آیا اپل از «گلکسی اس 4» ترسیده است؟

به دنبال معرفی رسمی گلکسی اس 4، اپل امروز صفحه‌ای را در وبسایت آیفون خود تحت عنوان “چرا آیفون؟” ایجاد کرده که ادعا می‌کند آیفون یک گوشی متفاوت و بهتر از دیگران است. در این مطلب صحت ادعاهای اپل را بررسی می کنیم و دلایل احتمالی ایجاد این صفحه را حدس می‌زنیم.

40

فارنت: به دنبال معرفی رسمی گلکسی اس 4، اپل امروز صفحه‌ای را در وبسایت آیفون خود تحت عنوان “چرا آیفون؟” ایجاد کرده که ادعا می‌کند آیفون یک گوشی متفاوت و بهتر از دیگران است. در این مطلب صحت ادعاهای اپل را بررسی می کنیم و دلایل احتمالی ایجاد این صفحه را حدس می‌زنیم.

Why-iPhone-Page

در این صفحه از وبسایت اپل نوشته شده:

“ابتدا آیفون است و سپس هر چیز دیگری”

چه چیزی آیفون را از بقیه متمایز می‌کند؟ شاید این‌که آیفون به شما امکان می‌دهد کارهای زیادی انجام دهید؛ و یا این‌که کارهای زیادی را خیلی آسان انجام دهید. این دو دلیل آن است که کاربران آیفون عاشق آیفونشان هستند. اما دلایل بیشتری هم وجود دارد.

اما این دلایل از دیدگاه اپل چیست؟

یک – آیفون 8 جایزه مختلف رضایت مشتریان را دریافت کرده است

در این مورد حق کاملاً با اپل است؛ بیشتر کاربران آیفون از داشتن گوشی‌هایشان راضی هستند. البته ضمن این‌که باید اعتراف کرد آیفون همیشه کیفیت بالایی داشته است اما در حال حاضر برخی کاربران هستند که فکر می‌کنند در رابط کاربری و امکانات هنوز هیچ گوشی به آیفون نرسیده است.

iPhone-5-HTC-One

دو – به همه جزئیات دقت شده است

بله اگر یک آیفون 5 در دستتان بگیرید و به دقت به آن نگاه کنید قطعاً طراحی آن را تحسین خواهید کرد: سبک، زیبا و با کیفیت ساخت عالی. هر چند که در مدل مشکی رنگ پس از مدتی استفاده متوجه خش‌هایی خواهید شد که کمی شما را آزرده می‌کند یا لبه‌های برش داده شده پس از مدتی زیبایی خودشان را از دست می‌دهند. نمی‌توان تکذیب کرد که کیفیت ساخت گلکسی اس 4 پایین‌تر از آیفون است اما سامسونگ سعی کرده با استفاده از روش ضمن حفظ وزن پایین امکان تعویض باتری را فراهم کند. همچنین گوشی‌هایی مانند اکسپریا زد سونی با قابلیت ضدآب و اچ‌تی‌سی وان با بدنه با کیفیت و طراحی زیبا هر دو از گوشی‌های غیرآیفونی هستند که در طراحی با آیفون رقابت می‌کنند.

Retina

سه – تنها آیفون صفحه‌نمایش رتینا دارد

بله اگر فقط واژه تبلیغاتی رتینا مدنظر باشد. وقتی اپل در زمانی که گوشی‌های اندرویدی از وضوح WVGA استفاده می‌کردند آیفون را با تراکم پیکسلی بیش از 300 پیکسل بر اینچ معرفی کرد واژه رتینا را به این معنی بیان کرد که تشخیص پیکسل‌های صفحه نمایش با چشم امکان‌پذیر نیست. اما حالا که گوشی‌های با وضوح HD به این مهم دست پیدا کرده‌اند و حتی گلکسی اس 4 و دیگر پر‌چم‌داران جدید از وضوح Full HD و تراکم پیکسلی بالای 440 پیکسل بر اینچ برخوردارند جمله “تنها آیفون رتینا دارد” به نظر یک جمله تبلیغاتی جهت گول زدن کاربران است.

iPhone-Battery-Life

چهار- عمر باتری بسیار بالا بدون یک باتری بسیار بزرگ

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که گوشی‌های اپل همیشه در مصرف شارژ باتری بهینه عمل کرده اند اما اگر بتوان در یک گوشی بزرگ یک باتری بزرگ را بدون افزایش زیاد ضخامت گوشی قرار داد چه اشکالی دارد؟ شاید گلکسی اس 4 با معماری جدید big.LITTLE و با استفاده از چهارهسته کم مصرف Cortex-A7 و همچنین به لطف صفحه‌نمایش کم مصرف‌تر PHOLED بتواند عمر شارژ خوبی را داشته باشد.

iPhone-5-vs-Galaxy-S-4


پنج – پردازنده
A6 قدرتمند است اما گرسنه شارژ باتری نیست

در این مورد نیز با اپل موافقیم. iOS با مدیریت خوب منابع و البته ایجاد برخی محدودیت‌ها نیاز به پردازنده بسیار قدرتمند و پرمصرفی ندارد. اما درست است که در حال حاضر اپلیکیشنی برای بهره‌بردن از قدرت کامل چهارهسته Cortex-A15 وجود ندارد اما وجود آن در گوشی اگر باعث گرم شدن بیش از حد یا مصرف بی‌رویه شارژ نشود نکته مثبتی است.

شش- آیفون سرعت بالا را با LTE در اختیارتان می‌گذارد

به یاد دارم وقتی اپل آیفون جدیدش را بدون قابلیت LTE معرفی می‌کرد با ارائه نمودارها سعی داشت بگوید سرعت LTE با HSPA+ تفاوت آن‌چنانی ندارد اما بالاخره مجبور شد این قابلیت را در آیفون 5 بگنجاند. خوشبختانه در حال حاضر مدتی است که پرچم‌داران اندرویدی از این قابلیت بهره می‌برند.

iPhone-5-Xperia-Z

هفت – محبوب‌ترین دوربین دنیا

درست است؛ دوربین‌های آیفون در سایت‌های معتبری مانند Flickr حتی از دوربین‌های مخصوص عکاسی نیز محبوب‌تر است. شکی نیست که آیفون 5 یکی از بهترین دوربین‌ها را دارد اما با نگاهی به لومیا 920، پیورویوو 808 و اچ‌تی‌سی وان می‌توان گفت که محبوب‌ترین لزوماً به معنای بهترین نیست؛ خصوصاً این‌که هنوز در مورد گلکسی اس 4 نمی‌توان نظر داد.

هشت- میلیون‌ها راه برای سرگرم شدن

اپل در این‌جا به تعداد اپلیکیشن‌های 800هزارتایی اپ استور اشاره می‌کند و ادعا می‌کند دانلود محتوا از اپ استور ایمن‌تر است چرا که بدافزارها در پلتفرم‌های دیگر بسیار بیشتر هستند. در این مورد هم حق با اپل است اما به شخصه تاکنون برای خود و دوستانم پیش نیامده که مورد تهاجم یک بدافزار اندرویدی قرار بگیریم.

نه – iOS 6 پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل موبایلی دنیا

هر کس انتظارات خودش را از یک سیستم‌عامل موبایلی دارد اما به دیدگاه من iOS حداقل دیگر پیشرفته‌ترین نیست. اندروید 4.2 امکانات وسیع‌تری را برای کاربران عادی و حرفه‌ای فراهم کرده است و شاید به زودی تعداد اپلیکیشن‌های اندروید نیز از اپ استور پیشی بگیرد.

ده – تنها آیفون سیری دارد

بله اما سیری تنها دستیار صوتی هوشمند موبایلی نیست. S Voice در گلکسی اس 4 پیشرفته‌تر شده است و همچنین جستجوی صوتی گوگل با همکاریGoogle Now  امکانات جالبی را فراهم می‌کند که حتی در سیری قادر به انجام آن‌ها نیستید. البته سیری کماکان فرمان‌هایی را اجرا می‌کند که در گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌شود اما نمی‌توان یک دستیار صوتی را مطلقاً برتر از دیگری دانست.

یازده – iCloud محتوایتان را بر روی تمامی دستگاه‌هایتان قرار می‌دهد

اگر چندین آی‌دیوایس داشته باشید قطعاً کاربرد خوب iCloud را درک می‌کنید. گوگل پلی به کمک Google Drive کوشیده تا در این مورد از اپل عقب نماند اما به نظر می‌رسد iCloud فعلاً موفق‌تر عمل کرده است.

دوازده – پشتیبانی بهتر

اپل ادعا می‌کند گرفتن کمک درمورد آیفون و iOS از خود اپل بسیار بهتر از این است که مثلاً در مورد اندروید از سونی یا سامسونگ کمک بخواهید و بگذارید در این مورد نیز با اپل موافقت کنیم. هرچند بعضی شرکت‌های اندرویدی نیز پشتیبانی بسیار خوبی دارند.

 

نظر شما چیست؟ آیا اپل با معرفی گلکسی اس 4 احساس خطر کرده است؟ آیا با ادعاهای اپل موافقید یا بعضی از آن‌ها را تبلیغات بی‌پایه و اساس می‌دانید؟


پایان مطلب/

Source: Apple

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

40 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    انقدر پشیمونم من واقعیت xperia pرو بهتر میبینم تا این s3صدای xperia x 8و بهتر از سامسونگ s4میبینم حرف الکی نمیزنم اگه خواستی بزن به اسپیکر میفهمی سامسونگ هیچی نیست من s3دارم خودم قبلا x8داشتم به خدا انقدر دارم که برم یکی دیگه بخرم میگم که گول نخورید s3یعنی 1 مرگ ناگهانی دیده شده 2 لگ شدید در شب به خصوص نقاط سیاه ساعت 2 شب میشه دید نه روز 3 باگ های شدید که اونو با اینا همه پول جلوی یه x8 300 هزار تومنی سر خم میاره البته برای دانلود 3 مگابایت با اینترنت گوشی که من با همون خط با x8 حدود 50 مگ روزانه بدونه داغی دانلود داشتم تعجب کردم خاک تو سر سامسونگ 4 من رشتم کامپیوتره و حرف مفتم نمیزنم تجربه ی عملیمه که میگم نور در s3چشو خسته میکنه چون رنگها شدیدن ژررنگ و غیر طبیعیه 5 پژلاستیک به درد نخوریه که خودم میدونم خود سامسونگ کسی که میسازتش قبولش نداره اگه داشت نمیرفت تو فکر گوشی فلزی s5و نامشو بکنه f اینا بدیای s3حالا برید بخرید و خودتونو گول بزنید بگید خوبه از قدیم میگن جنس بد بیخ ریش مالکش مردم ایرانن که هنوز نمیدونن ویندوز فون چیه لومیا داره از بی پولی گریه میکنه قدر هر چیزیو کسی میفهمه که حالیش بشه نه یه دوربین عاشقال s3رو ببینه که عکس اولیش تا نگرفتی با بعد گرفتن کنتراست نورش میاد پایین

  2. حسین می‌گوید

    به نظر من سامسونگ فکر پولشه به دلیل سرعت در کار و جیب خودش نتونسته کیفیت خودشو به رخ بکشه s3دارم 6 روزه خریدم اما به خدا قسم 1100نوکیا کیفیتش بهتره تا s3که ا ملیونه خودتون میدونید اگه دیگه سامسونگ مانیتور چهار برابر از امو ال ای دی بزنه باز میرم اپل میخرم سرعت اینترنت سامسونگ تو باز کردن وب زیاده اما تو دانلود یه x8 سونی میخورتش من گلکسی دارم حالا و دارم اینو میگم میخوام بفروشم گلکسیو یه موشت رنگ اشبا ریختن گل هم لگ داره کنده میخوام فیلم فول اچ دی وا نکنه صد سال سیاه میرم یه گوشی میخرم که دلم چرک هیچی نباشه سرعت داشته باشه نه داغ کنه هنگ کنه مجبور شم باطریشو در بیارم از هنگ اره اینا حرفای دل منه منم گول حرف مردم ایرانو خوردم که سابقه یه عمر کار با pcو اندرویدو نداشتن و نمیدونن باگ چیه که خدا براش خوب بخواد باگم داره حالا خود دانید بگید سامسونگ روزی میاد که میفهمین گوشی یعنی سرعت قدرت گرم نشدن باگ کم ساخت خوب کیفیت صدا که به قران سامسونگ هیچی نیست توش یه نمایشگرش خوبه که اونم به دلیل داغی لگ میزنه اونم خوب نیست حالا کسی خواست بخره من دیگه s10هم بیاد میرم اپل میخرم به خدا قسم

  3. سعید می‌گوید

    به نظر من ایفون رو با هیچ گوشی نباید مقایسه کرد.هیچ گ.شی در حد و اندازه ی ایفون نیست.من هم سامسونگ داشتم هم ایفون ولی کار با ایفون 1 چیز دیگست.

  4. ali می‌گوید

    سلام من یه ایفون 4 داشتم به دلایل مالى مجبور شدم بفروشمش بعداز اون تقریباً ١۴ تا گوشى عوض کردم از اکس پریا ری بگیر تا galaxy s2 که انقدر دربارش شنیده بودم دیوانوار دوسش داشتم اونموقع تازه اومده بود باورتون نمیشه بقدرى تحت تاثیر قرار گرفته بودم که تا دو سه ماه اول اونو سرتر از 4s میدیدم دوربینش واقعاً مثل ذرهبینه فیلم برداریش عالیه ضبط صداش معرکست مصرف باتریش معمولیه خلاصه یه رم ١۶ انداختم روش ٣٢ گیگ فضا داشتم که باید پرش میکردم دانلود بازى فیلم عکس تم لانچرهاى مختلف اما وقتى حجم اطلاعاتم زیاد شد گوشى دیگه سرعت سابق رو نداشت گه گاهى هنگ هم میکرد انجا بود که دیدم وقتى که ایفون4 ٣٢ ام رو به قولى تا خشتک پر میکردم ومتوجه نمى شدم تا موقعى که حتى واسه یه دونه عکس گرفتن بهم اخطار میداد که فضای خالى ندارم وهیچ تغییرى توی سرعت گوشى حس نمى کردم ویکبارم یادم نمیره تازه یکى بهم گفته بود برنامه هاى بازرو چطور باید ببندم فکم چسبید زمین وقتى دىدم ٣۶٨ تا از ٧۴٢ تا برنامم بازه و من هیچ کندى سرعتشرو حس نکردم الانم دوباره یه 4s 16 خریدم دوستان من اینارو صادقانه گفتم خواه پند گیر خوا ملال ملول!

  5. reis می‌گوید

    salam chekideye kalam iphon ta zamani k dar iran garanti nadashte bashad be hich dardi nemikhorad magar inke bahash gerdo khord koni tamam.

  6. سینا می‌گوید

    من چند سالی است که خارج از کشور اقامت دارم خدارو شکر با مشکلات اینترنتی ایران مواجه نیستم
    بازار اروپا مثل ایران با انقدر تفاوت قیمت مواجه نیست اینجا خرید جدیدترین گوشی ها برای تمام اقشار جامعه راحت
    مثلا گران تربن گوشی هیچ وقت بیشتر از 850 فرانک نیست دقیقا حکم800،000تومان ایران ولی تفاوتی که هست اینجا پایین ترین حقوق3500فرانک ماهیانه یعنی انگار کم کم شما 3500,000تومان در ماه حقوق بگیرید
    البته اگر قرار باشه قیمت فرانک و به ریال ایران حساب کنید خیلی بیشتر از این حرفها میشه ولی این و گفتم که یه وقت دوستان فکر نکنن دارم بلف میزنم،منظورم این بود قدرت خرید تو ایران برای گوشی های تاپ چون پایینه بعضی گوشی ها مثل اپل خیلی عالی شناخته میشن چون گران قیمت هستند

    من تا این لحظه galaxy s3 galaxys4 iphon5 و داشتم دو هفته تی هست که نوت 3 را خریدم واقعا محشره ولی باز تو بین اینها s3 یه چیز دیگه بود و این حرفهارو قبول ندارم که راحتی کار و رزولیشن و دوربین و برنامه های اپل یه چیز دیگه است
    چون راحت تر از s3 هنوز با گوشی کار نکردم و واقعا از سامسونگ راظی او البته s2 سامسونگ هم دارم که واقعا میتونم بگم اشغاله تا قبل از این اپل خیلی خوب بود ولی الان به طور جدی باید تلاش کنه وگر نه بازی و باخته حتی اینجا هم سامسونگ با محصولات جدیدش بالاتر از اپل ایستاده و مردم بیشتر به سامسونگ روی اوردن
    هیچ جا مثل ایران نیست که مردم الکی تعصب داشته باشن حالا خوبه نصف امکاناتش تو ایران کار نمی کنه

    قیمت چند تا گوشی هم براتون مینویسم با بازار ایران مقایسه کنید
    galaxy s3 16gb 400 frank
    galaxy s4 16gb 600 frank
    galaxy note 2 600 frank
    galaxy note 3 850 frank
    iphon 4s 580 frank
    Iphon 5 630 frank
    البته نوت3 چون چند هفته بیشتر نیست که اومده قیمتش بالاست و طی ماههای اینده افت خوبی پیدا میکنه

  7. NANA می‌گوید

    Man s4 ro khili dos daram
    Vaqian aliii hasish
    Apple ro ham daram khili khili khili khili khube

  8. فرزاد می‌گوید

    اس 4 محشره ، بهترن تصویر ؛ خوشدست ترین 5 اینچی دنیا ، در ضمن اگر به اس4 مموری san disk که مخصوص اندرویده کیفیت عکس و فیلمبرداری گوشی به طرز فوق العاده ای بالا میره در حد یک دوربین حرفه ای، گوشی قبلی من اس2 بود کیفیت تصویرشو با 1 ویدیو HD وعکس مشترک با آیفون 5 دوستم مقایسه کردیم که اپل اصلأ حرفی واسه گفتن نداشت. اس 4 که دیگه 2 برابر اس 2. با امکانات فوق العاده مثل کنترل تمام دستگاهها ، استفاده از 2 برنامه در 1 تصویر، کنترل با دست بدون لمس و چشم ،دوربین مترجم و..؟ حالا آیفن کدومشو داره؟ زنده باد قاره آسیا ،قاره کهن

  9. فرزاد می‌گوید

    M ham s2 bod ke ye video HD rosh ejra kardam va hamono roye apple 5 dostam vaghean appelwharfi barayewgoftan nadare. Dar zemn pelastiki bodane samsung va batriye ghabele tavizesh baes mishe ke vaghti zamin mikhore 3 tike beshe vawbe goshi kamtari asib ham narese. Vali apple be shddat sarbaro be khodesh jazb mikone.Ba arze salam khedmate dostan. Goshiye man samsung s4e mahshare va fogholade. Goshiye ghabli

  10. mohammad می‌گوید

    سلام من میخواهم گلکسی اس4 بخرم میخواستم بدونم خوب هست یا نه؟

    1. فرزین می‌گوید

      عالیه دادش

  11. شاهین می‌گوید

    من که الان نت2 دارم با این حال iphone5 رو ترجیح میدم iphone 5 هم خوش دست تره و هم کم تر داغ میکنه در ضمن با اینکه کیفیت تصویر کم تری نسبت به note2 داره ولی با این حال ترکم 326 ppi رو تولید میکند.ولی نت2 رو من به htc one و s4 ترجیح میدم! ولی کلا apple سرتر از همه این هاست خدایی.

    1. Faraz می‌گوید

      همه ی حرفیا شما درست بود فقط کاره بدی کردی نوت ٢ خریدی فقط iphone 5

  12. مهرداد می‌گوید

    من با s4 حال میکنم

    1. Faraz می‌گوید

      Man ba iPhone 5 hal mikonam s4 mesle…. memone

    2. فرزین می‌گوید

      من میخوام اس 4 بگیرم.خدایی خوبه یا نه؟

  13. مش تقی می‌گوید

    هردو خوبندهر کس هرکدام را که دارد خیرش را ببیند من هر دو گوشی را دارم نوت 2 واپل 5 هردو خوبند

  14. nima می‌گوید

    salam.avale matlab yedune benevisin iphone bad ast,andoid khub ast.
    inhame tozih ba jahatgiri nemikhad,
    s4 na s40 hamm biad hang mikone,samsung 800 hezarta emkanat mizare ru gushi yadesh mire baziash aslan vase chie,.
    ishalla android narmafzarash az iphon bishtar shan,albatte na viruso widgetash kesmeshuno barname gozashte !!!! android khube,vali kasi k iphone etefade kone sakhte ba samsung o android kenar biad.
    garche b nazaram apple ba steve fot kard kollan!

  15. محمد می‌گوید

    اخه بابا گوشی 199 دلاری اپل را نباید با گوشی 570 دلاری سامسونگ نباید مقایسه کرد که
    اپل فقط برای گرفتن سود از جهان سومی هاست و گوشی یکبار مصرف امریکا و اروپاست

    1. Payam می‌گوید

      عزیز مثل اینکه شما تو یه دنیای دیگه ای سیر میکنی اصلاْ‌!!!! بنده خودم آندروید دارم و از اپل هم به هیچ وجه خوشم نمیاد اما دیگه اینی که شما گفتی خیلی خنده داره، اولاً 199 دلار برای مدل 16گیگابایت گوشی و در حالت قراردادی با اوپراتورهای AT&T و VERIZON هست و آنلاک فاکتوری این گوشی چیزی در حدود 700 دلار اگه اشتباه نکرده باشم قیمت داره!!!

      ثانیاً اپل بهترین جنس بنده، بهترین جنس شیشه رو داره (طیق تحلیل های GSMArena) فک نمیکنی این واسه یه گوشی به قول شما یکبار مصرف زیاده؟؟ مثل اینکه بیان به جای لیوان یک بار مصرف تو آبخوری ها لیوان نقره بذارن :))

      ثالثاً اپل فعلاً و برای چندمین سال متوالی بالاترین میزان فروش رو در آمریکا داشته، همچنین برند تجاری این شرکت جز 4امین برند معتبر جهان تو سال 2012 بود و در همین سال سود 13میلیارد دلاری داشته

      فک میکنم اگه دوستان نظراشون یه خرده منطقی تر باشه و مطالعه بفرمایند برای خودشون بهتره تا حرفاشون مورد تمسخر دوستان واقع نشه

  16. حمید می‌گوید

    وقتی اینجوری با هم مقایسه میشن (http://blog.bazar.ir/2074 ) و ایفون 5 در مقابل S4 از چند نظز پایین تره باید م عکس العمل نشوم بده

  17. محمد می‌گوید

    به نظر من سامسونگ خیلی عالیه .
    اپل که خودش عرضه ساخت چیپاشو نداره نمی تونه حرفی واسه گفتن داشته باشه .
    من یک ساله گالاکسی نوت1 دارم ، عالیه ، قبل از این گوشی همش در حال تعویض گوشی بودم تا رسیدم به این گوشی محشر ، یعنی رسیدم به هدفم .
    اپل یک گوشی مکعب مستطیله با قیافه گوشی های 10 سال پیش نوکیا ، که وقتی دستش گرفتم احساس کردم یک قوطی کبریت له شده تو دستمه ، اصلا حس خوبی نداشت و ازش خوشم نیومد .
    چکیده : لذت داشتن یک گوشی سامسونگ ساخت کره به هیچ عنوان با یک گوشی اپل ساخت چین قابل مقایسه نیست .

  18. payam می‌گوید

    من یه سوالی از تحلیل گر گرامی دارم؟ چرا فقط گالاکسی اس 4 رو بررسی کردن؟؟ آیا ورژن های قبلی این گوشی و در کل این کمپانی متهم به کپی برداری از اپل نیست؟؟ در ضمن طراحی و پردازنده‌ی وان و البته تراکم پیکسلی 441 همگی از اس 4 سر تر هستن. چطور شده که اپل باید از سامسونگ بترسه؟؟

    در ضمن کاربرای این 2سیستم عامل کاملاً مشخص هستند. و خیلی کم پیش میاد که کاربری از هرکدوم ازین سیستم عامل ها به اون یکی محاجرت کنه.

    به هرحال گوشی های زیادی هست که اگه قرار باشه کمپانی معظم اپل بترسه باید ازونا بترسه :) من خودم آندروید رو ترجیح میدم اما این جنگ لفظی فقط یه تبلیغاته

  19. هستی می‌گوید

    دنیا فقط وفقققققطبه گالکسی همین و بس بخدا عشقه تو سرعت واینترنت و دوربینو….اپل فقط ظاهری داره وبس!! گالکسی از همه سرتره

  20. محسن می‌گوید

    به نظر من تو این مقاله یه جورایی خواسته بودن برتری سامسونگ رو به اپل نشون بدن، ولی توی تمام بخش ها نتونستن منکر برتری اپل بشن، اول برتری اپل رو گفتن بعدش ماله سامسونگ رو تا نقطه قوت سامسونگ تو ذهن بمونه!!! در ضمن باید به این مساله توجه کرد که تاریخ ساخت آیفون 5 با گالکسی اس 4 خیلی متفاوت، سامسونگ بعد از تقریبا یک سال میتونه خودش رو شبیه اپل بکنه و معمولا خلاقتی از خودش نداره بلکه فقط تقلید میکنه….

  21. علی می‌گوید

    من تا حالا خیلی گوشی بازی کردم خیلی خریدو فروش کردم تقریبا تا خونه آخر هرگوشی هم رفتم اما واقعا میگم آیفونو با سامسونگ مقایسه نکنید. سرعت.صفحه نمایش. تاچ . اجرای سریع بازی ها و نرم افزارها دوربین. طراحی منحصربه فرد و………… آیفون سره

  22. hadi می‌گوید

    آندروید دزدی ه…کپی ه…یادتون باشه چهره ی الان گوشی ها مدیون اپله…گوشی های 2007 رو چک کنید.

    1. Masoud می‌گوید

      کی گفته اندروید کپیه؟؟؟؟اول اینکه اندروید بر پایه لینوکسه و لینوکس هم open source ه . و همچنین گوگل با شرکت apache قرارداد بسته.

  23. ﺑﻬﻨﺎﻡ می‌گوید

    ﻣﻦ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ اﺯ 2 ﻣﺪﻝ ﺁﻳﻔﻮﻥ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ اﻡ ﻭﻟﻲ اﺯ ﭘﺎﺭﺳﺎﻝ ﻛﻪ ﮔﺎﻟﮕﺴﻲ ﻧﻮﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﺯاﺭ اﻣﺪ اﺯ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻴﻜﻨﻢ. ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺑﮕﻢ ﻛﻪ اﺯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺁﻳﻔﻮﻥ ﺭاﺿﻲ ﺑﻮﺩﻡ ﻭﻟﻲ ﺣﺎﻻ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ و ﺳﻴﺴﺘﻢ اﻧﺪﻭﻳﺪﻱ ﺭﻭ 100% ﺑﻪ ios و ﺁﻳﻔﻮﻥ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻴﺪﻡ. ﺑﻪ ﺩﻻﻳﻞ ﺯﻳﺮ
    1: ﺑﺎﺗﺮﻱ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻌﻮﻳﺾ
    2: ﻣﻴﻜﺮﻭ sd card ﻛﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﻣﻤﻮﺭﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ.
    3: اﻧﺘﻘﺎﻝ ﺭاﺣﺘﺘﺮ ﻣﻮﺯﻳﻚ, ﻭﻳﺪﻳﻮ (ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﺭ ﻛﻞ )
    4: back up ﺭاﺣﺖ ﺗﺮ – ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ. و ﺩﺭ ﻛﻞ ﺁﺯاﺩﻱ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻣﺮاﺗﺐ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎ اﻧﺪﺭﻭﻳﺪ
    ﻣﻦ ﻗﺒﻼ ﻃﺮﻓﺪاﺭ ﭘﺮﻭﭘﺎ ﻗﺮﺹ ﺁﻳﻔﻮﻥ ﺑﻮﺩﻡ ﻭﻟﻲ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﻴﻜﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻔﺘﻢ ﮔﻮﺷﻲ ﻓﻘﻄ iphone
    ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻢ ﺻﺒﺮ ﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﮔﺎﻟﻜﺴﻲ اﺱ 4 ﺭﻭ اﻣﺘﺤﺎﻥ ﻛﻨﻢ
    ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ.
    ﺑﻬﻨﺎﻡ

  24. علی می‌گوید

    عیدتان مبارک
    باید عرض کنم که آیفون یک گجت ساده ای بیش نیست . مث همهء گجت ها
    فقط الکی گنده شده و نمیدونم چرا مردم عقلشون تو چشمشون میره واسه آیفون

  25. یاسر می‌گوید

    اولین چیزی که در مورد ” اپل ” باید گفت اینه که . اونقدر قدرت داره که بدون هیچ منطق و دلیلی شما رو معتاد خودش بکنه .
    کافیه فقط یک Apple Device توی زندگیتون داشته باشین اونوقت منظور من رو می فهمین .
    اپل تا قبل از استیو جابز پادشاه بود ولی هنوز بهترینه .

  26. علی می‌گوید

    ابتدا آیفون است و سپس هر چیز دیگری

  27. محسن می‌گوید

    سلام
    من خودم گوشی گالکسی نوت1 دارم و حدود یک سالی هست استفاده میکنم همه کار برام میکنه
    همچنین برادرم جدیدا یک گوشی آیفون5 خریده و من باهاش کار کردم یکم..بدون هیچ تعصبی میگم واقعا هیچ فرق محسوسی بین این دو گوشی حس نکردم چه بسا قلم نوت بسیار کاربرد بیشتری برای من دارد..
    در کل اپل از دوران اوجش داره دور میشه چون به نظرم هیچ ابتکاری بین آیفون5 و 4 وجود نداره
    ممنون

  28. منوچهر می‌گوید

    علیرضا میگه تا با ایفون کار نکنی نمی فهمی چی میگم؟

    این حرفشو درک نمی کنم

    من فک می کنم اگر ساسونگ چیزی داره، بخاطر تلاششه

    سامسونگ یه وقت تو موبایل خیلی عقب بود. خود من اصلا نگاش نمی کردم
    اما بعد خوب پیشرفت کرد… الان بنظرم با تلاشاش بهترین شده

    اما اپل:

    بنظرم تلاش و خلاقیتش به اندازه ی سامسونگ نبوده. آره اپل خیلی هنرا به خرج داده، چیز کمی نیست که بگی فضای امن قدرتمند
    اما

    ” هیچ چیز اپل به اندازه ی تبلیغش بزرگ نبوده و نیست”

    اگرم می بینید که براش نرم افزارای زیادی وجود داره، بخاطر شروع زودتر از اندرویدشه، بخاطر سیاست مالی و فروشش تو اپ استور و …

    تبلیغ و تقلب به نحو های مختلف تو رقابت با شرکتای دیگه. این چیزیه که طرفدارای اپل باید بهش دقت کنند
    چیز کوچیکی نیست که کشکی اسم “اپ استور” رو مال خودت بکنی وقتی که “اپ ” اینجا به معنی اپلیکیشنه. (شرکت ها بارها شکایت کردند بخاطر این)
    چیز کوچیکی نیست سر ملتو کلاه بگذاری و بگی “فقط اپل رتینا داره” وقتی که صفحه های بهتر از رتینا زیاده
    چیز کوچیکی نیست که کشکی قیمت رو بالا نگه داری وقتی که با قیمت کمتر می تونی به مشتریات بدی

    اینا و کلی دلیل دیگه، چیزاییه که موجب میشه من از اپل بدم بیاد

    1. محسن می‌گوید

      باید به این دوستمون یادآوری کنم خلاقیتی که شما فرمودین ماله اپل بوده نه سامسونگ، سامسونگ فقط سعی کرده خودش رو شبیه اپل بکنه، در ضمن وقتی اپل میگه فقط اپل رتینا داره این حرف ماله بیش از یک ساله پیشه، اون موقع که واقعا این طوری بوده. به نظر من وقتی مقایسه میکنین انصاف رو کنار نزارین . . .

  29. نام شما می‌گوید

    آرین عظیما.. با اپل موافقم

  30. mortaza alizadeh می‌گوید

    bale aka alireza dorost hast dadash?

  31. علیرضا می‌گوید

    من با اپل موافقم، البته تو بعضی چیزا اغراق کرده، مثلاً تو نمایشگر، ولی واقعاً من بازم نمایشگر آیفونو با هیچ گوشی عوض نمیکنم، ولی در کل کار کردن با آیفون حس خیلی خوبی داره که تا فرد شخصاً باهاش کار نکنه، نمیتونه درک کنه که چی میگم.

    1. Metro می‌گوید

      گاملا موافقم.من خودم گوشی اندرویدی دارم اما آیفون رو ترجیح میدم.برنامه هاش بی درد سر و راحت نصب میشه.آدم نگران اجرا نشدن با ورژن جدیدش نیست.سخت افزارش روان و عالی عمل میکنه به طوری که بازیهای سنگین رو بدون دردسر اجرا میکنه و حتی یک لَگ هم نمیده.تاچ فوقالعاده و …هرچند تو ایران به خاطر تحریم دردسرهای خاض خودش رو داره

  32. مهرداد می‌گوید

    نظر من اینه که اندروید بلای جان اپل شده. یه سیستم عامل متن باز با قابلیت‌های فراوان به خاطر توسعه‌دهندگان فراوان. در واقع این انحصار اپل بود که کمک فراوانی در این قضیه به اندروید کرد.
    الان شرکت‌های بسیاری هستند که اندرویدفون می سازند. در عین حال گوگل باید هر چه سریعتر موتورولا رو فعالتر کنه. چون سامسونگ که با اندروید قدرت گرفته احتمالا سعی می کنه از سال آینده با سیستم عامل خودش به بازار بیاد. مرحوم استیو جابز به اندازه کافی از اندروید نفرت داشت و همین می تونه دلیل برتری اندروید باشه.