افزایش سرعت بارگذاری جاوا اسکریپت در آخرین نسخه ازمرورگر کروم

هرچند بر اساس آمار منتشر شده گوگل کروم هنوز به عنوان سریع‌ترین مرورگر جهان دست نیافته، اما نسبت به بعضی از رقبای خود سرعت بارگذاری صفحات بالاتری دارد؛ با این حال گوگل فکر می‌کند که کروم هنوز هم می‌تواند سریع‌تر عمل کند، بر این اساس در آخرین نسخه این مرورگر تغییراتی اعمال گردیده که باعث افزایش سرعت بارگذاری جاوا اسکریپت شده است.

1

در تصویری که گوگل در این رابطه منتشر کرده، چگونگی رسیدگی به زبان برنامه‌نویسی اسکریپت مبتنی بر اشیاء توضیح داده شده است. روش سابق دستخوش یک پیشرفت است که در آن یک قدم برای افزایش سرعت بارگذاری کدهایی حاوی زبان جاوا اسکریپت برداشته شده است. بر همگان مشهود است که گوگل کروم مرورگر تنبلی نیست، اما مسلماً با به‌کارگیری این روش می‌تواند سریع‌تر هم باشد.

streaming

البته روش جدید بدون بها نبوده و این مرورگر زین پس تجزیه سازی فایل‌های جاوا اسکریپت را بهینه می‌کند و تجزیه اسکریپت async را به تعویق می‌اندازد، در حالی که در نسخه‌های قبلی مرورگر کروم این کار ابتدا با دانلود کردن تمامی کدهای جاوا اسکریپت و سپس تجزیه آن‌ها انجام می‌شد. همچنین با این روش سهم کمتری از پردازشگر دستگاه مشغول خواهد شد.

به گفته گوگل، این روش کمک می‌کند تا زمان تجزیه و تحلیل کدها حدود ۴۰ درصد کاهش یابد که این امر نه تنها باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه می‌شود، بلکه در  تلفن‌های همراه می‌تواند به کاهش استفاده از باتری دستگاه کمک کند. قابلیت های مذکور در نسخه 41 به بعد مرورگر کروم گنجانده خواهد شد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ali می‌گوید

    سلام . توی این پست به خاطر اینکه باید یک سری معماری هایی به کار رفته از جمله V8 Engin رو توضیح بدید تا کاربرا بدونن که چرا سرعت رفته بالا پس اصلا مناسب برای این بخش خبری نیست . اگر هم می خواید که واقعا بررسی کنید باید تمامی این دلایل رو ذکر کنید وگر نه پست ارزش محتوایی خیلی زیادی نداره در این صورت و این که سعی کنید عنوان کلی رو انتخاب نکنید برای پستی که در موردش تحقیق نشده . الان من اصلا به یه منظوره دیگه این پست رو دیدم که هیچ ربطی به این بخش نداره . سعی کنید اگر پستی رو منتشر می کنید محتوای خوبی داشته باشه برای کاربر نه این که صرفا خبر باشه .اگه فردا یکی از این کاربرا توی یه حمعی بودش که گفت یه همچین چیزی هستش بعد ازش بپرسن که چرا بتونه جواب بده . این دلیلی هم گه تو پست اوردید تا اونجا که می دونم غلط هستش و جایی نشنیدم که کل صفحه رو دانلود کنه . سرعت بالا به خاطر عوامل دیگه ایی هستش که تو معماری به کار رفته تو گروم استفاده شده . پس یا اینکه اطلاعات غلط ندید یا اینکه اگر این اطلاعات رو انتشار می دید با دلیل قطعی . ممنون