هفت قابلیتی که می‌توانست گلکسی اس 6 را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند

سامسونگ سعی کرده تا با رفع مشکلات و نقاط ضعف گلکسی اس 5 کهکشانی ششم خود را بهتر از رقبا عرضه کند اما همان‌طور که می‌دانید هیچ گوشی بی‌عیب و نقص نیست و شاید اگر سامسونگ این هفت قابلیت را در گلکسی اس 6 قرار داده بود حالا با پرچم‌داری بی‌رقیب مواجه بودیم.

5

از جمله پیشرفت‌های قابل توجه گلکسی اس 6 نسبت به گوشی‌های قبلی سری گلکسی اس می‌توان به افزایش کیفیت ساخت و استفاده از شیشه و فلز به جای پلاستیک، افزایش کیفیت و دقت صفحه‌نمایش، بهبود دوربین و حسگر اثر انگشت و همچنین بهبود رابط کاربری و کاهش لگ اشاره کرد اما هفت مورد زیر می‌توانست S6 و S6 Edge را شکست‌ناپذیر کند.


یک – اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی

HTC-BoomSound

با وجود این‌که سامسونگ ادعا می‌کند اسپیکر گلکسی اس 6 نسبت به اس 5 بلندتر شده و کیفیت و بیس بهتری دارد اما نمی‌توان آن را با BoomSound اچ‌تی‌سی وان مقایسه کرد. صرفاً قرارگیری اسپیکرها رو به کاربر می‌تواند به بلندی و کیفیت کمک شایانی کند و استریو بودن آن‌ها برای تماشای فیلم ایده‌آل خواهد بود. اچ‌تی‌سی و سپس سونی این قابلیت را در پرچم‌داران خود دارند اما حیف که سامسونگ به این مورد توجهی نداشته است.

البته خوشبختانه اسپیکر حالا از پشت به پایین گوشی منتقل شده و از پخش صدای وضوح بالا نیز پشتیبانی می‌کند.


دو – دوربین 20 مگاپیکسلی

Galaxy-S6-camera

گلکسی اس 6 و اس 6 اج از همان سنسور 16 مگاپیکسلی IMX240 سونی استفاده می‌کنند که پیش از این در گلکسی نوت 4 به کار رفته بود. پیش از رونمایی از گلکسی‌های جدید شایعاتی در مورد استفاده از سنسور جدید سامسونگ یا سونی با وضوح 20 مگاپیکسل به گوش می‌رسید که متأسفانه درست از آب درنیامد. وضوح 20 مگاپیکسلی طبیعتاً می‌تواند نسبت به 16 مگاپیکسل جزئیات بیشتری را ثبت کرده و برای زوم، کراپ و چاپ مناسب‌تر است.

البته سامسونگ گشادگی لنز را افزایش داده تا نور بیشتری وارد سنسور شود و همچنین فناوری‌هایی مانند فوکوس دنبال‌کننده و سرعت بالای اجرا و عکاسی دوربین می‌تواند برخی کمبودها را جبران کند.


سه – باتری بزرگ‌تر

Galaxy-S6-battery

شاید چیپست اکسینوس 7420 نسبت به اکسینوس 5420 در گلکسی اس 5 بهینه‌تر باشد و انرژی کمتری مصرف کند اما باتری 2550 میلی‌آمپرساعتی هم احتمالاً نمی‌تواند عمر شارژی درحد Xperia Z3 Compact فراهم کند؛ آن هم با وضوح QHD صفحه‌نمایش. به این ترتیب سامسونگ سعی کرده تا با فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ فوق‌سریع و همچنین حالت Ultra Power saving کمبود ظرفیت باتری را جبران کند.

گلکسی اس 6 تنها 6.8 میلی‌متر ضخامت دارد و بسیاری کاربران ترجیح می‌دادند سامسونگ یکی دو میلی‌متر ضخامت بیشتری را برای آن در نظر می‌گرفت و در عوض گوشی نصف روز دوام بیشتری داشت. به هر حال تا عرضه رسمی اس 6 و تست‌های مختلف باتری نمی‌توان در مورد عملکرد شارژ آن اظهار نظر قطعی داشت.


چهار – درگاه کارت حافظه microSD

microSD-Card

یکی از ویژگی‌هایی که کاربران سامسونگ دربرابر آیفون به داشتن آن افتخار می‌کردند قابلیت گسترش حافظه به سادگی و ارزانی اضافه کردن یک کارت حافظه تا 128 گیگابایت بود. سامسونگ در کهکشانی‌های جدید خود این قابلیت را حذف کرده و اگر به فیلم‌برداری و بازی علاقه‌مند هستید بهتر است بیشتر هزینه کرده و نسخه 64 یا 128 گیگابایتی را با اختلاف قیمتی بیشتر خریداری کنید.

البته سامسونگ برای این تصمیم دلیلی هم دارد. همان‌طور که می‌دانید حافظه‌های microSD نسبت به حافظه‌های داخلی که معمولاً با فناوری eMMC 5.0 ساخته می‌شوند سرعت پایین‌تری دارند و همین عامل گاهی باعث کندی و لگ خواهد شد. گلکسی اس 6 این‌بار با حافظه‌ای بسیار سریع‌تر با فناوری UFS 2.0 عرضه می‌شود و سامسونگ تصمیم گرفته تا تجربه کاربری را فدای حافظه بیشتر نکند.


پنج – باتری قابل تعویض

Galaxy-S5-removable-battery

پرچم‌داران سامسونگ مدت‌هاست مزیتی نسبت به سایرین داشته‌اند و آن‌هم باتری قابل تعویض آن‌ها بوده است. هر چقدر هم که عمر شارژ بهینه باشد و شارژ سریع انجام شود اما هیچ چیز آسودگی و راحتی یک باتری اضافه در جیبتان را ندارد. کافیست هر وقت شارژ تمام شد باتری را ظرف ده ثانیه تعویض کنید. گلکسی اس 6 اما از بدنه یکپارچه شیشه‌ای آلومینیومی ساخته شده و همین عامل باعث شده تا مانند آیفون، اچ‌تی‌سی وان و اکسپریا دسترسی به باتری برای کاربر وجود نداشته باشد.


شش – مقاومت در برابر آب

Galaxy-S5-waterproof

شاید مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برای همه کاربران اهمیت نداشته باشد اما از آن‌جایی که گلکسی اس 5 این قابلیت را به همراه داشت و سامسونگ در ویدئوهای تبلیغاتی خود مانور زیادی هم بر روی آن داده بود انتظار داشتیم اس 6 نیز ضدآب باشد. حدس ما این است که سامسونگ نسخه Active گلکسی اس 6 را در آینده با مقاومت بیشتر رونمایی خواهد کرد. ضمن آن‌که ضدآب کردن گوشی محدودیت‌هایی برای کیفیت صدا و ساخت گوشی نیز ایجاد می‌کند.


هفت – چهار گیگابایت رم

Samsung-LPDDR4-RAM

گلکسی اس 6 و اس 6 اج از 3 گیگابایت حافظه رم پرسرعت LPDDR4 استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که خود سامسونگ تأمین این قطعات را برعهده دارد می‌توانست در پرچم‌دار خود یک گیگابایت رم بیشتری به کار ببرد و جزو اولین گوشی‌های 4 گیگابایتی باشد. شاید بگویید 4 گیگابایت رم برای یک گوشی موبایل بیش از حد زیاد است اما این مقدار می‌تواند خیال شما را از بابت اپلیکیشن‌های آینده و آپدیت‌های اندروید راحت کند.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. نوید می‌گوید

    با رم 4 و باتری موافقم
    راستی امتیاز s6 من تو antutu
    80000
    اومد !!!!!

  2. mahsa می‌گوید

    من از گوشی های سامسونگ خوشم نمیاد حتی s6

  3. همایون می‌گوید

    گزینه 1 و 3 رو قبول دارم…

  4. حمید می‌گوید

    البته اگه بعضی اینا اضافه میشد بهتر میشد وای قیمت هم بیشتر میشد!!
    تا همینجا هم واسه ما مردم خوشبخت(!) ایران زمین، پول خریدش بیشتر از دو ماه حقوق یه کارمند معمولی آب میخوره!!

  5. ICE 98 می‌گوید

    بد شد …!
    متاسفانه این کار ها رو نکرد…