزار را مشاهده کرده باشید. در جدیدترین نوع تبلیغات، قیمت پایینی برای دستگاه‌های جانبی و تجهیزات مرتبط با دستگاه‌های الکترونیکی ذکر می‌شود و شخص اداره‌کننده وب‌سایت یا انجمن مدعی است این تجهیزات را به‌طور مستقیم از چین وارد کرده و یا برای شما از سایت‌هایی مانند Aliexpress و یا Alibaba و یا حتی وب‌سایت‌های معتبر مانند آمازون و eBay خریداری می‌کند.

2

ممکن است با مراجعه به لینک فروشنده اصلی این تجهیزات در وب‌سایت‌های یادشده مشاهده کنید که امتیاز بالایی از سوی خریداران به فرد یادشده تعلق گرفته و یا حتی ریویووها و نظرهای مثبتی در این زمینه ارائه شده است. یک نمونه از این موارد، دستگاه‌های Refurbished هستند که با قیمتی پایین عرضه می‌شوند اما به‌هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

از این مبحث که بگذریم قصد داریم در این مطلب تجربه یک عکاس حرفه‌ای از خرید یک عدد کارت حافظه برای دوربین عکاسی را بیان کنیم. Bryan Myhr عنوان کرده وی اخیرا یک کارت حافظه 64 گیگابایت با مارک Transcend را از یکی از فروشندگان خوش‌نام eBay خریداری کرده است اما در اولین استفاده از کارت حافظه، متاسفانه با خرابی تجهیز روبرو شده است.

این خرابی باعث شد وی نگاهی دقیق‌تر به این کارت حافظه در کنار یک کارت حافظه اصل داشته باشد تا به‌وضوح متوجه تفاوت‌هایی شود. در زیر تصویری که بر روی وب‌سایت eBay قرارگرفته را مشاهده می‌کنید.trascend

اما آنچه نصیب آقای Myhr شده، کارت حافظه سیاه رنگی است که در تصویر زیر در کنار کارت حافظه اصل آبی‌رنگ مشاهده می‌کنید.

gradients

با بررسی‌های بیشتر متوجه تفاوت میان رنگ‌های موجود در رنگین‌کمان نقش‌بسته بر روی کارت حافظه، ضخیم‌تر بودن فونت در کارت حافظه اصلی و سایه‌زنی متفاوت بر روی زمینه خواهیم شد. از سوی دیگر هیچ شماره سریالی بر روی کارت حافظه تقلبی درج نشده است. fake font

font

no serial numberserial number on memory card

مکاتبات متعدد توسط آقای Mhyr نیز نتیجه بخش نبود و فرد فروشنده اذعان داشته ایراد از دوربین خریدار است. مدنظر داشته باشید که در چنین مواردی حتی شرکت سازنده نیز با توجه به جعلی بودن محصول زیر بار تعویض و یا پس‌گرفتن نخواهد رفت.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد باید با تردید و بررسی بیشتری اقدام به خرید از وب‌سایت‌های آنلاین کنید. مدنظر داشته باشید که چنین مواردی در خرید رو در رو و از فروشگاه‌های معتبر نیز ممکن است اتفاق بیفتند بنابراین همواره با تحقیقات کامل و اطلاعات جامع در خصوص محصولی که قصد خریدش را دارید در بازار حاضر شوید.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. احمد می‌گوید

    سلام
    لطفا بجای اینکه زحمت میکشید و یه گزارش خارجی رو بدون توجه به شرایط مملکت ما عینا ترجمه میکنید یه سری به بازار داخلی خودمان بزنید و در صورتی که قصد دارید اطلاع رسانی صحیحی بنمایید از منابع داخلی استفاده کنید
    اینکه یک نفر در خارج از ایران از یک فروشگاه معتبر مجاری چیزی خریده است هرچند در خود موضوع تشابهی با وضعیت بازار ایران دارد اما در ساختار آن کلی تفاوت است.
    بد نیست بجای ترجمه تنها یگ گزارش کمی هم زحمت گزارش سازی و گزارش نویسی رو به خودتوم بدید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دقیقا همین وضعیت در بازار ایران وجود دارد. قبلا بررسی کردیم دوست عزیز. زحمت بکشید شما هم قبلا از اعلام نظر کمی بررسی کنید.