Homekit اپل آیفون شما را به یک کنترل از راه دور برای خانه هوشمندتان تبدیل خواهد کرد!

اپل با ویژگی HomeKit قصد دارد خانه شما را هوشمند کند. این ویژگی همراه با iOS 8 عرضه خواهد شد و به آیفون شما امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند دیگر نظیر دوربین‌ها امنیتی، لامپ‌ها و باز‌کننده‌های در گاراژ‌ها را اضافه می‌کند.

1

به گفته اپل تمام این ویژگی‌ها از طریق سیری نیز قابل کنترل است و برای مثال تنها لازم است بگویید “برای خواب آماده شو” تا چراغ‌های خانه به صورت خودکار روشنایی خود را از بین ببرند و در‌ها قفل شوند.

ویژگی HomeKit به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا بسیار ساده دیگر دستگاه‌های هوشمند درون خانه را از طریق گوشی خود کنترل کنند. بیشتر به نظر می‌رسد که کل این دستور‌ها با سیری اتفاق می‌افتد تا اینکه یک اپلیکیشن اختصاصی بدین منظور وجود داشته باشد. کسانی که دوست دارند یک خانه هوشمند داشته باشند می‌توانند دستگاه‌های هوشمند درون خانه خود را در گروه‌هایی قرار دهند تا دسترسی به همه آن‌ها سریع‌تر شود و در آن واحد بتوانند به چند دستگاه مختلف دستور صادر کنند.

homekit-apple-wwdc-2014-

اپل همچنین برنامه مجوز دهنده‌ای را در کنار HomeKit اجرا خواهد کرد که دیگر محصولات به راحتی بتوانند از این ویژگی جدید پشتیبانی کنند. شرکای اولیه اپل در این بخش شرکت‌هایی نظیر August که بخاطر ساختن قفل‌های هوشمند زیبا مشهور است، فیلیپس که ارتباط با لامپ‌های هوشمند Hue را برقرار کرده و دیگرانی مثل Honeywell، iHome ،TI و هزاران همکار دیگر می‌باشند.

homekit-apple-wwdc-2014-137

این اولین اقدام اپل در ورود به بازار رو به رشد خانه‌های هوشمند است و اپل با جاه طلبی تمام وارد آن شده است. محصولاتی که در زمینه هوشمند کردن خانه‌ها عرضه شده‌اند هنوز مشکلاتی دارند و باید پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا صاحبان خانه از قابلیت هوشمند این محصولات اطمینان خاطر پیدا کنند. رئیس بخش نرم‌افزار اپل آقای Craig Federighi در کنفرانس سالیانه WWDC اظهار داشت “اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های عالی در این زمینه در بازار موجود هستند اما ما فکر می‌کنیم می‌توانیم عنصر عقلانیت را به آن‌ها اضافه کنیم.”

Sources: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. A S می‌گوید

    این ویژگی تنها چیزی بود که تو کنفرانس دیشب ازش خوشم اومد
    البته باید زبان طراحی جدید چه امکاناتی به برنامه نویسا میده و چه برنامه هایی میشه باش نوشت که الان نمیشه