رونمایی Canon از هشت محصول جدید در CES 2015

پیشرفت‌ چشمگیر دوربین‌ گوشی‌های موبایل باعث شده تا عَرصه بر دوربین‌های عکاسی کامپکت‌ تنگ‌تر شود؛ اما این‌طور که پیداست سازندگان دوربین‌های عکاسی حاضر نیستند به این راحتی میدان را خالی کنند. برای مثال کانن در نمایشگاه CES امسال حدود هشت محصول جدید در سری سوپرزوم، پاورشات ودوربین فیلم‌برداری ELPH، VIXIA  را در کنار پرینتر تصویر Pixma معرفی کرد.

0

نکته‌ مشترکی که بین تمام این محصولات جدید مشاهده می‌شد قابلیت وای‌فای و NFC است. با این حساب دوربین‌های کانن با استفاده از ابزار Connection Station این شرکت می‌توانند به راحتی به تلویزیون متصل شده و تصاویر گرفته شده را نمایش دهند و یا اینکه از طریق پرینتر Pixma MX492 عکس‌ها را چاپ کنند.

HR_SX530HS_3QFLASH_CL-2015-01-05-01

به جرأت می‌توان گفت در بین محصولات جدید معرفی شده، دوربین پاورشات SX530 (تصویر بالا) با زوم اپتیکال ۵۰ برابر و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی که از قابلیت ثبات تصویر بهره می‌برد، به حریف جدی برای رقبا تبدیل خواهد شد. فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی، فوکوس خودکار،‌ ابزار کمکی برای بزرگنمایی تصویر را می‌توان از سایر مشخصات این دوربین ۴۳۰ دلاری ذکر کرد.
جالب اینجاست که کانن فکر جیب مشتریان را کرده و دوربین‌ پاورشات SX710 HS و SX610 HS را به ترتیب با زوم ۳۰ ایکس و ۱۸ ایکس با قیمت‌های متعادل‌تر ۳۵۰ و ۲۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. تمام مدل‌های سری SX fi به وای‌فای و NFC مجهز خواهند بود.

همانطور که گفته شد، کانن دستِ پُر به نمایشگاه CES آمده و در کنار محصولات بالا، دوربین‌ ۱۵۰ دلاری پاورشات ELPH 170 IS را به همراه دوربین ۱۲۰ دلاری ELPH 160 کامپکت معرفی کرد. لنز این ۲ دوربین ۲۰ مگاپیکسل می‌باشد و تا ۱۲ برابر زوم اپتیکال دارد و فیلم‌برداری با آنها از کیفیت 720p بهره‌می‌برد.

HR_VIXIA_HF_R62_3QLCDOPEN_CL-2015-01-05-01
در بین‌ محصولات معرفی شده از جانب کانن، دوربین‌های ‌فیلم‌برداری VIXIA نیز به چشم می‌خورند که قادر هستند با کیفیت فول‌اچ‌دی فیلم‌برداری کرده و از لنز اپتیکال ۵۷ ایکس با قابلیت ثبات اپتیکال تصویر بهره می‌برند.
مدل VIXIA HF R62 از باتری بیشتری برخوردار است و ۴۵۰ دلار قیمت دارد در حالی‌که مدل VIXIA R60 با ۴۰۰ دلار دارای حجم باتری کمتری می‌باشد. هر دو مدل بالا از وای‌فای و ‌NFC استفاده می‌کنند در حالیکه مدل ۳۰۰ دلاری VIXIA HFR600 فاقد قابلیت وای‌فای است و باتری کوچکتری‌ نیز دارد.

همانطور که گفته شد، کانن امسال پرینتر عکس پیکسما MX492 را نیز معرفی کرد که گفته میشود مدل کامپکت آن می‌تواند تعداد ۴.۴ تصویر را در هر دقیقه چاپ کند و به زودی با قیمت ۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.