Razer از هدست واقعیت مجازی اندرویدی OSVR رونمایی کرد

به نظر می‌رسد بازار هدست های واقعیت مجاری به‌قدری جذاب است که پس از سامسونگ و فیس‌بوک این بار نوبت به کمپانی Razer می‌رسد که از هدست واقعیت مجازی اندرویدی خود با نام  OSVR رونمایی کند.

0

کمپانی Razer اکثراً در حوضه ساخت لوازم مرتبط با گیم فعالیت دارد، اما در نمایشگاه CES 2015 در اقدامی جسورانه از هدست واقعیت مجازی اندرویدی خود با نام OSVR رونمایی کرده است. Open Source Virtual Reality درواقع پلتفرمی برای توسعه واقعیت مجازی بر روی انواع گجت هاست.

طبق گفته مدیرعامل این شرکت نوپا، OSVR یک سیستم‌عامل نیست بلکه بستری است که بر روی سخت‌افزارهای گوناگون پیاده‌سازی می‌شود، به زبان ساده‌تر شاید بتوان آن را واقعیت مجازی در اندروید نامید که شامل موتور رندر کردن بازی، نمایشگرهای پوشیدنی و برنامه‌های کنترلی است. البته Razer در ساخت این هدست از شرکت‌هایی همچون Leap Motion،Virtuix و International Game Developers Association کمک گرفته است.

osvr1.0

با استفاده از OSVR می‌توان اقدام به ساخت و اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی بر روی گجت های واقعیت مجازی کرد.Razer در مراسم معرفی هدست واقعیت مجازی خود، کیت توسعه آن را که بسیار شبیه Oculus Rift DK2 است را عرضه کرد. دیگر کمپانی‌ها با استفاده از این کیت می‌توانند از OSVR بر روی گجت های خود بهره‌مند شوند. هدست مذکور از صفحات نمایشی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و زاویه دید ۱۰۰ درجه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که این هدست محصول نهایی نبوده و صرفاً به‌صورت ماژولار برای نشان دادن قابلیت‌های OSVR و رفع مشکلات احتمالی ساخته شده است.

osvr3.0

کیت توسعه OSVR قرار است از ماه آینده با قیمت 199.99 دلار (این رقم از کیت‌های عرضه‌شده برای محصولاتی همچون Gear VR و Oculus DK2 به‌مراتب کمتر است) به فروش برسد. البته برنامه توسعه این پلتفرم در چند روز آینده برای توسعه‌دهندگان عرضه خواهد شد. این برنامه هم‌اکنون از سیستم‌عامل‌های  ویندوز، اندروید یا لینوکس پشتیبانی می‌کند. مدیران Razer تأکید کرده‌اند که OSVR برای رقابت با  Oculus نیامده و امید می‌رود این محصول پای گزار استانداردی در حوضه ابزارهای واقعیت مجازی باشد.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.