چگونه گوشی هوشمند یا تبلت خود را به بهترین و سریع‌ترین نحو ممکن شارژ کنیم

تصور کنید عصر پنجشنبه است و می‌خواهید بیرون بروید. لباس‌های جدیدتان را پوشیده‌اید، موهایتان را درست کرده و آماده‌اید تا با دوستانتان وقت بگذرانید؛ اما وقتی به سراغ موبایلتان می‌روید می‌بینید شارژش تقریباً خالی است.

احتمالاً همه‌ی ما در موقعیتی مثل این قرارگرفته‌ایم که حس خوبی هم ندارد. به‌هرحال حقه‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید با استفاده از آن‌ها به مؤثرترین و سریع‌ترین صورت تبلت یا گوشی‌تان را شارژ کنید.

8

گوشی را به Airplane mode (حالت پرواز) ببرید یا کاملاً خاموش کنید

Airplane-Mode

شاید این حقه برای بعضی از خوانندگان تازه نباشد. گوشی یا تبلت در حالت استندبای نیز مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند اما اگر گوشی را در حالت پرواز قرار دهید مقداری از مصرف برق را حذف کرده‌اید در نتیجه عمل شارژ سریع‌تر انجام می‌شود؛ و بهتر از آن اگر گوشی را کاملاً خاموش کنید بازهم سریع‌تر شارژ می‌شود. این روش را امتحان کنید، افزایش راندمان شارژ شدن از دستگاهی به دستگاه دیگر فرق می‌کند.

از شارژر اصلی دستگاه استفاده کنید نه از پورت یو‌اس‌بی کامپیوتر

iPhone-Charger

در بیشتر موارد استفاده از شارژری که همراه با گوشی یا تبلت آمده شارژ سریع‌تری نسبت به استفاده از پورت کامپیوتر انجام می‌دهد. چون معمولاً یک پورت یو‌اس‌بی ورژن 2، 0.5 آمپر و پورت یو‌اس‌بی ورژن 3 که می‌توان از رابط آبی داخل سوکت آن را تشخیص داد، 0.9 آمپر خروجی می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر دستگاه‌هایتان شارژ خواهد شد ولی با سرعت کمتر. یک شارژر معمولی موبایل حداقل 1 آمپر و شارژر تبلت معمولاً 2 آمپر جریان دارد و در روند شارژ، هرچه آمپر بیشتری به دستگاه وصل کنید سریع‌تر شارژ خواهد شد.

از شارژری با آمپر بیشتر استفاده کنید

Powerful-charger

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم شارژر تبلت حداقل 2 آمپر جریان و یا بیشتر برای شما فراهم می‌کند. اگر گوشی خود را به شارژر تبلت وصل کنید، با فرض اینکه یکی دارید، می‌بینید که خیلی سریع شارژ می‌شود؛ و اگر هم ندارید شارژر‌های متفرقه قدرتمند قیمتی ندارند. توجه کنید که وصل کردن گوشی به شارژر قوی‌تر اشکالی ندارد، هیچ‌چیز منفجر نخواهد شد! شما می‌توانید به‌راحتی خروجی یک شارژر را پیدا کنید، جایی روی آن نوشته‌شده. به دنبال یک عدد با حرف A در کنار (که نشانگر آمپر است) باشید.

برای آیفون و آی‌پد از پورت یو‌اس‌بی مک استفاده کنید

MacBook-Port

اگر شارژری که بتوانید به پریز بزنید در اختیار ندارید آیفون و آی‌پدتان را به پورت یو‌اس‌بی مک بزنید. مک‌های جدیدتر می‌توانند تشخیص دهند که دستگاهی از شرکت اپل را متصل کرده‌اید و جریان خروجی پورت مربوطه را تا 1.1 آمپر افزایش می‌دهند.

از نرم‌افزارهای رسمی برای افزایش جریان خروجی یو‌اس‌بی کامپیوتر استفاده کنید

Charge-software

دوباره، بیشتر پورت‌های یو‌اس‌بی کامپیوترها جریان خروجی 0.5 تا 0.9 آمپر به ما می‌دهند. به‌هرحال استثناهایی هم وجود دارد. مثل Asus برنامه تحت ویندوز به اسم Ai charger دارد که برای افزایش خروجی در مادربردهای سازگار طراحی شده است. Gigabyte هم ابزاری شبیه به این به شکل درایور که برای سخت‌افزار نصب می‌کنید دارد به اسم On/Off Charge. اگر با طرز کار داخلی کامپیوتر خود آشنایی دارید ببینید که آیا چنین برنامه‌ای برای شما وجود دارد یا نه. فقط مواظب باشید و مطمئن شوید برنامه‌ای که نصب می‌کنید از خود سازنده کامپیوترتان ارائه شده باشد.

ChargeDr را امتحان کنید

ChargeDr

ChargeDr تقویت کننده شارژ یو‌اس‌بی است که جریان خروجی پورت یو‌اس‌بی کامپیوتر را تا حد لازم حتی برای شارژ آی‌پد بالا می‌برد. ChargeDr با برقراری ارتباط با قسمت‌های داخلی کامپیوتر و درخواست از آن‌ها عمل شارژ را تقویت می‌کند. به‌هرحال این دستگاه ممکن است با بعضی از کامپیوتر‌ها بهتر کار کند و قیمت آن 20 دلار است؛ اما اگر بیشتر اوقات از پورت یو‌اس‌بی دستگاه‌هایتان را شارژ می‌کنید می‌تواند خرید خوبی باشد.

یا یکی از این‌ها را بخرید

2-port-usb

این یک کابل یو‌اس‌بی میکرو است که می‌تواند همزمان به دو پورت یو‌اس‌بی متصل شود، در نتیجه از هردو پورت آمپر می‌گیرد. باید توانایی شارژ یک گوشی را هنگامی که شارژر اصلی در دسترس نیست در سرعت مناسب و معقول داشته باشد.

PhoneArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    اصلا به درد نخورد

  2. مهدی می‌گوید

    سلام. دوستان به نظر من چه خوبه که وقتی کسی اطلاعات کافی در مورد چیزی نداره حداقل سکوت کنه چون اینطوری نه کسی و گمراه کرده ونه کسی و قربانی….. من مدرک برق دارم و پیشنهاد میکنم حتما از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید. به قول دوستمون یعنی شرکت عقلش نمی رسید که میلی امپر و ببره بالاتر.؟ اگه از شارژر متفرقه استفاده کنید باعث میشه طول عمر باطری بیاد پایین ویا ایسی شارژ گوشیتون بسوزه……..

  3. سالار می‌گوید

    الکی واسه چی اطلاعات بیخود می دید به مردم؟من یه بار شارژر g700 رو زدم به p6 بعد شارژ قاطی کرده بود کلا، اخه خود کارخونه عقلش نمیرسه شارژرشو با میلی امپر بالاتر بزنه؟یعنی مرغ پخته خندش میگیره به این پیشنهادتون

    1. S می‌گوید

      خخخخخخخخخخخخ

  4. AmoSaeed می‌گوید

    از شارژری با آمپر بیشتر استفاده کنید !!

    به شخصه با تجربیات خودم میگم از این روش استفاده نکنید

    من چنین کاری کردم و هنگامی که گوشی رو گرفتم توی دستم دیدم گوشی گیج میزنه و درست عمل نمیکنه هی از منویی به منوی دیگه میپره گاهی هم بدون اینکه به گوشی دست بزنم این موضوع پیش می اومد

    تست روی galaxy ace انجام شد ..

    دوستان فقط از شارژر اصلی خود خوشی استفاده کنند

  5. اردلان می‌گوید

    از شارژر اصلی گوشی استفاده کنیم به جای پورت یو اس بی؟!
    من همش با پورت یو اس بی و با کامپیوتر شارژ میکنم که زمانشم 3 4 ساعته و وقتی روشن میکنم گوشی رو 94% پرمیشه نه 100%؟؟!!
    پس از شارژر استفاده کنم؟!!
    چه ضایع
    ممنون از بابت مقاله
    خوب بود

    1. علی ارغوان می‌گوید

      معمولاً گوشی حدود 400 میلی‌آمپر در ساعت از پورت USB دریافت می کنه اما با شارژر بسته به نوع گوشی بین 800 میلی‌آمپر تا حداکثر 2 آمپر

  6. Amir می‌گوید

    وقتی کسی موهاشو درست کرده بره بیرون میبینه شارژ خالیه از کجا تقویت کننده یو اس بی یا پورتی که دو تا یو اس بی داره بیاره!
    در کل تنها راهش اینه درست از قبل بذاره شارژ بشه چون این راه ها یا همون لحظه در دسترس نیستند یا مثل حالت هواپیما تاثیر چندانی نداره