چگونه بعضی امکانات اختصاصی موتو ایکس را به گوشی اندرویدی خود بیاوریم؟

موتو ایکس با سر و صدای زیاد بالاخره با قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی رونمایی شد. با این‌که موتو ایکس هنوز پا به ایران نگذاشته و شاید هیچ‌وقت هم نگذارد با این ترفندها می‌توانید بعضی امکانات اختصاصی آن را در گوشی خودتان شبیه‌سازی کنید.

1

فارنت: موتو ایکس با سر و صدای زیاد بالاخره با قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی رونمایی شد. با این‌که موتو ایکس هنوز پا به ایران نگذاشته و شاید هیچ‌وقت هم نگذارد با این ترفندها می‌توانید بعضی امکانات اختصاصی آن را در گوشی خودتان شبیه‌سازی کنید.

Moto-X-features


نوتیفیکیشن‌های فعال با ActiveNotifications

ActiveNotifications

صفحه‌نمایش‌های با پنل AMOLED می‌توانند تنها پیکسل‌های خاصی از صفحه را بر حسب نیاز روشن کنند؛ این قابلیت هم باعث ایجاد رنگ مشکی عمیق و کنتراست عالی می‌شود و هم در بهینه‌سازی مصرف باتری مؤثر است. موتو ایکس از این ویژگی در قابلیت Active Notifications خود استفاده می‌کند و صفحه قفل را کاملاً مشکی نمایش داده و پیکسل‌های کمی را به نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌های مهم اختصاص داده است. خوشبختانه شرکت Great Bytes امکان مشابهی را با اپلیکیشن رایگان خودش برایتان فراهم کرده است. این اپلیکیشن می‌تواند همیشه به جز مواقعی که گوشی را در جیب یا کیفتان گذاشته‌اید و یا به صورت وارونه روی میز قرار دارد صفحه را فعال کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با سوایپ به بالا اطلاعات بیشتر راجع به نوتیفیکیشن را ببینید، با سوایپ به پایین قفل صفحه را باز کنید و با سوایپ به چپ یا راست نوتیفیکیشن را حذف کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید اما توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از مصرف بی‌رویه شارژ باتری آن را تنها روی دستگاه‌های با صفحه‌نمایش AMOLED نصب کنید. این اپلیکیشن تنها بر روی اندروید 4.3 رسمی یا CyanogenMod 10.2 تست شده اما ممکن است روی نسخه پایین‌تر اندروید نیز عمل کند.

سازنده قول داده تا نسخه بعدی برنامه از اندروید 4.1.2 و بالاتر پشتیبانی کند.

دانلود ActiveNotifications v1.3 با حجم 638 کیلوبایت: اینجا یا اینجا


اجرای اپلیکیشن‌ها با تکان دادن مچ

Twisty-Launcher

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی موتو ایکس امکان اجرای سریع اپلیکیشن دوربین در هر کجا و حتی با صفحه خاموش تنها با دوبار حرکت دادن مچ دست است. اپلیکیشن Twisty Launcher می‌تواند طبق نظر شما نه تنها دوربین بلکه هر اپلیکیشن دلخواهی را با حرکت دلخواه گوشی اجرا کند. به این ترتیب می‌توانید با چرخاندن، پیچاندن، تکاندن و … مچ در هر جای اپلیکیشن‌های مختلفی را به سرعت اجرا کنید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که هنگام قفل بودن صفحه این امکانات فعال باشد یا خیر.

دانلود Twisty Launcher v1.0.4 با حجم 867 کیلوبایت: اینجا یا اینجا


خواندن و پاسخ دادن به پیامک‌ها هنگام رانندگی

Robin

موتورولا همچنین Motorola Assist را برای تشخیص خودکار موقعیت و فعال کردن حالت رانندگی در موتو ایکس گنجانده است. برای تشخیص حالت رانندگی می‌توانید از اپلیکیشن Tasker استفاده کنید که در این مطلب به آن پرداختیم اما برای خواندن و پاسخ دادن به پیامک‌ها می‌توانید از اپلیکیشن مفید Robin استفاده کنید. این اپلیکیشن در پس‌زمینه در حال اجرا خواهد ماند و تنها با حرکت دست از مقابل گوشی می‌توانید آن را در حین رانندگی فعال کنید. این اپلیکیشن مانند حالت گوش دادن همیشگی موتو ایکس نیست اما می‌تواند در حالت محاوره‌ای دستورات صوتی را اجرا کند و پیامک‌هایتان را خوانده و جواب دهد. البته همان‌طور که حدس زده‌اید زبان فارسی توسط Robin پشتیبانی نمی‌شود.

دانلود Robin v2.221 با حجم 6.7 مگابایت: اینجا یا اینجا

البته متأسفانه هنوز قابلیت‌های دیگر موتو ایکس مانند فعال بودن همیشگی Google Now برای پاسخ به دستورات شما قابل استفاده نیست چرا که این قابلیت برای مصرف نکردن زیاد شارژ باتری به یک هسته پردازشی مخصوص کم‌مصرف احتیاج دارد که موتو ایکس آن را در پردازنده X8 خودش جای داده است.


پایان مطلب/

Source: LifeHacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. دیگو می‌گوید

    با تشکر
    من گوشی ریزر مکس دارم و صفحش هم که amoled است بی صبرانه منتظر نسخه های بعدی active.. برای صفحه نمایش هستم و البته برای اندروید 4.1
    لطفا نسخه های بعدی رو هم بگذارید