آیفون 4 رکورد جهانی گینس را شکست!

فروشگاه اپ استور نیز عنوان محبوبترین فروشگاه نرم افزاری را به خود اختصاص داده است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اپل اینسایدر،با فروش 1.5 میلیون عددی آیفون 4 در روز اول عرضه ،شرکت اپل توانست رکورد فروش افتتاحیه یک دستگاه پرتابل بازی را بشکند.

در مقام مقایسه ،دستگاه پرتابل پلی استیشن شرکت سونی تنها موفق به فروش 200 هزار عددی در نخستین روز عرضه شده بود و نینتندو DS نیز تنها موفق به فروش 500 هزار عدد در نخستین روز عرضه خود شده است.

در ضمن فروشگاه نرم افزاری اپل یا همان اپ استور نیز عنوان محبوبترین فروشگاه نرم افزاری Most Popular Application Marketplace  و پردانلودترین فروشگاه بازی ویدیویی را بر اساس آمار سپتامبر 2010 با حدود 6.5 میلیارد دانلود با تعداد برنامه 259,740 را به خود اختصاص داده است.

iphone-4-guinness

در ماه سپتامبر 2010 فروشگاه اپ استور در حدود 32.362 بازی را در خود جای داده بود که بدون رقیب بوده و فروشگاه‌های مشابه مانند استیم برای رایانه‌های شخصی در حدود 1110 عنوان ، شبکه لایو مایکروسافت 1300 عنوان و شبکه PSN  شرکت سونی نیز تنها 576 عنوان را در خود جای داده است.

“گاز دیواز” ادیتوربخش بازی رکوردهای جهانی گینس در این مورد گفت:”با عرضه آیفون نه تنها صنعت تلفن همراه متحول شد بلکه به دنیال خود دنیای بازی‌های ویدیویی را نیز متحول کرد”.

اودر ادامه سنگ تمام برای اپل گذاشته و ادامه داده است:”با یک فروشگاه نرم افزاری بدون انتها برای دستگاه‌های خود ،اپل یک فضای جدید و خلاقانه را در بازی های عامه پسند که به معنای واقعی کلمه سرگرمی را برای کاربر به ارمغان می آورد را به وجود آورده است”.

گفتنی است که شرکت اپل چندی پیش دو مهره کلیدی شرکت‌های بازی سازی نینتندو و اکتیویژن را جذب شرکت خود کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. آرمان مشاغل می‌گوید

    کلاً ٣ میلیون پیش غروش شده، آیفون ١.۵ میلیون تو روز اول فروخته

  2. civilar می‌گوید

    پس به احتمال خیلی زیاد گالاکسی اس 2 که تا الان نزدیک 3 میلیون پیش فروش شده، رکورد آیفون رو می شکنه