هکرها بازی را بردند: سونی فیلم «مصاحبه» را اکران نخواهد کرد!

همان‌طور که می‌دانید اخیراً کمپانی سونی پیکچرز توسط هکرهایی ناشناس هک شده و دلیل آن هم تولید فیلم توهین‌آمیز به رهبر کره شمالی اعلام شد. پس از تهدیدات پی‌در‌پی هکرها سونی حالا تسلیم شده و اکران فیلم The Interview را لغو کرده است!

0

در پی تصمیم اکثریت نمایش‌دهنده‌ها تصمیم گرفتیم تا اکران فیلم در تاریخ 25 دسامبر را لغو کنیم. ما تصمیم شرکایمان را درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم و البته کاملاً نظر آن‌ها در مورد امنیت کارمندان و تماشاگران را قبول داریم.

پس از هک شدن سونی پیکچرز و تهدید هکرها حدود نیمی از سینماهای آمریکا از اکران فیلم خودداری کردند. سونی در ادامه بیانیه خود این‌گونه می‌گوید:

سونی پیکچرز قربانی یک حمله بی‌سابقه مجرمانه برعلیه کارمندان، مشتریان و کسب‌وکار خود قرار گرفته است. حمله‌کنندگان دارایی معنوی، ایمیل‌های خصوصی و اطلاعات حساس و اختصاصی ما را دزدیده و قصد دارند روحیه ما را نابود کنند فقط به این دلیل که اکران فیلمی که دوست نداشتند را لغو کنند. ما شدیداً از این تلاش گستاخانه برای توقف پخش یک فیلم و البته ضربه زدن به شرکت و کارمندان ما و مردم آمریکا ناراحت هستیم. ما در کنار فیلم‌سازان‌مان و حق آن‌ها برای آزادی بیان ایستاده‌ایم و شدیداً از نتیجه کنونی ناامید هستیم.

The-Interview-Theatres

این تصمیم سونی احتمالاً ضررهای مالی قابل توجهی را برای این شرکت در پی خواهد داشت چرا که فیلم مصاحبه می‌توانست به یک کمدی محبوب در کریسمس تبدیل شود. بسیاری تصمیم سینماها را مورد انتقاد قرار داده و نگران هستند که از این پس جواب به تهدیدها همواره این‌گونه باشد. صاحبان سینما هم اعتقاد دارند تصمیم درستی را برای آسایش و امنیت مخاطبان و کارکنان گرفته‌اند و به این ترتیب سونی را نیز مجبور به پذیرش نظر خود کرده‌اند. سینماها ممکن است مدتی بعد این فیلم را اکران کنند اما بخش بزرگی از سود سونی پس از آن همه تبلیغات برای اکران این فیلم در این میان از دست رفته است.

Kim-Jung-un-the-interview

ستاره‌های این فیلم «سث روگن» و «جیمز فرانکو» هستند که در آن سوءقصدی به جان “کیم جونگ-اون” رهبر کره شمالی انجام شده و در پایان فیلم نیز کشته خواهد شد. در حالی که بسیاری کره شمالی را مسئول این حملات هکری می‌دانند این کشور اتهامات را رد کرده است.

البته ممکن است سونی بتواند پس از این جریانات از فروش آنلاین این فیلم سود حتی بیشتری به جیب بزند اما هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.