آیا اپل به فروش گلکسی اس 3 کمک کرده است؟

در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب آیفون اپل در بازار اسمارت‌فون‌های کنونی سامسونگ و پرچم‌داران آن هستند. با این‌که اپل پس از عرضه گلکسی اس 3 سعی کرد فروش آن را متوقف کند اما برخی آمار نشان می‌دهند که اپل ناخواسته به فروش این اسمارت‌فون کمک کرده است!

3

فارنت: همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب آیفون اپل در بازار اسمارت‌فون‌های کنونی سامسونگ و پرچم‌داران آن مانند گلکسی اس 3 و گلکسی نوت هستند. با این‌که اپل پس از عرضه رسمی گلکسی اس 3 سعی کرد با شکایات مختلف سامسونگ را به نقض پتنت‌هایش محکوم کرده و عرضه گلکسی اس 3 را متوقف کند اما برخی آمار نشان می‌دهند که اپل ناخواسته به فروش این اسمارت‌فون کمک کرده است!

حتماً به خاطر دارید که دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ در نهایت به نفع اپل تمام شد و سامسونگ موظف به پرداخت هزینه گزافی به عنوان جریمه به اپل شد. اما آمار نشان می‌دهد درست در هفته‌ای که این رأی دادگاه اعلام شد فروش گلکسی اس 3 حدود 16 درصد افزایش داشت؛ اما دلیل این اتفاق چیست؟ اپل با شکایت از سامسونگ به جهانیان اعلام کرد که محصولات سامسونگ شباهت بسیار زیادی به آیفون دارد و در بسیاری موارد امکانات آن‌ها از روی آیفون دقیقاً کپی‌برداری شده است بنابراین مصرف کنندگان متوجه شدند با خرید یک اسمارت‌فون سامسونگ می‌توانند تمامی امکانات آیفون را به علاوه صفحه‌نمایش بزرگتر و محدودیت‌های کمتر آن‌هم به قیمت پایین‌تر داشته باشند.

داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود چرا که بر طبق همین آمار فروش پرچم‌دار سامسونگ در هفته‌ای که آیفون 5 معرفی شد نیز حدود 15 درصد افزایش داشته است. دلیل این امر را احتمالاً می‌توان ناامید شدن کاربران از معرفی یک محصول انقلابی دانست چرا که با این‌که آیفون 5 تقریباً در تمامی زمینه‌ها نسبت به آیفون 4S رشد قابل توجهی داشت اما به جز صفحه نمایش بزرگتر ابزاری برای جذب کاربرانی که پیش از این اندروید را ترجیح می‌دادند نداشت. یک دلیل احتمالی دیگر نیز می‌تواند آگاه‌سازی سامسونگ از طریق انتشار تبلیغ‌های ضداپلی باشد.

با این‌که دلایلی که ذکر شد دلایل احتمالی هستند اما به هر ترتیب این نتایج چیزی نبود که اپل انتظار آن را می‌کشید.

Source: AndroidPolice

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. alerz می‌گوید

    مردم اینکه شرکتی مظلوم واقع بشه یا بخاطره شخصیت منفیه شرکتی دیگر انتخابه خودشون رو که عوض نمیکنن. اکثرا به کیفیت مبلغ امکانات نگاه میکنند ، نه به حاشیه هایه شرکتهایه برند مورده نظر با نویسنده مقاله کاملا موافقم

  2. مسعود می‌گوید

    با نظر امیر رضا بیشتر موافقم

  3. amirreza می‌گوید

    ولی به نظرم این جور نیست . به نظرم وقتی اپل از سامسونگ شکایت کرد به همه نشان داد که اصلا به فکر گسترش فناوری نیست و فقط به فکر این است که در امد بیش تری کسب کند البته این کار الان اپل نبود بلکه این شرکت قبلا هم از ماکروسافت شکایت میکرد به همین دلیل اپل شخصیت بد داستان شد و سامسونگ شخصیت مظلوم داستان به همین دلیل مردم بیش از قبل گلکسی اس ۳ خریدند این طور نیست؟