هشدار فیس‌بوکی: بترسید از 2010/10/10 ساعت 10:10 صبح!

این تاریخی است که زنگ‌های خطر از طرف افرادی خاص در اینترنت به صدا درآمده و هشدارهایی مبنی بر این وجود دارد که در این روز نرم‌افزارهای امنیتی رایانه‌های بسیاری زنگ خطر وجود ویروس را به صدا دربیاورند.

3

فارنت: یکشنبه  10 اکتبر سال 2010 است و یعنی این روز در تقویم ما این طور نمایش داده می‌شود: 10/10/2010. نه نترسید! قرار نیست این روز، روز آخر جهان باشد، چرا که پیش از این وعده آن را در  سال 2012 داده‌اندو ما هنوز به آن روز نرسیده‌ایم.

این تاریخی است که زنگ‌های خطر از طرف افرادی خاص در اینترنت به صدا درآمده و هشدارهایی مبنی بر این وجود دارد که در این روز نرم‌افزارهای امنیتی رایانه‌های بسیاری زنگ خطر وجود ویروس را به صدا دربیاورند.

این روزها یک صفحه در فیس‌بوک هم با این عنوان ایجاد شده است:« آیا کامپیوتر من بعد از 10:10 در 10:10:10 بازهم  کار خواهد کرد!” و بسیاری از سایت‌ها احتمال می‌دهند که ممکن است هکرها برای این ساعت نقشه‌های فراوانی داشته باشند.

“گراهام کولی” کارشناس امنیتی موسسه سوفوس در این مورد گفت:”ترس های خاص از ویروس در تاریخ های معین تاریخچه طولانی دارد و ما از این ترس غافلگیر نشده‌ایم و مشکل خاصی وجود ندارد و روزانه در حدود 60 هزار بدافزار و تروجان متولد می‌شوند و این امر تازه‌ای نیست.”

در دهه 90، کاربران رایانه‌های شخصی از ترس ویروسی به نام اورشلیم که در جمعه‌ای که 13 روز ماه میلادی بود تاریخ رایانه خود را یک روز به جلو می‌بردند و مثلا شنبه 14 ماه قرار می‌دادند.

بزرگ‌ترین ترس از ویروس برای تحویل هزاره بود و بسیاری از کاربران در موقع تحویل سال 2000 رایانه‌های خود را خاموش کردند و بعضی یکسال به جلو کشیدند و در دبی ،10 مادر تاریخ سزارین خود را در آن روز انتخاب نکردند در حالیکه واقعا هیچ خطری نبود و هیچ مشکل خاصی پیش نیامد.

به هرحال این ترس‌های بی مورد همیشه وجود داشته و محققان امنیتی نیز آنرا بی مورد می‌دانند ولی خوب کاربران با یک آنتی‌ویروس با بروز رسانی منظم قاعدتا دیگر نباید هیچ گونه ترسی از این شایعات داشته باشند و این گونه ترس‌ها بیشتر جنبه سرگرمی برای آنان خواهد داشت.

منبع: دیلی‌تلگراف

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. رضا نظريان می‌گوید

    بیا یه اسم سنگین براش بذاریم
    فوبیای آنلاین!!

  2. ADIOS می‌گوید

    با بیشتر تکثیر شدن خود این خبر تلنگری به هکرها زده میشود که پاشید یه کاری بکنید. دیگه الان سال 2000 نیست که هنوز یه عده باشن که این چیزارو جدی بگیرند و بترسند.

  3. Martik می‌گوید

    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه!

    ببخشید منظورم هکرها و ویروسها بود!!!