استفاده از رابط کاربری مانند گوشی‌های هوشمند در سیستم درون خودرویی فورد

کمپانی خودروسازی فورد در خبری اعلام کرد که نسخه بعدی سیستم سرگرمی و ارتباطی درون خودرویی محصولات رده بالایش به‌زودی یک به‌روزرسانی دریافت خواهند کرد. از قرار معلوم نسخه بعدی سیستم سرگرمی و ارتباطی درون خودرویی فورد “Sync”  با یک رابط کاربری مانند گوشی‌های هوشمند در کنار قابلیت اجرای فرمان صوتی همراه خواهد بود.

0

نسخه بعدی سیستم سرگرمی و ارتباطی درون خودرویی فورد طوری طراحی گردیده که کاربر کمترین احتیاج را به استفاده از دست برای اعمال فرمان دارد، در عوض می‌تواند از طریق فرامین صوتی به هدف خود برسد. برای مثال، کاربر می‌تواند از سیستم بخواهد یک آهنگ خاص را اجرا کرده و یا می‌تواند  شبکه رادیو را با دستورات صوتی ساده تغییر دهد.

ford-sync-3-0

بر اساس ادعای فورد، این سیستم همچنین دارای درک بالایی از کلمات محاوره‌ای داشته و می‌تواند اصطلاحات خاص انسان‌ها مثلاً نام‌های مخفف فرودگاه‌ها را تشخصی دهد. مدیر قسمت رابط کاربری سیستم درون خودرویی فورد “Parrish Hanna” در این رابطه می‌گوید: “ما تمامی گوشی‌های مدرن و سیستم‌عامل‌های موبایلی را تحت بررسی قرار دادیم و چیزی مشابه اما منحصربه‌فرد را خلق کرده‌ایم”

طبق اطلاعات موجود به نظر می‌رسد Sync 3 علاوه بر به‌کارگیری سیستم پیشرفته تشخصی فرمان‌های صوتی از رابط کاربری ظاهری بهبود یافته تری استفاده کند. فورد اعلام کرده که بدین منظور، از پیچیدگی مجازی و سنتی کاسته و آیکون‌های کاشی مانندی را برای منوی این سیستم ایجاد کرده است. از جمله موارد اضافه شده می‌توان به کنترل‌های حرکتی سوایپ و ضربه زدن برای زوم بر روی نقشه سیستم ناوبری اشاره کرد. کاربر قادر به انتخاب نوع سیستم ناوبری، گزینه‌های صوتی و تلفن هست، در حالی که یک بخش دسترسی سریع نیز در آن سیستم تعبیه گشته است.

Sync AppLink به‌طور خودکار برنامه‌های سازگار نصب شده بر روی گوشی هوشمند کاربر را تشخیص داده و به آن‌ها اجازه کنترل شدن از طریق کلیدهای هدایتی و صوتی را می‌دهد. صاحبان اتومبیل‌های فورد می‌توانند از طریق شبکه وای‌فا اقدام به‌به روز رسانی Sync کنند.
همچون گذشته، نسخه بعدی Sync نیز در صورت وقوع تصادف اقدام به برقراری ارتباط خودکار با مراکز اضطراری کرده و موقعیت مکانی اتومبیل را آن اطلاع می‌دهد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.