LaVie X؛ الترابوک فوق‌باریک NEC

این الترابوک که LaVie X نام دارد، به دنبال موفقیت LaVie Z که به عنوان یکی از سبک‌ترین الترابوک‌های موجود در بازار با وزن تقریبی 907 گرم‌ است، معرفی شد.

0

فارنت: الترابوک فوق باریک شرکت ژاپنی NEC درنمایشگاه CES 2013 درمعرض دید عموم قرارگرفت. این الترابوک که LaVie X نام دارد، به دنبال موفقیت LaVie Z که به عنوان یکی از سبک‌ترین الترابوک‌های موجود در بازار با وزن تقریبی 907 گرم‌ است، معرفی شد.

البته LaVie X سنگین‌تر است و حدودا یک و نیم کیلوگرم وزن دارد، اما فوق العاده باریک است و تنها 12.8 میلیمتر ضخامت دارد. اما این کاهش ضخامت منجر شده کیفیت صفحه کلید به نوعی کاهش پیدا کند، به طوری که کلیدهای صفحه کلید در موقع فشار دادن کاملا سطحی حس می‌شوند و انگار اصلا پایین نمی‌روند ولی سرعت زمان پاسخگویی کلیدها اصلا کاهش پیدا نکرده است.

[nggallery id=26]

این الترابوک از صفحه نمایش IPS 15.6 اینچی با رزولوشن تمام اچ دی (1920 در1080) بهره می‌برد، ضمن اینکه از پردازنده Core i7 اینتل در این الترابوک استفاده شده و نسخه ژاپنی به رم 4گیگابایتی، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، دو پورت USB 3.0، امکانات ارتباطی وای ‌فای و بلوتوث، درگاه کارت حافظه، وب‌کم 2مگاپیکسلی و درگاه HDMI مجهز است.

NEC هنوز مشخص نکرده که آیا این دستگاه برای عرضه در بازار کشورهایی به جز ژاپن نیز در نظرگرفته شده است یا خیر. ضمن اینکه هیچ سخنی درباره قیمت احتمالی و زمان عرضه آن نیز بیان نشده است اما درکشور ژاپن چنین الترابوکی قیمتی حدود 2 هزار دلار در بازار خرده فروشی خواهد داشت.

Source: DigitalTrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.