رونمایی ازچهارمحصول جدید درکنفرانس خبری آغاز هفتمین سال فعالیت ایرانسل
بعدازظهر روز گذشته دوم آبانماه کنفرانس خبری سالیانه شرکت ایرانسل به مناسبت ششمین سالگرد راهاندازی این اپراتور مخابراتی و آغاز هفتمین سال فعالیت این شرکت برگزار شد که رسیدن به پوشش 82 درصد جمعیت و بیش از 21 هزار کیلومتر از جادههای کشور، کاهش متوسط قطع تماس ناخواسته به 79 صدم درصد و افزایش 109 درصدی ترافیک دیتای مشترکان ایرانسل از مهمترین خبرهای آن بود.
فارنت: بعدازظهر روز گذشته کنفرانس خبری شرکت ایرانسل به مناسبت ششمین سالگرد راهاندازی این اپراتور مخابراتی برگزار شد. در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مدیران ارشد این شرکت برگزار گردید، حاضران و میهمانان ابتدا در سالن جنبی محل برگزاری کنفرانس با محصولات جدید و پیشرفتهای صورت گرفته در طول یکسال گذشته در این شرکت آشنا شدند.
در ابتدای مراسم کنفرانس خبری علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل ضمن خوشامدگویی به تشریح گزارش از روند یک ساله گذشته این شرکت پرداخت. وی در اشاره به اهم فعالیتها و عملکرد این شرکت در سال گذشته، افزایش پوشش جمعیتی کشور به حدود 82 درصد، تکمیل شبکه سوئیچهای اصلی و فرعی ایرانسل در 31 استان کشور، عرضه مودم بیسیم جیبی وایمکس، ارائه خدمات رومینگ در پروازهای بینالمللی را از جمله آنها نام برد.
– پوشش شبکهای
مدیرعامل شرکت ایرانسل اعلام کرد: پوشش جادهای شبکه ایرانسل از 9 هزار و 89 کیلومتر در سال گذشته به 21 هزار و 515 کیلومتر تا سیام مهرماه سال 91 رسیده است و این درحالیست که تعهدات پروانهای این شرکت تا مدت معین ذکر شده تنها 9 هزار و 89 کیلومتر بوده است. در خصوص پوشش شهرها نیز بیش از 2200 شهر و دهستان و بیش از 24 هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی 57 درصد در پوشش شهری، تحت پوشش قرار گرفتهاند.
قلمبر دزفولی با اشاره به افزایش کیفیت ارتباط تلفنی در ایرانسل اعلام کرد متوسط نرخ قطعی مکالمات در این شرکت به 79 صدم درصد رسیده است که کیفیت استاندارد اپراتورهای مخابراتی در سال هفتم قرارداد یعنی در سال آینده 1. 5 درصد و در سال هشتم قرارداد یک درصد است و در این موضوع ایرانسل بالاتر از استانداردهای اپراتورهای مخابراتی عمل کرده است.
مدیرعامل ایرانسل در گزارشی درباره رومینگ بینالملل سیمکارتهای ایرانسل، تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ بینالملل با سیمکارتهای دائمی این اپراتور را 394 اپراتور با 38 درصد رشد و رومینگ سیمکارت اعتباری را 130 اپراتور با 51 درصد رشد و رومینگ سیمکارتهای دیتا را با 276 اپراتور با 100 درصد رشد نسبت به سال قبل عنوان کرد و با اشاره به امکان استفاده و مکالمه با سیمکارتهای ایرانسل در برخی خطوط هوایی بینالملل نیز خاطرنشان کرد که امکان استفاده از کارت شارژ برخی اپراتورهای خارجی در کشور مقصد برای شارژ سیمکارتهای ایرانسل فراهم شده است.
دزفولی با اعلام اینکه پیشبینی میشود ترافیک دیتا در دنیا در سال 2015 معادل کل ترافیک دیتا تا سال 2010 میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان میدهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند، اعلامرکد که 100 درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS و 98 درصد آن تحت پوشش EDGE است و دو درصد باقیمانده به نقاط کم جمعیت و جادههای کشور اختصاص دارد که به سرعت بالای GPRS نیاز ندارند.
وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر حداکثر سرعت سیم کارتهای ایرانسل با تکنولوژی نسل 2. 75 تلفن همراه 220 کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکان حدود 60 کیلوبیت بر ثانیه است، افزود: رفتار مشترکان ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان میدهد که 109 درصد افزایش ترافیک داشتهاند و نشاندهنده رویکرد مشترکان ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بینالمللی نیز تبعیت میکند. میزان این رشد در مهر ماه سال 90 نسبت به مهر سال 89 معادل 73 درصد بوده است. این میزان استفاده در نسل 2. 75 در شبکه ایرانسل نیز از مهر ماه 90 تا مهر ماه 91 بیش از 100 درصد افزایش یافته است.
دزفولی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در شبکه ایرانسل همه مشرکان برای دسترسی به اینترنت امکان دسترسی به GPRS دارند و هیچ مشترکی از این دسترسی محروم نیست. از میان آنها نیز 16 میلیون نفر از مشترکان بیشتر از GPRS استفاده میکنند و مشترکان وایمکس نیز مشترکان حرفهای ایرانسل برای دسترسی به اینترنت را تشکیل میدهند.
– وایمکس
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به رشد 93 درصدی مشترکان وایمکس این اپراتور در مقایسه با سال قبل، تعداد آنها را 337 هزار مشترک با 786 نماینده فروش وایمکس در استانهای تحت پوشش و 727 سایت در 34 شهر از 7 استان کشور ذکر کرد و گفت: میزان ترافیک مورد استفاده مشترکان وایمکس ایرانسل نیز طی یکسال گذشته 80 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، دسترسی به اینترنت، VPN سازمانی، تلفن اینترنتی و تماسهای تصویری خدماتی که ایرانسل در حوزه وایمکس ارایه میدهد و چتر وایمکس نیز به محض نهایی شدن مراحل اجرایی آن با رگولاتوری ارایه خواهد شد. وی همچنبن از تامین زیرساخت ارتباطی شبکه اختصاصی مجازی بیش از 20 بانک، موسسه اعتباری و شرکت در 734 نقطه کشور توسط وایمکس ایرانسل خبر داد.
مهاجرت ایرانسل به 3G و LTE
دزفولی با اشاره به گسترش همزمان شبکه وایمکس ایرانسل و حرکت به سمت توسعه نسل سوم و LTE و تاکید بر اینکه وایمکس تکنولوژی رو به توسعهای نیست و همه اپراتورهای دنیا سرمایهگذاری خود را در زمینه وایمکس یا متوقف یا کند کردهاند و به سمت فناوریهای جدید رفتهاند افزود: ما هم نمیتوانیم غیر ازاین روند را پیگیری کنیم و منتظریم وزارت ارتباطات تعیین تکلیف کند و به سمت 3G و LTE برویم و از صرف سرمایه کشور برای سرمایه گذاری مجدد و کمبهره و کمخاصیت جلوگیری کنیم.
– معرفی محصولات جدید
ایرانسل همچنین در مراسم دیروز، چهار سرویس جدید را نیز به مشتریانش معرفی کرد. چارسوی ایرانسل یا Irancell App Store، اطلاعات شهری، نانو سیم و چتر وایمکس سرویسهای جدیدی بودند که ایرانسل از عرضه آنها تا پایان سال 91 خبر داد.
– چهارسو پورتال برنامههای کاربردی یا App Store خواهد بود که پاسخی به روند ورود گوشیهای هوشمند به بازار است که با ورد آنها نیاز به برنامههای کاربردی افزایش مییابد. چهارسوی ایرانسل همچنین پاسخی به نیاز بازار خواهد بود. بستری که میتوانند شرکتهای توسعهدهنده نرمافزار و ارایه سرویسهای جدید و مدرن برای افزایش درآمد خود به مشترکان ایرانسل که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند، ارایه دهند.
– سرویس اطلاعات شهری نیز بر مبنای نیاز مشترک و تهیه اطلاعات مورد نیاز آن تهیه شده است که براساس آن میتواند نقاط مورد علاقه خود را پیدا کرده و نتایج آن را از طریق پیام کوتاه برای ارایه آدرس یا پیام چندرسانهای برای ارایه آدرس و نقشه دریافت کنند. با استفاده از سرویس اطلاعات شهری شرکتها نیز میتوانند از طریق پورتال نما نسبت به ثبت نقاط تجاری و اداری خود اقدام کنند.
– چتر وایمکس ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس اینترنت در محیط های عمومی و استفاده از قابلیت وایفای لپتاپها و گوشیها راهاندازی شده که در صورت دریافت مجوزهای قانونی آماده ارایه است.
– نانوسیم ایرانسل نیز با برگزاری نمایشگاه تلهکام در بازار به صورت گسترده عرضه خواهد شد.