موزیلا عرضه گوشی 25 دلاری با سیستم عامل فایرفاکس را در سر دارد!

در کشورهای درحال توسعه، افراد زیادی برای خرید گوشی‌های گران‌قیمت برندهای معروف با مشکل مواجه هستند و دقیقا به همین دلیل، امروز و در نمایشگاه MWC، بنیاد غیرانتفاعی موزیلا اعلام کرد برنامه‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس و قیمت 25 دلار دارد.

0

فارنت:  در کشورهای درحال توسعه، افراد زیادی برای خرید گوشی‌های گران‌قیمت برندهای معروف با مشکل مواجه هستند و دقیقا به همین دلیل، امروز و در نمایشگاه MWC، بنیاد غیرانتفاعی موزیلا اعلام کرد برنامه‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس و قیمت 25 دلار دارد. نقش این شرکت، وضع شرایط خاص و فراهم کردن سیستم‌عامل برای این گوشی‌ها خواهد بود. شرکت‌های سازنده از سیستم‌عامل این شرکت در گوشی‌های خود بهره خواهند برد و محصول نهایی را روانه بازار خواهند کرد. بنابر گزارش CNET، موزیلا با یک شرکت چینی سازنده تراشه‌های موبایلی به نام Spreadtrum همکاری خواهد کرد تا سیستم‌عامل خود را هرچه سریع‌تر روانه بازار کند. مدیر تکنولوژی موزیلا می‌گوید: ” ما با این شرکت همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم  رکورد 50 دلاری موجود را جابه‌جا کنیم و گوشی‌های ارزان‌قیمت را روانه بازار کنیم.”

mozilla-phone

البته این گوشی‌های هوشمند شبیه‌ گوشی‌های قدرتمند بازار نخواهند بود و علاوه بر کوچکی، قدرت پایین‌تر و رزولوشن صفحه نمایش کمتری خواهند داشت، اما در کشورهایی که خرید گوشی‌هایی با قیمت 200 یا 300 دلار برای اکثریت مردم تنها یک آرزوست، موزیلا سعی خواهد کرد اطلاعات و ابزار مورد نیاز آن‌ها را به این طریق در اختیارشان قرار دهد.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.