مدیر سابق جنرال‌موتورز: اپل به جای خودرو بهتر است به همان آیفون بچسبد!

صحبت وارد شدن اپل به بازار خودرو به قدری جدی است که مدیرعامل سابق جنرال موتورز یعنی Dan Akerson خود را موظف دید نصیحتی به آن‌ها بکند: این کار را انجام ندهید!

1

Akerson فردی که جنرال موتورز را در سال 2014 ترک کرده بود، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ که دیروز چهارشنبه انتشار یافت گفته اگر او یکی از سهام‌داران اپل بود از شنیدن خبر تصمیم این شرکت مبنی بر ساخت خودرو الکتریکی زیاد خوشحال نمی‌شد.

وی در ادامه اضافه کرده که من شدیداً به ایده‌ی وارد شدن به ساخت‌وساز و تولیدات با سود پایین، در تعداد بالا و برای مدت طولانی بدگمان هستم. شایعاتی از هفته‌ی پیش شروع به انتشار کرد که می‌گفت اپل در حال جمع کردن یک تیم برای طراحی یک خودرو الکتریکی است که بر تسلا و دیگر خودروها برتری داشته باشد. اپل نظری نداده اما در بسیاری از شایعات گفته شده که اپل افرادی را از صنعت خودرو استخدام کرده و کاملاً آماده شده تا «یک محصول دیگرش» یک خودروی الکتریکی باشد که ممکن است بتواند بدون راننده به رانندگی بپردازد.

AppleWatchTesla_ELEKSlabs
تصویری از اپلیکیشن توسعه داده شده برای کنترل خودرو تسلا با ساعت هوشمند اپل واچ

اپل برای سالیان دراز به صنعت خودرو علاقه‌مند بوده اما به تازگی مدیرعامل آن تیم کوک اعلام کرده که پلتفرم داخل خودرویی CarPlay که اساس آی‌او‌اسی دارد، در آینده‌ی این شرکت نقش مهمی ایفا می‌کند.

CarPlay که به کاربران اجازه‌ی هر کاری از دسترسی به آهنگ‌های آیتیونز گرفته تا جواب دادن به پیامک‌ها در درون خودرو بدون نیاز به لمس مستقیم آیفون و برداشتن نگاه از جاده را می‌دهد، شاید تنها چیزی باشد که اپل بر آن تمرکز کرده و هدف ساخت خودروی الکتریکی در سر ندارد. برخی گمان کرده‌اند که استخدام‌های اخیر اپل از بازار خودرو به این مربوط است که اپل می‌خواهد CarPlay را به استانداردی برای تعداد زیادی از خودرو‌ها تبدیل کند.

هنوز چیز‌های وسوسه‌انگیز زیادی وجود دارد که باعث این تفکر شوند که اپل می‌خواهد به تولید خودروهای الکتریکی بپردازد. مثل ملاقات مدیر ارشد ادغام و حصول اپل یعنی Adrian Perica با مدیرعامل تسلا Elon Musk برای مذاکره در مورد امکان خریداری تسلا توسط اپل. Musk از برگزاری این جلسات قدردانی کرده اما تصمیم گرفته مطلبی درباره‌ی این‌که آیا مذاکرات شامل احتمال مالکیت تسلا توسط اپل می‌شده یا خیر نگوید. همچنین عنوان کرده که شرکت تسلا برای فروش نیست.

Akerson فکر می‌کند وارد شدن به کسب‌وکار خودرو برای اپل مشکلات زیادی به بار می‌آورد، شرکتی که میلیاردها دلار از فروش گوشی‌های هوشمند، پخش‌کننده‌های موسیقی، کامپیوترها و فروش‌های رسانه‌ای به دست آورده است.

وی همچنین به بلومبرگ گفته که ساخت خودرو نیازمند ساخت‌وساز سخت و مفرط است و اضافه کرد که مدیران اپل نمی‌دانند به چه چیزی وارد می‌شوند و او اگر جای انها بود ترجیح می‌داد سود مربوط به آیفون‌ها را داشته باشد تا سود خودروهای الکتریکی!.

cnet

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. روزبه می‌گوید

    تا جایی که به یاد دارم حدود ۱۰-۱۱سال پیش هم این آقای اکرسون درباره مایکروسافت و ویندوز هم یه قصه پردازی هایی کرد که خوب البته بیشتر به باد تمسخر گرفته شد تا اینکه مورد قبول واقع بشه. پس میشه به طور نسبی به این نتیجه رسید که ایشون گاهی توهم های عجیب میزنن!!!!