گوگل در اندیشه استفاده از منوهای گرد و دایره‌ای شکل در رابط کاربری اندروید

جدیدترین پتنت‌های ثبت شده توسط گوگل نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد منوهای جدید و دایره‌ای شکلی را به سیستم‌عامل اندروید بیاورد. این منوها شاید در نسخه جدید اندروید 5 برای اولین بار رونمایی شوند.

0

فارنت: جدیدترین پتنت‌های ثبت شده توسط گوگل نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد منوهای جدید و دایره‌ای شکلی را به سیستم‌عامل اندروید بیاورد. این منوها شاید در نسخه جدید اندروید 5 برای اولین بار رونمایی شوند.

Paranoid-Android-PIE

اگر با قابلیت‌های آزمایشی مرورگر پیشفرض اندروید پیش از کروم کار کرده باشید احتمالاً چنین منوهای دایره‌ای شکلی را در کنار صفحه تجربه کرده‌اید. این منوها همچنین در کاستوم رام‌های بر پایه ParanoidAndroid نیز بسیار مفید و محبوب است و سامسونگ نیز در قابلیت Air Command گلکسی نوت 3 و گلکسی نوت 10.1 جدید از چنین منوهایی بهره برده است. گوگل این پتنت (حق اختراع) را در سه ماهه سوم سال 2013 ثبت کرده است و شاید در نسخه جدید اندروید شاهد استفاده از آن باشیم.

Google-patent-round

تفاوت اصلی منوهای ثبت شده توسط گوگل استفاده هم‌زمان از دو انگشت برای استفاده از آن است. به این ترتیب که یک انگشت مرکز منو را مشخص کرده و انگشت دیگر منوها و زیرمنوها را باز می‌کند. به این ترتیب امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلف بدون استفاده اجباری از دکمه‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری فراهم می‌شود. البته این قابلیت شاید در گوشی‌ها چندان مفید نباشد چرا که نگه‌داشتن گوشی با یک دست و کار با دو انگشت همان دست تقریباً غیرممکن است اما در فبلت‌ها و تبلت‌ها چنین منوهایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

Galaxy-Note-3-Air-Command

گوگل همچنین سال 2012 نیز پتنتی مشابه را به ثبت رسانیده بود و البته باید در نظر داشته باشید که ثبت چنین پتنت‌هایی هیچ‌گاه به معنای استفاده قطعی از آن‌ها نخواهد بود.


پایان مطلب/

Source: AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.