دبی برای جلوگیری از افزایش ترافیک، داشتن خودرو برای افراد کم درآمد را ممنوع می‌کند

دوبی در 15 سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده و توسعه صورت گرفته، این شهر را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان مبدل کرده است. همانند دیگر شهرهای جهان، این شهر نیز مشکلات خاص خود را دارد.

2

فارنت:  دوبی در 15 سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده و توسعه صورت گرفته، این شهر را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان مبدل کرده است. همانند دیگر شهرهای جهان، این شهر نیز مشکلات خاص خود را دارد. خیابان‌ها و راه‌های موجود در این شهر مملو از ترافیک شده و همین امر باعث شده یکی از مدیران این شهر یعنی حسین لوتاه با روشی غیرمرسوم سعی در برطرف کردن این مشکل داشته باشد. در کشوری که خودروها نقشی مهم و اساسی در شهرهای آن دارند، وی پیشنهاد داده تا افراد فقیر از خرید خودرو منع شوند تا بدین ترتیب تراکم در بزرگراه‌ها کاهش یابد. وی توسعه سریع دوبی و افزایش ثروت در این شهر را دلیل ترافیک بالا می‌داند و متعقد است وجود یک محدودیت با توجه با میزان درآمد، می‌تواند این مشکل را مرتفع سازد.

ferrari-ff-police-car--image-dubai-police

در شهری که مامورین پلیس آن از گران‌قیمت‌ترین سوپرخودروها بهره می‌برند و پارکینگ دانشگاه آمریکایی موجود در دوبی بیشتر شبیه به یک نمایشگاه خودروهای گران‌قیمت است، به نظر می‌رسد هیچ جایی برای افراد فقیر وجود ندارد. علاوه بر این محدودیت‌ها، افزایش قیمت پارکینگ‌ها، افزایش قیمت سوخت، افزایش عوارض جاده‌ها و نهایتا بیشتر شدن میزان پرداختی‌ به شرکت‌های بیمه، به عنوان راهکارهایی برای کنترل تعداد مالکین خودرو درنظر گرفته شده است.

Source Luxurylaunches

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. iiiii می‌گوید

    مگه دبی فقیر داره؟؟؟با این خبر هاتون…..کمدر امد فرق داره با فقیر

  2. ذوالفقاری می‌گوید

    دوبی شهری است که سنگ توالت هایش از جنس طلاست، یحتمل فقرا روی برنز …می کنند…
    دلم ….می خواد