حالت چندپنجره‌ای ممکن است در راه نسخه‌های آینده اندروید باشد

قابلیت Multi-Window برای استفاده از دو اپ در کنار هم به‌صورت هم‌زمان اولین بار در گوشی‌های سامسونگ دیده شد و پس از آن ال‌جی و سایرین نیز از آن الهام گرفتند. حالا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اضافه شدن قابلیتی مشابه در اندروید به صورت پیش‌فرض به گوش می‌رسد که می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد.

0

یکی از ویژگی‌های خود پوسته تاچ‌ویز در گوشی‌های سامسونگ حالت چندپنجره‌ای است اما هر کاربری تاچ‌ویز و یا رابط کاربری ال‌جی را نمی‌پسندد. اگر شما هم از طرفداران اندروید خام هستید که مخصوصاً به طراحی متریال علاقه خاصی دارید ترجیح می‌دهید این قابلیت به صورت پیش‌فرض در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی جای بگیرد.

ظاهراً گوگل در حال کار بر روی یک حالت چندپنجره‌ای است که در نسخه بعدی بزرگ اندروید معرفی خواهد شد. اندروید 5.1 جهش بزرگی رو به جلو نبود و احتمال دارد گوگل در کنفرانس بهاره Google I/O نسخه بعدی اندروید را به صورت پیش‌نمایش رونمایی کرده و Multiwindow نیز یکی از ویژگی‌های آن باشد.

samsung-multi-window

نشانه‌های این ویژگی را توسعه‌دهندگان در AOSP (پروژه متن‌باز اندروید) یافته‌اند که به وضوح به عبارت multiwindows اشاره شده است که البته در حال حاضر غیرفعال است. مشخص نیست که گوگل قصد دارد این ویژگی را شبیه به سامسونگ پیاده‌سازی کند و یا ایده دیگری دارد. در هر صورت امیدواریم حالا که گوشی نکسوس صفحه‌نمایش بزرگی دارد و تبلت‌های اندرویدی نیز روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند چنین قابلیتی به اندروید خام نیز بیاید.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.