حفره جدید امنیتی مایکروسافت 900 میلیون کاربر را تهدید می‌کند!

تمامی کاربران ویندوز که از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند برای در امان ماندن از خطر این حفره امنیتی باید موقتا نسبت به نصب این وصله امنیتی اقدام کنند تا در به‌روزرسانی های آتی سیستم عامل ویندوز نسبت به رفع آن اقدام شود.

3

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه دیلی‌میل، شرکت مایکروسافت از وجود یک حفره امنیتی خطرناک خبر داد که 900 میلیون کاربر مرورگر اینترنت اکسپلورر را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

این شرکت ضمن اعلام وجود این حفره امنیتی خطرناک نسبت به سوء‌استفاده هکرها از این حفره و سرقت اطلاعات شخصی کاربران هشدار داده است. این حفره می تواند تقریبا تمامی کاربران اینترنت اکسپلورر را تحت تاثیر بگذارد.

کاربران مروگرهایی همچون کروم گوگل، فایرفاکس، سافاری از این حفره امنیتی در امانند چراکه بر خلاف اینترنت اکسپلورر این مرورگرها از فناوری MHTML پشتیبانی نمی‌کنند، فناوری که این حفره امنیتی از آن نشات می گیرد.

Microsoft Vulnerability in MHTML Could Allow Information Disclosure

مایکروسافت در واکنش به این موضوع تنها اعلام داشته است که «این باگ در سیستم عامل ویندوز وجود دارد» که شاید به این دلیل باشد که این شرکت قصد ترساندن کاربران اینترنت اکسپلورر و مهاجرت آنها به دیگر مرورگرها را ندارد.

بدیهی است که اگر این موضوع یعنی وجود این باگ در تمامی سیستم‌عامل‌های جاری ویندوز را قبول کنیم بدین معناست که خطر این حفره امنیتی سیستم‌عامل‌های ویندوز ایکس‌پی(SP3)، ویندوز ویستا، ویندوز7، ویندوز سرور 2003 و ویندوز سرور 2008 (R2) را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مایکروسافت تاکنون برای حل مشکل امنیتی این باگ به ارائه یک وصله امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده از آن اقدام کرده تا در ادامه به فکر یک راه‌حل دائمی باشد که تاکنون از آن عاجز نشان داده است.

تمامی کاربران ویندوز که از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند برای در امان ماندن از خطر این حفره امنیتی باید موقتا نسبت به نصب این وصله امنیتی اقدام کنند تا در به‌روزرسانی های آتی سیستم عامل ویندوز نسبت به رفع آن اقدام شود.

با وجود اینکه مایکروسافت از خطر جدی این حفره امنیتی خبر داده اما تاکنون گزارشی مبنی بر سوء‌استفاده هکرها از آن منتشر نشده است.

خانم آنجلا گان سخنگوی مایکروسافت در این خصوص با اعلام اینکه هشدار امنیتی این شرکت در این خصوص در روز جمعه منتشر شده است، گفت: هکرها با ایجاد یک لینک اچ.تی.ام.ال و ترغیب کاربران به کلیک کردن بر روی آن اسکریپت های مخرب خود را بر روی سیستم رایانه قربانی پیاده‌سازی و پس از آن شروع به جمع‌آوری اطلاعات شخصی و دیگر داده‌های موجود بر روی مرورگر می‌کنند.

بدیهی است میزان اطلاعات به سرقت رفته در این روش بستگی به کاربر و انجام اقدامات لازم امنیتی از سوی او در هنگام استفاده از مرورگر و میزان اطلاعات ذخیره شده شخصی او است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سیگما می‌گوید

    اینترنت اکسپلورر به قول معروف مفتش گرونه فقط فایرفاکس
    راستی تو ترجمه ها تون هم که با گوگل انجام میدین دقت کنین
    ” تاکنون از آن عاجز نشان داده است.”
    فارنت: دوست عزیز خوشبختانه هیچ ترجمه‌ای با گوگل انجام نمی‌شود. چون نرم‌افزار مترجم گوگل هنوز کارآیی لازم در این خصوص را ندارد و تیم فارنت در برخی دیگر از سایت‌ها و روزنامه‌ها در حال تولید اخبار فناوری هستند..

  2. ar30 می‌گوید

    اینترنت اکسپلورر کیلو چنده

    فقط اپرا و گوگل کروم

    راستی از اپرا حرفی نزد اون یعنی مشکل نداره؟

  3. مجید می‌گوید

    من که خیلی وقته به فایرفاکس مهاجرت کردم هیچ وقت هم دیگه از اکسپلورر استفاده نمیکنم/