آیفون 5؛ شاهکار 4 اینچی اپل بالاخره معرفی شد!

اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را در آیفون 5 ارائه دهد اما به هر حال نازکی این گوشی هوشمند و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش 4 اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه‌ای جدید از سیستم عامل iOS را برای شما به ارمغان بیاورد.

77

از چندین ماه پیش اخبار و شایعات در مورد آیفون نسل ششم یا همان آیفون 5 اپل شروع شد. از صفحه نمایش بزرگ‌تر گرفته تا چیپ‌های A6، از صفحه نمایش رتینا گرفته تا کانکتورهای کوچک‌تر، حال امروز تمامی این شایعات در کنفرانس خبری اپل به واقعیت پیوست!

مشخصات آیفون 5 دقیقا همان مشخصاتی است که قبلا در اخبار و شایعات منتشر شده دیده بودیم با این تفاوت که این بار به صورت رسمی از سوی اپل معرفی شد. در وصف این گوشی هوشمند باید بگوییم که اپل واقعا در ساخت این آیفون سنگ تمام گذاشته و محصولی در خور طرفداران این شرکت ساخته است.

آیفون 5

در کنفرانس امروز اپل نسل جدید چندی از محصولات اپل از جمله نسل جدید آیفون معرفی شد که از این به بعد باید آن را آیفون 5 نامید و باز هم دقیقا همان چیزی است که قبلا انتظارش را داشتیم و  قبلا صدایش می‌کردیم. این گوشی هوشمند واقعا قدرتمند است. طراحی ظاهری آیفون 5 تقریبا مانند 4 و 4S است و تنها تغییر عمده آن در نازک‌تر شدن بدنه و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و بدنه آن است.

ضخامت بدنه آیفون 5 فقط و فقط 7.6 میلیمتر است و وزن آن نیز 112 گرم که واقعا نازک و سبک است و می‌توان آن را سبک ترین و نازک‌ترین آیفون ساخته شده شرکت اپل دانست. بدنه این آیفون بنابر اعلام اپل کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

مهم‌ترین تغییر آیفون 5 بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن است

بله، صفحه نمایش آیفون 5 حالا 4 اینچ است و شما بالاخره می‌توانید پنجمین ردیف اپلیکیشن‌ها را در آیفون 5 ببینید! بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بدین معناست که دقت و رزولوشن آن نیز بیشتر شده است، به طوری که رزولوشن آیفون 5 دقیقا 1136 در 640 است و شما می‌توانید از تراکم 326 پیکسل در هر اینچ لذت وصف نشدنی ببرید!

همچنین تمامی اپلیکیشن‌های شرکت اپل برای صفحه نمایش آیفون 5 بومی‌سازی شده‌اند و اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها نیز تا حد امکان با این رزولوشن و سایز هماهنگ شده‌اند. صفحه نمایش آیفون 5 از فناوری in-cell touchscreen بهره می‌برد و این بدین معناست که سنسورهای لمسی در خود صفحه نمایش هستند و این کار باعث می‌شود تا ضخامت این محصول بیش از پیش کمتر شود و اپل نیز این صفحه نمایش را (تنها صفحه نمایش با این دقت در کل این صنعت) دانسته است!

آیفون 5 از پردازنده‌های A6 استفاده می‌کند که سرعت پردازش این محصول را دو برابر سریع‌تر از آیفون 4S می‌کند و می‌توانید با این پردازنده بازی‌هایی فوق‌العاده سنگین را اجرا کنید به طوری که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS که از سوی شرکت EA برای آیفون بازی و اپلیکیشن تولید می‌کند در هنگام کنفرانس بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که کیفیت آیفون 5 دقیقا مانند کیفیت یک کنسول قوی است!

در آیفون 5 فناوری و قابلیت شبکه‌های ارتباط LTE نیز تعبیه شده که از طریق شرکت هایی همچون Sprint ,Verizon و AT&T پشتیبانی می‌شود. اپل میزان کارکرد باتری در هنگام وبگردی با ارتباط LTE را 8 ساعت اعلام کرد!

دوربین آیفون 5 اپل 40 درصد سریع‌تر از قبل

آیفون 5 همچنین از یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با روزنه f/2.4 بهره می‌برد که بدین وسیله عکاسی در نور کم کیفیتی عالی خواهد داشت، همچنین با پردازنده‌های جدید آیفون 5 می‌توانید عکس‌ها را 40 درصد سریع‌تر از قبل ثبت کنید. آیفون 5 مانند قابلیت Image Sense که در اسمارت‌فون HTC وجود داشت می‌تواند عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بگیرد. عکس‌های پانارومای آیفون 5 نیز فوق‌العاده هستند و در آنها می‌توانید کیفیتی 28 مگاپیکسلی را ثبت کنید! شما می‌توانید با آیفون 5 با کیفیت 1080p تصویربرداری کنید و در عین حال نیز عکس بگیرید!

پیش فروش آیفون 5 اپل

پیش فروش آیفون 5 از روز جمعه آغاز خواهد شد و یک هفته بعد یعنی در 21 سپتامبر فروش آن در 9 کشور آغاز خواهد شد تا نهایتا در ماه دسامبر عرضه آن به صورت کامل در بازارهای جهانی آغاز شود.

گرچه امکانات این محصول فوق‌العاده هستند اما آیفون 5 را نمی‌توان محصولی انقلابی از طرف شرکت اپل  دانست چرا که در عین حال می‌توان مشابه آنها را با کمی ضعف در بازار پیدا کرد و اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را ارائه دهد اما به هر حال نازکی بیش از اندازه این اسمارت‌فون و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش 4 اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه ای جدید از سیستم عامل iOS را برای شما به ارمغان بیاورد.

Source : The Verge , Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

77 نظر برای این مطلب
  1. سیاوش می‌گوید

    ایفون 5 شاهکاره
    شاهکاریش از نقشه هاش معلومه !

  2. مهدی می‌گوید

    خودتون رو گول نزنید دوستان.بالا برین یا پایین بیاین باز هم اپل محصولاتش برتره..آقا علی میگه تو اون فیلم آیفون شکسته و گلکسی سالم مونده..اون فیلم تهیه شده خود کارخانه سامسونگ هست .واسه تبلیغات…گلکسی اس تو اینقدر نازکه که فوتش کنی از کار میفته..من یکی خریدم..وقتی افتاد زمین بردش سوخت….انداختم تو سطل آشغال..الانم آیفون 4 اس دارم..راضی هم هستم

  3. علی می‌گوید

    دیشب استیو جابز اود تو خوابم
    لباشو غنچه کرد گذاشت رو لبام . کل حرفاش رفت تو پی و گوشت و استخونم

    بابا جمع کنید این بساطو
    گوشی رو مثل کنترل تلویزبون درست کردن اسمشو گذاشتن آیفن
    از قدیم‌الایام آیفون اونی بوده که باهاش درب خونه رو باز می‌کردن
    ضمناً دوستانی که میگن گلکسی به درد نمی‌خوره
    برن اون فیلم رو ببینن که آیفن و گلکسی رو پرت میکنه و آیفن داغون میشه و فقط گلکسی قابش میشکنه
    اپل داره فقط ازتون پول میگیره. ساده‌اید
    من خودم آی‌پد 2 خریدم . بعد از یه مدت دیدم هیچی نیست نصب کنم و همش محدودیت داره
    حتی فقط می‌تونستم به یک کامپیوتر وصلش کنم
    رفتم فروختم و یک گلکسی تب خریدم و از همه چیش راضی‌ام. الانم برای دوستم یک ایسوس ترانسفرمور خریدیم. واقعاً راضی هستیم
    بهتر از محدودیت و تیغ‌زنی های اپل

  4. فرخ می‌گوید

    آپل فقط اسمش مانده الان کارخانه سامسونگ با داشتن 63 گوشی پیشرفته در بازار
    جهانی مقام اول را داره وگالکسی 3 هم با پیشرفتهترین امکانات از جمله شارژر بدون سیمفیلم برداری فول HD باریک ترین گوشی جهان و دیگر مزایا واقعا دیگه اخره تکنولژیه پس بی خودی خونتونرارا کثیف نکنین اخره کار اپله

  5. مهدی می‌گوید

    چند تا آدم تلفن ندیده اینجا جمع شده و نشر دادن
    محصولات شرکت اپل اصلا با سامسونگ قابل مقایسه نیست
    آیفون توانایی بیشتری نسبت به سامسونگ داره.و همون طور که میبینید آیفون باز هم شاهکار کرده.
    سامسونگ محصولاتش تیپ نداره.یعنی همه ی گوشی ها تا حدود بسیار زیادی مثل همه.
    از دیدگاه مهندسی آیفون اصلا تو ایران محدودیت نداره.چند تا آدم بی سواد میگن اینترنتش اله و بله
    اینترنت آیفون تو ایران کار میکنه
    سیم کارت ایرانی هم جواب میده.البته باید برین گوشی فروشی تا براتون ریجستر کنه که مبلغش 20 تومن بیشتر نیست
    دیگه همه چیزش از سامسونگ بهینه تره.

  6. دوست می‌گوید

    محصولات اپل باهیچ برند دیگری قابل مقایسه نیست….
    تو گوشی فقط آیفون
    تو تبلت فقط آیپد

  7. مهدی می‌گوید

    متاسفانه سیمکارتهای موجود در ایران رو پشتیبانی نمیکنه

  8. نام من می‌گوید

    من آرک اس خریدم
    البته قبلش مدل پایین تره آیفون را داشتم
    خیلی از آیفون با اون قیمت زیادش بهتره

  9. علی کمالیان می‌گوید

    جهان تکنولوژی بشدت به اپل مدیون است ، فراموش نکنید ابداع کامپیوتر های دسکتاپ با بهره گیری از اینترفیس ماوس در آنها ، منجر به یک انقلاب در صنعت کامپیوترهای شخصی شد ، در آن سالها مایکروسافت برخوردی شبیه به گوگل و سامسونگ را با اپل داشت ، پس از آن زمانی که همه ما برای گوش دادن به موسیقی مجبور به استفاده از دیسکمن ها و حمل متعدد سی دی با خودمان بودیم آیپاد ابداع شد ، زمانی که سیستم عامل های کسل کننده سیمبین نوکیا و ویندوز 6.5 و نیز گوشی های یکنواخت نوکیا از سری N به عنوان هیجان انگیزترین سرگرمیهای ما به شمار می رفت ، سیستم عامل iOS و گوشی آیفون انقلابی دیگر را رقم زد به همه اینها آیپد را نیز اضافه کنید.بشر حافظه تاریخی کوتاه مدتی دارد اما ویندوز اقتباسی بود از OSX و امروز َAndroid سناریوی شبیه به ویندوز مایکروسافت را در بازار سیستم عامل های تلفن همراه دنبال می کند…

  10. هادی می‌گوید

    سلام “به نظر من” :
    -صفحه نمایش نسبتش 16:9 ــه که برای فیلم HD خیلی خوبه اما قبول دارم که آیفون بی ریخت شده و تناسبتش به هم خورده و خیلی از مستطیل طلایی دور شده.

    -توی فیلم معرفی اصرار داره کشیدگی رو ماست مالی کنه با این بهونه که عرضش تغییر نکرده و مثل 4s خوش دسته اما فکر کنم انقدر به کاهش وزن گیر دادن که مجبور شدن بی خیال تناسبات بشن.

    -دوستان سامسونگی هم فراموش نکنن که سامسونگ از پایه دزده و بی سیستم عامل کپی شده android هیچی از نوآوری هاش(!) دیگه به چشم نمیان!

  11. امیر.ب می‌گوید

    سامسونگ بیشتر فناوری هاش رو از اپل تقلید میکنه.
    مثل شکل و ساختار بدنه وs voice که تو galaxy s III هست.
    دوما سامسونگ دو سال هست که اسمارت فون می زنه اما اپل از سال 2007 با تولید آیفون انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد کرد.
    فقط اپل و اچ تی سی

    1. امیر.ب می‌گوید

      آقا علی رضا دوست عزیز این طوری می شمارند.

      2007:iPhone
      2008:iPhone 3g
      2009:iPhone 3gs
      2010:iPhone 4
      2011:iphone 4s
      حالا سال هارو بشمار
      بازم میگم فقط اپل چون تو هوچی اوله

      1. alireza می‌گوید

        اینا کی اول شدن ما بی خبریم و فقط شما خبر داری!

  12. محمد می‌گوید

    کی گفته که iphone تو سال 2011 اول شد.همه میدونن که گوشی galexy sII تو اروپا جایزه بهترین گوشی رو گرفت،همین طور کهGALEXY S تو سال 2010 جایزه بهترینو گرفت.

  13. زهره نوروزی می‌گوید

    سلام
    دسترسی به فیلماتون برای دانلود حتی با اینترنت پر سرعت هم خیلی مشکله

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام تو این مطلب ما فیلمی قرار ندادیم. میشه دقیق‌تر اشاره کنید

  14. امیر.ب می‌گوید

    شما وایستا تا آر خسال 2012ببین کدوم گوشی اول میشه بعد قضاوت کن.
    الان پنج سال پیاپی هست که آیفون اول می شه…
    اگه galaxy sII. بهتر از آیفون باشه چرا در سال 2011 آیفون اول شد…

    1. alireza می‌گوید

      این آمارو از کجات درآوردی؟!؟
      بعدش آیفون اواخر 2007 اومد چطوری 5سال اوله؟نکنه ما الان تو سال 2013 هستیم؟!؟
      بابا تعصب هم حدی داره! کارخونش مال بابات نیست که!

  15. Chance می‌گوید

    به هیچ عنوان به پای Galaxy s2 نمیرسه چه برسه به بهترین گوشی تاریخ Galaxy s3
    آیفون مال یه عده ایه که پول سرشون گرفته و دنبال تجمل گرایین

  16. nicy می‌گوید

    من فکر می کنم اپل داره مسیر مشخص و درستی رو طی می کنه این دقیقاً همان چیزی است که موفقیت را به دنبال خواهد داشت ما هم به جای انتقادهای بیهوده سعی کنیم کمی واقع بین باشیم نه در صنعتشون بلکه از همه جهات (معماری و …..) مسیر مشخصی را طی می کنند.

  17. Mr می‌گوید

    تا قبل از این آیفون واسه کلاس بود
    دوستم میگه که آندروید مخصوصا گوشی سامسونگ رو بیشتر دوست دارم اما حاضرم فقط واسه کلاس گذاشتن آیفون بخرم
    ولی الان که این بیبیکار کلاس نداره جمش کنید بابا

  18. ali123 می‌گوید

    آقا یه کلام : استیو مرد = اپل هم مرد یه عده آدم متعصب جمع شدن دور هم هر چی اپل تولید کنه میگن بهترینه!اپل الآن فقط به فکر سود کردنه!!این بود نوآوری؟؟؟دنیا داره HD میده بیرون این هنوز ساز خودش رو میزنه!!بیاین واقع بین باشیم!تن استیو تو گور لرزید.

  19. محمد می‌گوید

    احتمالا iphone 10 قطر 10 میلیمتر و به طول 100 سانتی متر خواهد بود که در اون 50 ردیف app قابل دسترس خواهد بود و گوشی ارز رزولوشن 111136 در 640 برخوردار خواهد بود. بلوتوث ورژن 10 با A8DP که میتونید باهاش امنیت و کپی رایت رو رعایت کنید چون فایلی رو ترنسفر نمی تونه بکنه. پردازنده فوق العاده قوی اون باعث کاهش زمان عکس گیری به میزان 0.0000001 ثانیه شده که نسبت قبلی 0.000009 بهتر شده. همچنین ios 20 باعث خواهد شد این گوشی در آینده به یه شاهکار تبدیل بشه.

  20. علی می‌گوید

    هرکاری میکنید بکنید فقط به خاطر توجه و حرف دیگران نریم تقلید کورکورانه نکنیم گوشی خودم سیستم عاملش جاوا است خیلی هم ازش راضی هستم چون امکانات آنچنانی نیاز به اینترنت پر سرعت3g or 4g هست نه اینترنت منفی مافوق صوت پرقدرت پر سرعت ایران.
    حالا سرعت گفتم مگم که یعنی بوگاتی اس اس با بوگاتی معمولی یا قبلی فرق نداره؟
    یا لامبورگینی گالاردو(معمولی-بالبونی – اس ال) -مورچیلاگو(معمولی-اس وی)-رونتون- آونتادور هیچ فرقی باهم ندارن؟
    پورشه زیاده خلاصه(911 -911جیتی3 -باکستر – کاره را-پانامرا -کاین-) هیچ کدوم فکر نکنم یکی باشن.

  21. عماد می‌گوید

    احسنت اپل فعلا بره اون سی تا کامیون 5 سنتی که از سامسونگ غرامت گرفته رو بشماره بعد بیاد گوشی بسازه

  22. saman می‌گوید

    هر شرکتی گوشیاش خاص خودشن !شرکت اپل هم گوشیاش این تیپی هستن.به نظر من واقعا شاهکاره…

  23. بهزاد سوار می‌گوید

    عزیزانی که تا حالا با آفون کار نکردن لطفا نظر ندن!
    شَرکت اپل از من و شما خیلی باهوش تره!خودش می دونه داره چیکار میکنه,لازم نیست شما بهشون یاد بدین.
    فقط یادتون باشه محصولات سامسونگ تقلیدی از آیفونن….
    همین واسه دوستان سامسونگ دوست کافیه…………..

  24. علی می‌گوید

    مزیتش اینه که با ورودش به بازار قیمت مدلای قبلی پایینتر میاد.ایشالا.

  25. مهدی می‌گوید

    اپل همه روناامید کرد انصافا الان بهترین گوشیgalaxy sIII اپل توانایی رغابت با آندروید رو لااقل تو ایران نداره

  26. رامین می‌گوید

    من نه طرفدار اپل هستم و نه مخالف با اون. اما وقتی که خواستم گوشی بخرم به جای اینکه گول اسم بخورم و از این و اون تقلید کنم اول نیاز خودم رو شناختم بعد گوشیمو انتخاب کردم. گوشی ای رو هم که انتخاب کردم کاملا همون چیزی است که میخواستم مطمئن باشید فردا اگه اون چیزی که من میخوام رو آیفون بزنه میرم آیفون میخرم. اما الان چی؟ جایی که من هستم اکثر بچه مدرسه ای ها که از مدرسه تعطیل میشن تو تراموا میبینم آیفون دستشون هست. کارگرای ساختمانی هم همه آیفون دارند. حالا چون اونها ایفون دارند و خیلی هم لابد خوشحال هستند من هم برم آیفون بخرم؟؟؟ آیفون سالی یه مدل میده اون هم برای رنج معمول جامعه. طبیعی هست که نیازهای خاص هر کس رو پوشش نده. برای من فعلا این گوشی ارزشی نداره. اونهایی که باش حال میکنن بذار حال کنند اما لطفا سعی نکنن دیگران رو خر کنند!

  27. امیر می‌گوید

    با احترام… اما اولا افرادی که خودشون آیفون ندارن و باهاش کار نکردن نمی تونن در مورد آیفون نظر بدن! چون تفاوتش رو با همه محدودیت هاش در مقایسه با دیگر اسمارت فون ها تجربه نکردن. آندروید هنوز نتونسته یه اسکرول کردن راحت رو ارایه بده بدون اینکه کلیک اتفاق بیفته!!!! باقی بماند…! هرچند امید زیادی در آینده به آندروید هست که خوبه و باعث پیشرفت بهتر آی او اس هم میشه. دوما ما ایرانی ها عادت داریم راجب هرچیزی نطر بدیم اونم در مورد شرکتی که اقتصاد آمریکا امید بهش بسته!! مطمن باشید این نطرات و انتقادها قبل از طراحی بهش توجه شده و شرکت صرفه اقتصادی خودش رو در نظر گرفته نه صرفا دل خوشی ما رو!! هرچند آیفون 5 هم مثل 4اس منو تحریک نکرد که بخرمش اما مطمینم اپل جایی نمی خوابه که زیرش آب بره!!! چون یه عده ای عاشقشن میخرن… یه عده بلخره به یه اسمارت فون نیاز دارن و میخرن! یه عده هم برای تجربه جدید میخرن که دیگه پابندش میشن!!!!

  28. سینا.پ می‌گوید

    سلام

    اوه اوه !
    چه جوی میدید !
    چه خبره ؟!
    هر کی اطلاعات نداشته باشه فکر میکنه چه آش دهنسوزی هست !
    گند بزرگ اَپل هست !
    شاهکار !
    واقعا با مرگ استیو جابز اَپل هم تمام شد !
    هیچ نوآوری نداشت ، هیچ فناوری جدیدی رو هم با خودش به ارمغان نیاورد و هیچ هم زیبا نیست !
    خیلی زشت هست و از دیروز تابحال اکثر سایتهای خبری بزرگ دارن میکوبن تو سر این محصول احمقانه !
    همون 4S رو ارتقا میداد سنگین تر نبود !؟
    واقعا 1 سال و نیم اَپل چه جانی کنده ؟
    گوشی رو باریک کرده ؟
    اسپیکر رو کوچیک کرده ؟
    اومده اون کابل 8 پین فوق غیر استاندارد مثلا نوری رو معرفی کرده ؟
    کجای این رزلوشن احمقانه شاهکار هست ؟
    کجای دنیا ما رزلوشن 640×1136 رو داریم ؟
    خریت تا این حد ؟
    سیستم عامل IOS یک سیستم عامل محدود هست !
    به دلیل محیط فوق بیخود IOS اینا 2 راه داشتن !
    یا از عرض یه آیکن اضافه کنن به گوشی یا از طول !
    که اومدن دیده اگر از عرض زیاد کنن فوق العاده شعر میشه ، رفتن به طول گوشی یک آیکن اضافه کردن که گند زد به طراحی گوشی !
    1 سال و نیم و این فضاحت ؟
    متاسفم برای شاخ ترین برند جهان !

    1. راز می‌گوید

      واقعا دلت پره!!!
      عزیزم شما نخر… خودت نه اصلا همه ما میدونیم این گوشی دوباره فروش بسیار عالیی میکنه…
      واقعا گوشی جالب و زیبایی هستش… اگه کنفرانس رو زنده دنبال میکردی از دهن تیم کوک میشنیدی که چرا اینطوری گوشی رو دراز کردن!!!

      آدم فکر میکنه تو سهامدار سامی هستی و الآن بشدت ناراحتی که چنین محصول شاهکاری اومده!!!

      1. سینا.پ می‌گوید

        ابتدا به ساکن اینکه بنده خودم الان iPhone 4S دارم و درکنارش یه HTC One X و Galaxy Note هم دارم !به نظر من 4S خیلی بهتر از این فضاحت هست !
        ثانیا ، آدم بی اطلاع و کم عقل کم نداریم ! یه جا توی یه کامنت خوندم یکی نوشته بود که اگر آیفون همین گوشی رو هم میداد و اصلا تغییر نمیداد و میذاشت مثلا 5 من گوشیمو عوض میکردم و اونو میگرفتم ! خوب مشخص هست طرز تفکر این دوستمون !
        ثالثا ، بنده از منابع اصلی خبر رو خودم به صورت زنده و مستقیم دنبال کردم ! شمایی که میفرمایی توی کنفرانس ، کسی میگه ماست اَپل ترشه ؟! نمیگه دیگه عزیزم ! همه باید تعریف کنن ، چون سهامشون لطمه نبینه !
        رابعا ، آشغال تر از سامسونگ محصول نداریم ! سامسونگ که کلا اصلا باید یخچال فریزر بزنه ! بنده سونی رو در طراحی و HTC رو از همه نظر قبول دارم !

        و در آخر اینکه بنده ناراحتم که چرا بعد از استیو جابز وضع اَپل رسید به اینجا !
        من هرگز 4S خودم رو با این فضاحت عوض نمیکنم !
        به دلیل اینکه خیلی ضایع است اصلا طراحی گوشی !
        حالا اون به اصطلاح نوآوری های احمقانه اَپل 5 بماند !

  29. دیازپام می‌گوید

    خیلی عالی بوددددددد…

  30. zoroastrian می‌گوید

    همه چیز عالی بود. دمش گرم . حالا دوستان سامسونگی هی بگید بد بود. و از اینو جور حرفا .. سامسونگ گلکسی .3 که هیچی سامسونگ گلکسی 10 رو هم این ایفون .5 تو جیبش بذاره … من خوشم اومد که صفحه نمایش بزرگتر شد .. من که نمیخوام مثل گلکسی .3 یا نوت.2 ال سی دی تو دستم بگیرم . این صفحه نمایش با این سیستم عامل و با این امکانات عالیه .

  31. davood می‌گوید

    من 5000000تومن پول گذاشتم کنار که وقتی اومد تو بازار اولین نفری باشم که برم بخرم
    وای خدای من

    1. مهدی می‌گوید

      بابا بچه پولدار برو گلگسی بخر ایفون برای ایران بدرد نمیخوره دوباره میگم برای ایران بدرد نمیخوره

      1. رضا می‌گوید

        ببین من یک سال ایفون خریدم فقط همون اول با 50 هزار تومن همه چیز (بلوتوث-جلبریک-بهترین نرم افزار های موجود) رو براش گذاشتم تا الان هیچ کس نتونسته عیبی ازش بگیره

  32. Alisky می‌گوید

    لطفا ( شاهکار ) حذف کنید ، دریغ از یک نوآوری !!!

  33. محمد می‌گوید

    سلام خدمت دوستان به نظر من اپل چیز جدیدی معرفی نکرد و به انتظارات هوادارن پاسخ قابل قبولی نداد اینو باید قبول کرد اما در کل واقعا تجربه کار با آیفون یه چیزه دیگست. خودم الان گالاکسی تب 7 اینچی دارم ولی باز به فکر خرید آیپدم.

  34. حسام می‌گوید

    کسانی که تعریفی از اختراع ندارن معلومه که خلاقیتی هم ندارن و با پول سامسونگ میان گوشی میزنن

    بدیهیات نیاز به توضیح نداره

    galaxy not 2 >>galaxy s3 >> galaxy s2 >> iphone 5

  35. alireza می‌گوید

    جالبه که همه جا فقط اسم پردازندشو میزنن و نمیگن که 2هسته ایه که ضایع نباشه!!!
    کلا ه این گوشی هیچ چیز خاصی نداره!
    پردازنده 2هسته که مال نزدیک 2سال پیشه! رم 1گیگ هم همینطور! صفحه 4 اینچ هم که مال 2/3 سال پیشه (مثل گوشیای se x10 & gs1 )!
    این گوشی مثل مدل قبلی هیچ حرفی برای گفتن جلوی رقیبای 4هسته ای نداره!

  36. میثم می‌گوید

    گالکسی اس 3 یه چیز دیگست.جریان دادگاه اپل و سامسونگ رو همه میدونن که دادگاه امریکایی یک طرفه قضاوت کرد ….البته سامسونگ به زودی دست اپلو رو میکنه……….

  37. محسن می‌گوید

    به نظرمن معرفی آیفون 5 , برای شرکت نوآوری مثل اپل یک آبروریزی بیشتر نبود؛ بخصوص اونم بعد از معرفی گالکسی اس 3 و گالکسی نوت 2 توسط سامسونگ
    به نظرم بعد از مرگ استیو جابز حالا با معرفی آیفون 5 میبینیم که دیگه کم کم دوران افول اپلم شروع میشه
    آیفون 5 محصولی بدون خلاقیت و نوآوری در تضاد مستقیم با نام شرکت اپل

  38. ali می‌گوید

    یادتون باشه اپل انقلابش رو کرده و الان داره به سوی تکامل پیش میره.

    1. مسعود می‌گوید

      آره خب تکامل یعنی اینکه از سال 2008 تا حالا فقط پانوراما رو به دوربینش اضافه کرده!

      1. محمدl می‌گوید

        داداشه گلم مسعود جان!! شما اگه دوربین میخای 200 تومن بده ی دوربین خوب بخر!! یادت نره ما در مورده گوشی داریم صحبت میکنیم حالا این گوشی دوربینم داره!!! درضمن علی جان من سخن شما رو طلا میگیرم میفرستم کره برای سامسنگ تا بلکه اونا هم یاد بگیرن

    2. alireza می‌گوید

      انقلاب انه؟!؟

  39. MK می‌گوید

    ببینم این اپل طراح واسه گوشی نداره اگه نداره یه 2 نفر از ایران بفرستیم شاید تونستن توو طراحی Iphone کمکشون کنن
    ( اصلا همه کمپانی های گوشی سازی دیگه طرح های چرت و پرت بیرون میدن یه تحولی یه حرکتی خسته شدیم از این طرح های تکراری )
    یه مقدار گوشی کش میدن طرف میگه عجب طرحی !!!!
    اخه مرد حسابی اینم شد طرح
    وقتی با این اوضاع دلار یه گوشی 100 هزارتومانی رو 1 میلیون تومان میخریم چه فایده تو بگو گوشی خدا !!!!؟
    ولی خداییش ایپد نانوش حرف نداره ( قبلی رو بیشتر ترجیح میدم شکل ظاهریشو البته اگه طرح قبلی نازکتر بود بهتر می بود )

    1. علیرضا می‌گوید

      متاسفانه اپل الان کسی رو مثل عمو استیو نداره!!!!

    2. shaghayegh می‌گوید

      hamin moonde Irani ha beran oon ja ro be gand bekeshan!!!!!

  40. علیرضا می‌گوید

    گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میده.
    شما نمیخواد ایفون 5 بگیرید دستتون.
    همون 3gs رو امتحان بکنید میفهمید که سگش شرف داره به گلکسی.
    در ضمن برا اون دوستمون که ماشینش rd هست باید بگم شما دوتا مدل از کلاس ماشینای بوگاتی یا لامبورگینی یا پورش معرفی کن که ظاهرش 100% فرق بکنه با مدلای دیگش.
    درضمن دلتونو با رم اس دی خوش نکنید که ایفون ssd میداره رو دستگاهاش و با نصب یه برنامه مثل airblue میتونید سرعت حداقل 160 رو از بلوتوث 3gs بگیرید نه حالا 5
    در اخر هم میگم منم مثل شماها میگفتم اپل چیه.
    ولی بهتون پیشنهاد میدم حتما یه 4 یا 3gs بخرید تا بفهمید دستگاه یعنی چی

    1. احسان می‌گوید

      آیفون 3gs فوق العاده، 4 هم فوق العادست!
      اما این…
      به شخصه 4s رو خیلی بیشتر از این قبول دارم.این خیلی زشته!
      ایکاش نسبتشو به هم نمیزد
      این طراحی با اون نسبت قبلی خیلی زیبا بود اما با این نسبت… خیلی درازه!
      هیچ تغییری هم از نظر ظاهری نداره.الان 4 ساله داره اینو میده!
      من که دیگه اصلا حوصله ی 5S/new 5S/5S++! 5 رو ندارم!
      دیگه باید یه تغییری توی ظاهرش بده.امیدوارم آیفون6 زودتر بیاد با یه طراحی متفاوت

      1. علیرضا می‌گوید

        با این حرفت موافقم.
        منم یکم خورد تو ذوقم ولی نه دیگه انقدر که بیام بگم rd شده.
        اما بازم نظرم اینه که بهتره وایسیم ببینیم تو دست چطوره
        شاید اونقدرا که فکر میکنیم هم دراز نباشه.

      2. hossein می‌گوید

        moteasefane doostan hanooz goshie 5 ro nagereftin dastetoon alaki nazar nadin, age bedooni to keshvere amrica che ghol gholeieye ke saro dast mishkonnan base hamin 5, vaghean alie, albate man hanooz nakharidam vali doostam ke gerefte vaghean razie, eshala shoma ham migirid

    2. محسن می‌گوید

      دوست عزیز در حال حاضر که سگ گالکسی نوت 2 شرف داره به آیفون 5
      برو یه نوت 2 هم نمیخواد یه نوت 1 بگیر ببین گوشی یعنی چی ؛ بعد اینقد چوب اپل رو به سینه بزن

      1. محمد می‌گوید

        محسن جان اون چوب نیست سنگه که میزنن به سینه!!!! آخه اندروید هم که نسخه دزدیده شده از اپله!! در ضمن نوت 1 یا 2 رو هم نمیشه دست گرفت از بس یوقوروو گندست!!! هاهاهاهاهاها

    3. مهدی می‌گوید

      انقدر گوشت خوردیم حالمون بد شده
      با اون آقا که میگفت بی دلیل اسم اپل وآیفون رو بزرگ کردن و ………… کاملاُ موافقم
      بیخودی تعصب نشون ندین که اپل فلانه و شاخه و……….
      نمرش از 20 با ارفاق میشه 15
      این همه محدودیت داره باز هم میگید شاهکره و…………
      یکم واقع بین باشید و به اطرافتون خوب نگاه کنید

  41. Mikail می‌گوید

    من محصولات اپل رو خیلی قبول دارم ولی نا گفته نمونه که همه ی محصولاتش شبیه همن , الان آیفون 4 با آیفون 5 چه فرقی میکنه ؟ البته منظورم فقط ظاهر گوشیه , از عکس هاشم معلومه که منوی گوشی و سیستم عاملش تغییری نکرده مگر اینه 4 تا اپلیکیشن بهش اضافه شده باشه , اگه نظر منو که یک مصرف کننده هستم بخواید بدونید میگم به این نمیشه گفت محصول جدید , تازه 8 ماه هم هست مردمو سر کار گذاشتن که چی میخوان بدن بیرون , نا امید کننده اس . استیو جابز که رفت اپل هم با خودش برد .

  42. Alien می‌گوید

    افتضاح دوباره اپل. بیچاره هنوز نتونسته از صفحه نمایش HD استفاده کنه هنوز تو رزولوشن 640×1136 مونده. صبر کنید XPERIA T قویترین موبایل جهان بیاد تا حال اپل گرفته بشه

  43. مجید می‌گوید

    آخه ….. آیفون آر دیه ؟

  44. محمد می‌گوید

    اینم قابل توجه دوستانی که اپل رو با RD مقایسه میکنند ( بلوتوث, v4.0 with A2DP )

    1. alireza می‌گوید

      گیریم ورژنش 10 وقتی نمیشه باهاش 10kb رو فرستاد چه بدردی میخوره؟!؟!
      دقیقا مثل ایرانخودرو با بدنه 405 میمونه که یه s میزارن تو مدلش و یه مدل جدید مونتاژ میکنن!
      مثلا 4s مثل slx !!!!

  45. amir می‌گوید

    چه شاهکاری …. چه کشکی ؟

  46. مهدی می‌گوید

    ممنون بخاطره سایت خوبتون ولی بهتر بود لقب شاهکار رو برای این تیتر انتخاب نمی کردید.چون دیگه دوره ios سر اومده و هیچ نو آوریی نداره. اندروید بزودی ios رو میکشه :) ;)

  47. ازاد می‌گوید

    همممم ،از سر شب تو فکرم باهاش کنار بیام ولی زیادی نسبت به عرضش درازه :(

  48. صادق می‌گوید

    به نظر من که خیلی خوبه مخصوصا هدفونهای جدید اپل که صدا رو مستقیم به گوش میرسونه به گفته خودشون 3 سال رو طراحی این هدفون کار شده والبته همه چی به همینجا ختم نشد و به غیر از آیفون 5
    آیپاد تاچ ۵
    آیپاد نانو ۷
    آیتیونز ۱۰.۷
    هدفون های Earpode
    به نظر من که عالی بود

  49. میرزا می‌گوید

    آره شاهکاری که هنوز بلوتوث نداره! درگاه میکرو اس.دی نداره!

    1. 4 می‌گوید

      فارنت بهتره کلمه “شاهکار” رو از عنوان این پست ور داری!

  50. علی می‌گوید

    همون مدل همیشگی و تکرار مکررات!!!!! همون اینترفیس همون شکل!!!
    مثل این می مونه یه RD رو هی موتور تقویت کنی – گیربکس عوض کنی… ایربگ بذاری – ABS-EBD بذاری – سیستم صوتی فلان مدل بذاری – توربو شارژر بذاری -دید در شب بذاری – صندلی برقی کنی و خلاصه هی تقویت کنی
    دست آخر هم هی اسمش رو بذاری RD1-2-3-4-5 … ولی باز هم توش می شینی همون RD ه ……شاهکاری نیست لایق این لقب هم نیست همون تکرار ه مکرراته!!!! قبول کنید

    1. bill می‌گوید

      ایول عجب مثال باحالی زدی دقیقا همینطوره
      آیفونو یه عده فقط بزرگش کردن
      به نظر من بهترین گوشی هارو شرکت سونی(نه سونی اریکسون) می سازه

      1. حسین می‌گوید

        من گوشی سونی رو از نزدیک مدل ( SONY xperia SL ) دیدم و باهاش کار کردم همه موارد خوب هستن ولی یعضییا به موقع کار نمیکنن . مثلا قسمت لمسی پایین دیر عمل میکنه یا حتی عمل نمیکنه که مجبورید چند بار اشاره کنید. یا تو اس ام اس ها که کلمه ( سلام ) رو درست ارسال نمیکنه تازه چند تا از نرم افزار های خوب رو اجرا نکرد که مجبورید از گزینه شبیه به اون استفاده کنید.

    2. بهروز می‌گوید

      استاد میفرمایید واسش شاخ بزارن؟ یا دم؟
      برندهای موفق مسیر طراحیشونو به راحتی تغییر نمیدن مخصوصا وقتی مسیرشون خوب و تقریبا کامل باشه. تکرار یه چیز خوب شاید شما رو سورپرایز نکنه اما بهتون این اطمینان موفقیت طرح قبلی رو میده. شکل اندازه و تناسبات آی فون4 به نظر من هنوز نیازهارو براورده میکنه، حتی میتونست امسال هم تغییری توش وارد نکنه و همون فروش رو داشته باشه. به سختی میشه ازش ایراد گرفت. و این که تکرار میشه خوبه. این به آی فون هویت میده

    3. علی می‌گوید

      ببین عزیزم کمپانی اپل ظاهر تمام محصولاتش تکراری و مثل هم هستش ولی چیزی که قابل توجه هست اینه که این شرکت کارایی و مشخصات سخت افزاری و اسمبل محصولاتش رو هی داره بالا می بره و این خودش یکی از چندین امتیازاتی است که اپل داره بااین وجود بهتر از سامسونگه که هی داره روی ظواهر محصولاتش کار می کنه و کمتر به همچین چیزایی توجه داره یامثلا سونی و نوکیاو… که خداییش به اپل ظلم کرده ایم اگه بخواییم اینارو باهاش مقایسه کنیم البته اشتباه نشه که htcهم داره یه کارایی می کنه ولی به پای اپل نمی رسه…