مدیرعامل سایانوژن سرنوشت نوکیا را برای سامسونگ و اپل پیش‌بینی کرد!

سایانوژن از کاستوم رام‌های اندرویدی شروع کرد و حالا یک شرکت مستقل است که قصد دارد با اندروید رقابت کند! مدیرعامل این شرکت آقای “کرت مک‌مستر” پیش‌بینی کرده که سامسونگ و اپل نیز در آینده به سرنوشت نوکیا دچار خواهند شد.

4

نوکیا روزی سلطان بلامنازع تلفن‌های همراه بود اما با تصمیم‌های اشتباه بازار را به اپل و سامسونگ باخت تا جایی که حالا دیگر هیچ گوشی هوشمندی با این برند فنلاندی تولید نخواهد شد. آقای مک‌مستر اعتقاد دارد گوشی‌هایی مانند آیفون 6 و گلکسی اس 6 نمی‌تواند برای باقی ماندن سامسونگ و اپل در صدر کافی باشد.

در مصاحبه‌ای با Business Insider  مک‌مستر در مورد گوشی‌های ارزان‌قیمت اما قدرتمندی از شرکت‌های شیائومی و مایکرومکس می‌گوید و اعتقاد دارد این کمپانی‌ها در صورت عرضه جهانی گوشی‌های خود می‌توانند طی 3 تا 5 سال آینده سهم عمده اپل و سامسونگ را از بازار گوشی‌های هوشمند تصاحب کنند.

تولیدکننده‌های رده اولی مانند سامسونگ در 5 سال آینده به سرنوشت نوکیا دچار خواهند شد. آن‌ها کشته خواهند شد! ما فکر می‌کنیم حتی اپل هم در آینده دچار مشکل خواهد شد چرا که قدرت رقابت در رده ارزان‌قیمت را ندارد.

البته چنین اظهار نظری کمی غیرمنطقی است و وقتی Business Insider از مک‌مستر پرسید آیا واقعاً معتقد است سامسونگ در 5 سال آینده نابود خواهد شد، مک‌مستر گفت این احتمال وجود دارد.

Cyanogen-CEO

مک‌مستر دو شرکت بزرگ سابق که حالا تقریباً تنها نامی از آن‌ها باقی مانده را مثال زد: نوکیا و بلک‌بری. بلک‌بری کماکان در تلاش است که در بازار گوشی‌های هوشمند باقی بماند و نوکیا هم کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت واگذار کرد. مک‌مستر با اشاره به Micromax که توانسته رتبه اول فروش در هند را از سامسونگ بگیرد گفت وقتی چنین اتفاقی در طی 8 ماه رخ داده به نظر ما می‌تواند در 5 سال در تمام دنیا اتفاق بیفتد.

ادعای مدیرعامل سایانوژن در مورد سامسونگ به نظر درست‌تر است. سامسونگ سال گذشته میلادی به‌هیچ‌وجه فروش خوبی را تجربه نکرد و شرکت‌هایی مانند شیائومی در چین عرصه را برای آن تنگ کردند. این غول کره‌ای حالا قصد دارد با گلکسی اس 6 دوباره به اوج بازگردد در حالی‌که اپل کماکان در سودها رکوردشکنی می‌کند و آیفون‌های جدیدش به سرعت به فروش می‌رسند.

Digital Trends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. majid می‌گوید

    با سلام من یه گوشی سامسونگ s4 دارم و خیلی دوست دارم اندروید 6 روش نصب کنم
    ایا با این مدی که شما معرفی کردید امکان پذیر هست
    معمون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله اما باید اول نصب کاستوم ریکاوری و روت کردن رو یاد بگیرید.

  2. حمیدرضا می‌گوید

    “و نوکیا هم کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به “نوکیا” واگذار کرد.”

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون اصلاح شد