دستگاه‌های نکسوس با دریافت این پیامک روشن و خاموش می‌شوند!

اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های سری نکسوس، مانند گلکسی نکسوس، نکسوس 4 یا نکسوس 5 استفاه می‌کنید، به نظر می‌رسد باید در هنگام دریافت پیامک‌های جدید، دقت بیشتری داشته باشید. این موضوع با توجه به وجود خلا امنیتی در این دستگاه‌ها که پس از دریافت پیامک‌هایی خاص، گوشی شما را روشن و خاموش می‌کنند و حتی می‌توانند ارتباط شبکه شما را موقتا با مشکل مواجه کنند و برنامه پیامک شما را از کار بیندازند،

1

فارنت:  اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های سری نکسوس، مانند گلکسی نکسوس، نکسوس 4 یا نکسوس 5 استفاه می‌کنید، به نظر می‌رسد باید در هنگام دریافت پیامک‌های جدید، دقت بیشتری داشته باشید.

این موضوع با توجه به وجود خلا امنیتی در این دستگاه‌ها که پس از دریافت پیامک‌هایی خاص، گوشی شما را روشن و خاموش می‌کنند و حتی می‌توانند ارتباط شبکه شما را موقتا با مشکل مواجه کنند و برنامه پیامک شما را از کار بیندازند، بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

این مشکلات به علت سرازیر شدن پیامک‌هایی که با اصطلاح ” کلاس 0″ نام‌گذاری می‌شوند، بوجود آمده و به نظر می‌رسد با چیزی مشابه حملات DDoS بر روی رایانه‌ها سروکار داریم.

nexus-5-review-015-640x426

این مشکل توسط یک کارشناس امنیتی به نام Bogdan Alecu کشف شده و بر اساس یافته‌های وی، به نظر می‌رسد این مشکل تنها بر روی دستگاه‌های نکسوس وجود داشته باشد. البته وی اعلام کرده همچنان در حال تست و آزمایش گوشی‌های دیگر است.

گوگل نیز اعلام کرده به دنبال یافتن روشی برای برطرف کردن این مشکل است اما زمانی برای برطرف کردن این مشکل یا عرضه به روز رسانی مرتفع کننده این مشکل مشخص نکرده است.

خبر خوب برای کاربران گوشی‌های سری نکسوس اینکه برنامه دیواره آتشی به نام Class0Firewall به همین منظور و در جهت حفاظت از گوشی‌های این کاربران در فروشگاه برنامه گوگل وجود دارد که تا زمان عرضه به روز رسانی توسط گوگل، می‌تواند حفاظتی موقتی را برای این کاربران به وجود بیاورد.

Source: Ubergizmo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amin می‌گوید

    منکه نفهمیدم چه پیامکى باید بفرستم تا خاموش روشن بشه.آقاى کریمى مشخص کنید لطفا