کوالکام: شرکت‌هایی که از شایعات سود می‌برند ادعای داغ‌کردن اسنپ‌دراگون 810 را دارند!

پردازنده اسنپ‌دراگون 810 کوالکام در سال جاری میلادی بارها و بارها خبرساز شد که البته اکثر آن‌ها اخباری منفی بودند. پیش از این انتظار می‌رفت این پردازنده که پرچمدار کوالکام نیز به شمار می‌آید در پرچمداران جدید برندهای مختلف مورد استفاده قرارگیرد اما در حال حاضر تنها وان‌ ام 9 و جی‌فلکس 2  از این تراشه بهره می‌برند.

0

شایعات پیرامون مشکل داغ‌کردن بیش از حد این تراشه نیز به‌نوعی باعث شد شرکت‌های مختلف از استفاده از آن خودداری کنند. از سوی دیگر در مصاحبه اخیر مدیرارشد بازاریابی کوالکام شاهد صحبت‌هایی تازه هستیم. McDonough شایعات مطرح‌شده در خصوص مشکلات اسنپ‌دراگون 810 را بی‌پایه و اساس و پوچ خوانده و با طرح یک سوال ذهن‌‌ها را به سمت هدفی خاص می‌برد. وی می گوید: ” چه کسانی از طرح این شایعه سود می‌برند؟” همان‌طور که می‌دانید طرح این شایعات همزمان با عرضه پردازنده Exynos 7420 سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج بود.

این درحالیست که استفاده از پردازنده اسنپ‌دارگون 808 در ال‌جی جی4  بر احتمال درست بودن این شایعات قوت بخشید. McDonough در این‌زمینه می‌گوید: تصمیمات مرتبط با استفاده از یک تراشه خاص چیزی در حدود 18 ماه پیش از معرفی یک دستگاه هوشمند گرفته می‌شود. در خصوص ال‌جی جی‌فلکس 2 و جی ‌4، کوالکام تراشه‌های اسنپ‌دراگون 810 و 808 را در یک‌بازه زمانی تولید کرد. دلیل اصلی این تفاوت سخت‌افزاری، اهدافی بود که برای دستگاه‌های یادشده درنظر گرفته شده بود.lg-g-flex-2-4

اسنپ دراگون 810 و 808 بر روی کاغذ تقریبا مشابه هستند و تنها تفاوت اصلی به پردازنده گرافیکی که البته هر دو از نوع Adreno است و همچنین حافظه استفاده شده در آن‌ها بازمی‌گردد. در 810 حافظه به‌گونه‌ای طراحی شده تا تعاملی مناسب با ویدئوهای 4K نمایش داده شده بر روی صفحه‌نمایش گوشی انجام گیرد، این درحالیست که مدل 808 فاقد این قابلیت است.808 گزینه‌ای مناسب‌تر نه‌ از جهت کم‌تر بودن مشکلات، بلکه از نظر کارایی برای ال‌جی بود.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد کوالکام باردیگر تلاش خود به‌منظور تولید تراشه‌ای قدرتمندتر را ادامه خواهد داد تا نهایتا محصول جدید خود را به‌عنوان سندی بر نادرستی این شایعات به بازار عرضه کند.

Droid-life

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.