گلکسی نوت Edge با صفحه‌نمایش خمیده دو وجهی از راه رسید!

خانواده گلکسی نوت سامسونگ بر خلاف هر سال در نمایشگاه امسال آیفا صاحب دو عضو جدید شد. شرکت سامسونگ در نمایشگاه امسال در کنار گلکسی نوت 4 از Galaxy Note Edge نیز رونمایی کرد.

12

Samsung-Galaxy-Note-Edge-07

اگر به این فکر افتاده‌اید که این نام هم مانند بسیاری از نام‌هیا دیگر محصولات به طور اتفاقی انتخاب شده در اشتباهید! این نام دقیقا به ویژگی برجسته این گوشی اشاره دارد. لبه کناری سمت راست صفحه نمایش گوشی به طور خمیده تا پائین قاب کشیده شده و لبه‌های کناری را کاملا پوشانده است و ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ای را برای این گوشی فراهم کرده است.

Samsung-Galaxy-Note-Edge-08

Galaxy Note Edge در واقع بر پایه سخت‌افزاری گلکسی نوت 4 طراحی شده است اما تنها تفاوت موجود میان این دو مدل صفحه نمایش انها نیست. لبه کناری که به آن اشاره کردیم در واقع 160 پیکسل به صفحه نمایش گوشی اضافه کرده است تا رزولوشن صفحه نمایش را به 1600 در 2560 برساند (بالاترین رزولوشن در میان دستگاه‌هایی که در جیب جای می‌گیرند!) و این رزولوشن گوشی Galaxy Note Edge را کمی عریض‌تر از همزاد خود گلکسی نوت 4 نشان می‌دهد.

Samsung-Galaxy-Note-Edge-09

سامسونگ به اندازه کافی هوشمندی را به این لبه کناری صفحه نمایش Galaxy Note Edge افزوده تا حتی لمس اتفاقی آن نیز مشکلی برای شما به وجود نیاورد. هنگامی که صفحه نمایش تلفن قفل است لبه خمیده صفحه نمایش می‌تواند اطلاعات مورد نظر شما مانند ساعت و هشدارها را به شما نمایش دهد.

Galaxy-Note-Edge-Samsung-01

هنگامی که صفحه نمیاش را از حالت قفل در می‌آورید، این لبه کناری می‌تواند ناتیفیکیشن‌ها را برای قابلیت‌های مختلف به نمایش درآورد و شورتکات‌های تایمر و چراغ‌قوه را در خود جای دهد و حتی نقش خط‌کش اندازه‌گیر را برای شما ایفا کند که به طرز عجیبی با این لبه خمیده همخوانی دارد.

هنگامی که قفل گوشی را باز می‌کنید می‌توانید شروتکات‌هایی را که لازم دارید به لبه خمیده گوشی انتقال دهید و یا از ان برای نمایش اطلاعات در جریان مانند فید توئیتر استفاده کنید و در عین حال از همین لبه خمیده برای افزایش قابلیت مولتی تسکینگ و جابجایی بین برنامه‌ها و صفحه هوم بهره ببرید.

برنامه‌های منحصر بفردی با این لبه خمیده سازگاری دارند که باعث می‌شوند صفحه اصلی شما خلوت بمان. هر دو برنامه دوربین و پخش ویدئو کنترلرهای خود را به این لبه خمیده افزوده‌اند تا صفحه نمایش تنها به یک دریچه خالی منظره‌یاب و یا برای پخش کامل ویدئو اختصاص داده شود. سامسونگ وعده داده که API‌ لازم برای استفاده هر چه بهتر از این لبه خمیده را در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌ها قرار خواهد داد.

Galaxy-Note-Edge-pic

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید بیشتر تجربه استفاده از این گوشی شامل لبه خمیده آن خواهد بود و در واقع Galaxy Note Edge همان گلکسی نوت 4 با پردازنده اسنپ دراگون 805 و یا چیپست اگزینوس 5433 ، اندروید 4.4 ، سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین با فناوری ضدلرزش OIS و قلم هوشمند S Pen بهره خواهد برد. اگر چه این گوشی از باطری کوچکتر 3000 میلی‌آمپر ساعتی در قیاس با باطری 3220 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است و البته درگاه یو.اس.بی آن نیز از نسل USB 2.0‌ است.

انتظار می‌رود سامسونگ این گوشی را تا ابتدای زمستان به بازار عرضه کند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. ناشناس می‌گوید

    والا من که ازش راضی م ولی فقط یه مشکل داره اونم خمیدگی س منی که چپ دستم مجبور میشم موبایل رو با دست راستم بگیرم و با دست چپم کار کنم بخاطر همین که یه خورده اذیت کنند س الانم می خوام بفروشم و بعد نوت 4 بخرم اینم برای چپ دستا

  2. نینجای عاشق می‌گوید

    خواهش میکنم بگین که کدوم بهتره T_T

  3. نینجای عاشق می‌گوید

    سلام من میخوام این گوشیوبخرم ولی نمیدونم نوت ایج بهتره یانوت4 لطفا بگین که کدومشون ازهمه نظر بهتره

  4. سینا می‌گوید

    گوشی خیلی خیلی خیلی خوبی هست ازاین مدلشم خیلی خوشم اومده حتما این گوشی رومیخرم

  5. مبین می‌گوید

    به نظرمن گوشی بسیار عالی است قیمت چنده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هنوز مشخص نیست احتمالاً بین 750 تا 800 دلار

  6. محمد می‌گوید

    من یه نوت 3 داشتم فروختم.گفتم نوت اج که اومد اونو بگیرم.حالا چکار کنم به نظر شما نوت اج گوشی خوبیه یا نوت 4 بگیرم

  7. محمد می‌گوید

    ببخشید اما نمیدونید دقیق این گوشی کی دارد بازار میشه.یعنی تا اواخر ابان یا اوایل اذر میاد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      هنوز مشخص نیست.. حتی معلوم نیست که سامسونگ این گوشی رو رسما وارد بازار ایران می کنه یا یاسد شاهد عرضه غیر رسمی اون باشیم. این گشوی به صورت محدود تولید میشه.

  8. Arya می‌گوید

    چه خفن

  9. fery می‌گوید

    ببخشید ولی فقط یک طرفش انحنا داره، نه هر دو طرف.(تو تیتر نوشتید دوطرف).
    من که شخصا خیلی از این مدل خوشم اومده.الان نت 3 دارم اگه بتونم میفروشم یکی از این ها میخرم.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      منظور اینه که صفحه نمایش دو وجهی هست