شایعه: آیفون بعدی با 2 گیگابایت رم LPDDR4 عرضه خواهد شد

در حالی که این روزها گوشی‌های هوشمند رفته رفته همگی به 4 گیگابایت رم مجهز می‌شوند، اپل از زمان عرضه آیفون 5 همچنان گوشی‌های هوشمند خود را با یک گیگابایت رم به بازار عرضه می‌کند اما ظاهرا این موضوع در حال تغییر است!

0

اگر چه این موضوع مشکلی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای ساخت برنامه‌های جدید ایجاد نمی‌کند و همچنان همان یک گیگابایت رم برای آنها کافیست و این درست خلاف مشکل محدودیت یک گیگابایتی رم در اندروید است که دست توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را برای سازگاری برنامه‌های جدید خود برای گوشی‌های قدیمی‌تر بسته است! (این موضوع و دلیل آن را در این مطلب فارنت به طور کامل شرح داده‌ایم!)

اما همانطور که گفتیم این موضوع حالا برای آیفون‌ها در حال تغییر است و ظاهرا اپل تصمیم دارد رم 2 گیگابایتی را در آیفون‌های جدید خود تجربه کند. آنطور که رسانه‌های تایوانی گزارش کرده‌اند شرکت اپل تصمیم دارد از رم‌های 2 گیابایتی LPDDR4 در آیفون‌ جدید (احتمالا آیفون 6S) استفاده کند.

LPDDR-Features

مزیت استفاده از رم LPDDR4 نسبت به رم‌های LPDDR3 که در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس مورد استفاده قرار گرفته این است که پهنای باند پردازشی دستگاه‌ها را از 17 گیگابایت در ثانیه به 34 گیگابایت در ثانیه، با همان مقدار مصرف انرژی قبلی، افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش‌ها ماژول‌های رم مورد استفاده در آیفون بعدی توسط سه شرکت Hynix، سامسونگ و Micron-Elpida تولید خواهند شد که شرکت Hynix پنجاه درصد نیاز اپل، سامسونگ 30 درصد و Micron-Elpida بیست درصد باقیمانده را تولید خواهد کرد. سایر شایعات مطرح در زمینه آیفون بعدی حکایت از بهبود دوربین و مجهز شدن آن به فلش LED دوگانه، زوم اپتیکال و سنسور تصویربرداری 3 بعدی است که فعلا در حد شایعه مطرح شده‌اند.

نگاهی به تاریخچه اضافه شدن S به انتهای مدل‌هیا آیفون نشان می‌دهد که این مدل‌ها معمولا از یک بازطراحی خارجی و تغییرات محدود در قطعات داخلی برخوردار شده‌اند. شما دوست دارید اپل در آیفون بعدی کدام قابلیت را به آن اضافه کند و یا کدام قابلیت فعلی ان را بهبود ببخشد!؟

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.