فوجی فیلم اولین دوربین 3 بعدی واقعی را معرفی کرد!

این دوربین با استفاده از 2 لنز مخصوص،قادر به خلق تصاویر و فیلم‌های 3 بعدی است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف،شرکت فوجی فیلم ژاپن به صورت رسمی اولین دوربین فیلم برداری 3بعدی را عرضه کرد.

این دوربین فیلم برداری جدید که از سری FinePix است با نام تجاری FinePix 3D W3 قادر به چاپ تصاویر 3بعدی بر روی کاغذهای مخصوص 3بعدی است تا اعضای خانواده بتوانند یک آلبوم فوق‌العاده از تصاویر 3 بعدی را در کنار خود داشته باشند.

بر خلاف فیلم‌های 3 بعدی در سینماها ،برای تماشای تصاویر و فیلم‌های 3 بعدی ضبط شده توسط این دوربین احتیاج به هیچ گونه عینک خاصی نیست .

این دوربین فیلم برداری بسیار جالب به صورت همزمان از دولنز استفاده می‌کند و با استفاده از اختلاف منظر بین دو چشم چپ و راست  در آن واحد تصاویر و فیلم های گرفته شده را به طوری با هم دیگر سینک می‌کند که کاربر یک تصویر واقعا 3 بعدی را بدون هیچ گونه عینک خاص مشاهده می‌کند.

فناوری بکار رفته در این دوربین موسوم به ”lenticular” است که بیش از این و از سال 1940  برای خلق تصاویر 3 بعدی مورد استفاده قرار می‌گرفته  و البته این فناوری قدیمی الان بهترین راه برای تولید تصاویر و فیلم‌های 3 بعدی در جهان است.

این دوربین جدید همچنین امکان تماشای فیلم‌های 3 بعدی را برروی تلویزیون‌های صفحه بزرگ و عریض امکان پذیر می‌سازد.

قرار است دوربین FinePix Real 3D W3 در ماه سپتامبر و با قیمتی در حدود 400 یورو به فروش برسد و البته این شرکت خدمات چاپ تصاویر 3 بعدی را بعد از مدت کوتاهی از فروش دوربین راه‌اندازی خواهد کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.