گزارش فارنت از مراسم معرفی گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی در ایران

شرکت ال‌جی ظهر دیروز در مراسمی گوشی هوشمند جی 4 به عنوان جدیدترین پرچمدار خود در بازار تلفن همراه را در ایران معرفی کرد.

0

پیش از آغاز این مراسم که در بازار چارسو تهران و با حضور مدیران ارشد این شرکت در منطقه خاورمیانه و ایران و همچنین جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، حاضران با قابلیت‌های این گوشی هوشمند از نزدیک آشنا شده و کار با این گوشی هوشمند را تجربه کردند.

Lg G4 Launch in Iran 06

پس از آن نوبت به مراسم اصلی رسید تا با سخنان ام‌کی مدیر بخش موبایل دفتر ال‌جی در ایران آغاز شود. وی در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که باعث افتخار من است که برای معرفی گوشی هوشمند جی 4 در ایران در اینجا هستم و از حمایت تک‌تک شما برای افزایش آگاهی مردم تشکر می‌کنم.

مدیر بخش موبایل دفتر ال‌جی در ادامه تاکید کرد که با معرفی گوشی هوشمند جی 4 ما ارزش‌های بیشتری را برای مردم ایران به ارمغان آورده و ارائه کرده‌ایم. وی سپس در معرفی کوتاه این گوشی هوشمند، دو قابلیت بدنه چرمی و دوربین فوق‌العاده را مورد تاکید قرار داد که از نگاه او مطمئناً باعث لذت و تجربه بهتر کاربران خواهد شد.

سپس نوبت به سعید طلایی مدیر بخش GTM موبایل ال‌جی در ایران رسید تا به معرفی کامل دیگر قابلیت‌های گوشی هوشمند جی 4 بپردازد. وی در ابتدای سخنان خود قابلیت‌های اصلی گوشی هوشمند جی 4 را در دوربین، طراحی و صفحه نمایش این گوشی خلاصه دانست.

Lg G4 Launch in Iran 07

وی در ادامه سراغ معرفی قابلیت‌های نهفته در دوربین این گوشی هوشمند رفت. وی تاکید داشت که ال‌جی با کاهش اندازه گشادگی دوربین به F1.8 باعث شده تا 80 درصد روشنایی بیشتر نسبت به G3 به سنسور دوربین برسد که حالا شاهد افزایش 40 درصدی اندازه آن باز هم نسبت به G3 باشیم که این موضوع باعث ثبت تصاویری با روشنایی بیشتر و افزایش توانایی دوربین در ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور خواهد شد.

Lg G4 Launch in Iran 09

سعید طلایی در ادامه قابلیت‌های موجود در بخش تنظیمات دستی دوربین را مشابه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR دانست که با پخش ویدئوهایی از تجربه عکاسان حرفه‌ای ایرانی و خارجی در این خصوص همراه بود. حالت تنظیمات دستی، عکاسان باتجربه را قادر می‌سازد تا با کنترل مستقیم فوکوس، سرعت شاتر، ISO، دریچه دیافراگم و بالانس نور سفید حالات هنرمندانه‌تری را در هر عکس تمرین کنند. عکاسان حرفه‌ای‌تر به منظور ویرایش دقیق‌تر تصاویر بدون از بین رفتن جزئیات می‌توانند عکس‌هایشان را علاوه بر فرمت JPEG با فرمت RAW ذخیره کنند.

وی تاکید کرد که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند شاهد استفاده از حسگر طیف رنگ (CSS) هستیم که در کنار قابلیت تشخیص منبع نور و تشخیص سوژه‌ها بکار گرفته شده است. CSS با خواندن دقیق مقادیر RGB نور پیرامون صحنه و همچنین نور مادون قرمز بازتابیده شده از اشیاء دقت رنگ را بهبود می‌دهد. CSS از این اطلاعات به منظور تنظیم بالانس نور سفید و رنگ فلاش استفاده می‌کند تا تصاویر گرفته شده تا حد ممکن به آنچه که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود نزدیک باشد. با این حسگر طیف رنگ، دیگر رنگ قرمز به صورت نارنجی روشن و رنگ سفید به صورت زرد کم‌رنگ به نظر نمی‌رسند.

Lg G4 Launch in Iran 03

سعید طلایی همچنین فناوری لرزشگیر OIS 2.0 بکار گرفته شده در جی 4 را سه‌بعدی دانست که با استفاده از گسترش محدوده پایدارسازی تصویر از یک به دو درجه در محور X و Y و همچنین اضافه کردن محور سوم برای اولین بار کارایی را دو برابر می‌کند و تجربه عکاسی در شرایط ناپایدار را فوق‌العاده بهبود بخشیده است.

Lg G4 Launch in Iran 05

بنابر اعلام وی، قابلیت Quick Shot نیز به مشتریان این اجازه را می‌دهد که در زمانی که نمایشگر خاموش است بدون بازکردن اپلیکیشن دوربین با دوبار لمس کلید پشتی عکس بگیرند. همچنین G4 زمان آماده‌سازی دوربین بسیار سریع 6/0 ثانیه دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جی 4 نیز با قابلیت Gesture Interval Shot توانسته قابلیت قبلی Gesture Shot را با گرفتن 4 عکس متوالی به فاصله 2 ثانیه از یکدیگر بهبود بخشد که این قابلیت شانس گرفتن عکسی عالی در دشوارترین شرایط را افزایش می‌دهد. فعال‌کردن شاتر به سادگی دو بار باز و بسته کردن دست در مقابل دوربین است.

Lg G4 Launch in Iran 08

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که شرکت ال‌جی برای اولین بار در گوشی هوشمند جی 4 از صفحه نمایش جدید 5/5 اینچی IPS Quantum بهره برده که استفاده از این فناوری باعث افزایش 20 درصدی در بازتولید رنگ‌ها، افزایش 50 درصدی در کنتراست تصاویر، 25 درصد بهبود کیفیت تصویر در محیط های رو باز و 11 درصد مصرف انرژی کمتر را به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر جدید برای استانداردهای DCI تنظیم شده است. استانداردی برای جلوه رنگ که توسط بهترین استودیوهای هالیوود ارائه شده است.

Lg G4 Launch in Iran 04

سعید طلایی سپس سراغ طراحی جی 4 رفت و اعلام کرد: ال‌جی به موادی که در جدیدترین پرچمدارش به کار رفته، توجه ویژه‌ای داشته است. گوشی تلفن همراه هوشمند جی 4 در شش رنگ زیبا از چرم طبیعی دست‌دوز ارائه شده است. فرآیند سنتی دباغی گیاهی استفاده شده برای تولید و رنگ چرم از مهارت استادکاران این زمینه بهره برده است. رنگ‌های چرم جی 4 از طیف گرم انتخاب شده‌اند که اصیل جلوه کنند. از همه مهم‌تر، چرم دباغی شده به روش گیاهی دوستدار محیط زیست بوده و به آسانی بازیافت می‌شود زیرا هیچ مواد شیمیایی در آن به کار نرفته است. برای کاور پشتی جی 4 حق انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد نظیر، سفید سرامیکی خالص با الگوهای سه‌بعدی، خاکستری متالیک و طلایی درخشان.

Lg G4 Launch in Iran 02

وی افزود: مشخصه طراحی جی 4 با وزن 155 گرم همان Slim Arc است که در تمامی بدنه ادامه یافته و با نمایشگری با پیچ و خم‌های ماهرانه تکمیل شده است. علاوه بر زیبایی، طراحی Slim Arc در سقوط از مقابل، بیست درصد نسبت به گوشی‌های صاف دوام بیشتری دارد.

مدیر بخش GTM موبایل ال‌جی در ایران در ادامه افزود: بالاتر رفتن کیفیت صفحه نمایش جی 4 به منزله پایین آمدن عمر باطری آن نیست. جی 4 با باطری قابل تعویض 3000 میلی‌آمپری به ظرفیت بالایی تجهیز شده که در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند این روزها به ندرت دیده می‌شود. ترکیب این باطری و فناوری صرفه‌جویی در مصرف انرژی در پردازنده اسنپ‌دراگون 808 کوالکام باعث می‌شود در استفاده عادی در یک روز کامل از جی 4 مشکلی پیش نیاید.

Lg G4 Launch in Iran 01

بنابر اعلام ال‌جی گوشی هوشمند جی 4 تنها در نسخه دو سیم‌کارت و در رنگ‌های چرم طبیعی قهوه‌ای، مشکی و زرشکی و همچنین سفید سرامیکی خالص، خاکستری متالیک و طلایی درخشان از 28 خرداد ماه در بازار ایران عرضه خواهند شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.