برای اولین بار میزان استفاده از اندروید نسبت به iOS پیشی گرفت

اندروید پادشاه سهم بازار گوشی‌های هوشمند است اما با وجود نصب و اجرای بسیار زیادی که بر روی گوشی‌های هوشمند دارد باز هم همیشه درصد استفاده کمتری را نسبت به کاربران iOS نشان داده است. اما برای اولین بار در تاریخ رقابت این دو سیستم عامل بزرگ، اندروید توانست در بخش دیگری iOS را شکست دهد و کاربران اندروید حالا بیشتر از دارندگان دستگاه‌های iOS از گجت خود استفاده می‌کنند.

0

آخرین اطلاعات جمع شده توسط Net Applications  نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های قدرت گرفته از اندروید بیشتر از آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپاد تاچی که به iOS مجهز هستند، استفاده می‌شوند. در حالی که استفاده از iOS در این ماه از 45.61 درصد به 44.19 درصد افت کرده اما استفاده از اندروید از 43.75 درصد به 44.62 درصد افزوده شده است.

screen-shot-2014-08-01-at-9-21-48-am-1280x690

فاصله بین دو پلتفرم در بخش استفاده به کمترین میزان خود رسیده است اما اندرویدی‌ها در رقابت با رقیب سر سخت خود به نظر می‌رسد باز هم در حال سبقت هستند. البته سهم بازار اندرویدی‌ها 85 درصد از کل گوشی‌های هوشمند جهان است و این نوع گوشی‌ها بازار را قبضه کرده‌اند پس این صعود درصد استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی نسبت به iOS غیر منطقی به نظر نمی‌رسد و حتی انتظار می‌رفت که زودتر از اینها این اتفاق رخ بدهد.

به نظر نمی‌رسد که iOS بتواند به این زودی‌ها درصد از دست رفته را جبران کند و به رتبه اول خود بازگردد، مگر اینکه با پلتفرم قوی خود بتواند در پایان امسال و همراه با آیفون بزرگتر 4.7 اینچی و آیفون بزرگتر 5.5 اینچی کاربران جدیدی را جذب خود کند.

Net Applications همچنین به میزان استفاده از گوشی‌های ویندوزفونی هم نگاهی انداخته و از افزایش درصد آن‌ها در ماه اخیر از 1.99 درصد به 2.49 درصد خبر داده است. پلتفرم بلکبری نیز در طرف دیگر به اندازه کافی استفاده نمی‌شود که بتوان محاسبه‌ای را از آن ترتیب داد.

technobuffalo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.