سونی اریکسون برای همیشه دور سیمبیان را خط کشید

شرکت سونی‌اریکسون اعلام کرد که سیستم عامل سیمبیان دارای آینده‌ای روشن نبوده و این شرکت قصد دارد تا وارد رقابت داغ با سیستم‌عامل‌های آندرویدی شود.

6

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Intomobile، شرکت سونی‌اریکسون طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این شرکت دیگر تلفن همراه با سیستم عامل سیمبیان تولید نخواهد کرد و بیشتر بر روی پلاتفرم آندروید گوگل متمرکز خواهد شد.

سخنگوی شرکت سونی اریکسون در این مورد گفت:این شرکت در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای برای توسعه و تولید هر نوع گجتی بر اساس سیمبیان ندارد.

در حال حاضر تلفن همراه “ویواز” سونی اریکسون که دارای سیستم عامل سیمبیان است به خوبی فروش می‌کند اما به خوبی روشن است که سیستم عامل سیمبیان دارای آینده‌ای روشن در فضای گوشی‌های هوشمند نبوده و به نظر می‌رسد که نوکیا تنها سازنده عمده آن در جهان خواهد بود.

البته این شرکت اعلام نکرد که هنوز هم در بنیاد سیمبیان عضو باقی خواهد ماند و یا آن را برای همیشه ترک خواهد کرد.

از سوی دیگر سونی اریکسون اکنون در حال کار بر روی بزرگترین ریسک دوران تجاری خود است و آن چیزی نیست جز ساخت تلفن همراه پلی استیشن با سیستم عامل آندروید 3 که از مشخصات فنی این کنسول می‌توان به صفحه کلید کشویی به همراه صفحه نمایش 3.7 اینچی و پردازنده یک گیگاهرتزی اشاره کرد که علاوه برا امکان داشتن تماس می‌تواند از گنجینه هزاران نرم افزار آندرویدی به همراه بازی‌های اختصاصی شرکت سونی نیز استفاده کند.

به نظر می‌رسد شرکت سونی با تغییر استراتژی هوشمندانه خود قصد دارد تا رقابت داغی را با سامسونگ،HTC  و موتورولا در بازار تلفن‌های آندرویدی آغاز کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. سهیل می‌گوید

    70% رو به آمریکا فروخت ؟ یعنی به کدوم شرکت آمریکایی اطلاعاتی دارین ؟
    ممنون، نمی دونستم.

  2. ali می‌گوید

    این کنسول سونی شما همینه که در عکس زدین؟
    اگر که همین باشه این که psp go هستش

  3. اشی می‌گوید

    من از طرفداران سرسخت این برند هستم ولی به نظر من کار درستی نبود که سه مدل گوشی با سیستم عامل سیمبین بزنه بعد به امان خدا رهاشون کنه.در حال حاضر سونی معلوم نیست چی کار می خواد بکنه.گوشی با سیستم عامل ویندوز.آندروید و سیمبین زده ولی هیچ کدوم را از نظر نرم افزاری ساپورت نمی کنه.xperia x10 که یکی از پرفروش ترین و بهترین مدل ها است با سیستم عمل آندروید 1.6 بدون آپپدیت ول کرده.

  4. معماری می‌گوید

    البته در سال 1999 حدود 70 درصد از سهام خود را به آمریکا فروخت به طوری که بسیاری از مردم سوئد این عمل را به از دست دادن استقلال اقتصادی سوئد تعبیر کردند .

  5. سهیل می‌گوید

    برای سونی ژاپنی + اریکسون سوئدی هستش = سونی اریکسون

  6. مهران می‌گوید

    سونی اریکسون واسه سونی هست ؟؟