دو دستگاه آیفون میهمان آخرین ماموریت سفینه فضایی آتلانتیس!

بر خلاف اقدام گوگل، اقدام شرکت اپل در ارسال این دو دستگاه تلفن همراه آیفون4 به فضا اقدامی تبلیغاتی و یا برای سرگرم کردن سرنشینان سفینه نیست.

0

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو شرکت اپل نیز این شانس را پیدا کرد که در آخرین ماموریت سفینه فضایی آتلانتیس دو دستگاه تلفن همراه آیفون4 را به فضا بفرستد.

پیش از این در خبرها آمده بود که شرکت گوگل روبوت سبز نماد اندروید خود را به همراه سفینه فضایی آتلانتیس به فضا خواهد فرستاد.

Space-Shuttle-Atlantis

بنا بر این گزارش این دو تلفن همراه آیفون4 توانسته‌اند مجوز قرار گرفتن در سفینه آتلانتیس را دریافت کنند و بر روی آنها برنامه اسپیس‌لب (SpaceLab) آیفون نصب خواهد شد. این گوشی‌ها در چهار مرحله آزمایش برای تست کردن ژیروسکوپ و دیگر سنسورهای موجود بر روی این تلفن‌های همراه در شرایط بی‌وزنی در فضا شرکت کرده‌اند.

SpaceLab-for-iOS

گفتنی است که بر خلاف اقدام گوگل، اقدام شرکت اپل در ارسال این دو دستگاه تلفن همراه آیفون4 به فضا اقدامی تبلیغاتی و یا برای سرگرم کردن سرنشینان سفینه نیست و موسسه تحقیقاتی اودیسه عرضه کننده برنامه اسپیس‌لب قصد دارد از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این تلفن‌های همراه برای طراحی برنامه دستیار سیستم ناوبری برای سفینه‌های فضایی در آینده است.

SpaceLab-for-iOS-2

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.