اینتل تولید مادربرد رایانه‌های رومیزی را تا سه سال آینده متوقف می‌کند

0

فارنت: استفاده از کامپیوترهای رومیزی روزبه‌روز درحال کاهش است، بازاری که علیرغم کاهش تمایل مشتریان، همچنان زنده است. اما شرکت اینتل یکی از بازیگران کلیدی این بازار تصمیم گرفته به تدریج حضور خود را در این بازار کاهش دهد.

این فرآیند از ابتدای سال جاری آغاز شده و بعد از معرفی تراشه‌های جدید Haswell، این شرکت تصمیم گرفت توسعه مادربردهای مخصوص کامپیوترهای رومیزی را متوقف کند. درحقیقت، اینتل از برنامه‌ای برای متوقف کردن کامل حضور دربازار مادربردهای کامپیوترهای رومیزی تا سه سال آینده سخن می‌گوید.

Intel-Motherboard

بنابر اخبارمنتشره از این شرکت، برنامه‌ای برای متوقف کردن فعالیت‌ها در کل بازار کامپیوترهای رومیزی وجود ندارد و اینتل تولید پردازنده‌های کامپیوترهای رومیزی را ادامه خواهد داد اما شایعاتی مبنی بر احتمال اتصال پردازنده‌ها به مادربردهای شرکت‌ها به طورپیش‌فرض شنیده می‌شود که نهایتا باعث خواهد شد کاربران نتوانند قطعات کامپیوتر موردنظرشان را جداجدا تهیه کنند.

اینتل در اظهارنظری می‌گوید: “این شرکت به بازار کامپیوترهای رومیزی پایبند خواهدماند” اما درادامه و دراظهارنظری شاید متفاوت می‌گوید : “دورنمای محصولات جدید برپایه کارایی پلتفرم و میزان توان مصرفی دستگاه‌ها بنانهاده شده است.”

درحال حاضر گزینه‌های زیادی برای انتخاب جز به جز یک کامپیوتر رومیزی مخصوص بازی وجود دارد اما اگر اینتل به این نتیجه برسد که مادربردهای کامپیوترهای رومیزی ماندنی نیستند باید برای تهیه این قطعات نگاهی به شرکت‌های تایوانی تولیدکننده این قطعات نظیر ایسوس، MSI و گیگابایت داشته باشیم.

Source : Ubergizmo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.