لحظه‌شماری برای شاهکار جدید ندای وظیفه Modern Warfare3!

اگرچه Black Ops که نسخه متفاوتی از تری‌ارچ دربازی‌های Call Of Duty در شرکت Activision بود و انتقادات زیادی را نسبت به خود ‌دید و تنها قسمت مولتی‌پلیر آن توانسته بود علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند اما اینک تمامی بخش‌های کوچک و بزرگ این شرکت بازی‌سازی دست به دست هم داده اند تا بازی بی‌نظیری را برای تمامی علاقه‌مندان به سبک اول شخص هدف‌گیری عرضه کنند.

4

فارنت – امیر کامجوفر: جرات کن و دنیا را نجات بده.. این شعار آشنایی است که از سری بازی‌های اول شخص جنگ مدرن (Modern Warfare) با ما همراه بوده و این‌بار نیز با نسخه شماره‌ی 3 دوباره به گوش می‌رسد.

بازی زیبایی در راه است و این را می‌توان از تریلر های منتشر شده در هفته‌های اخیر فهمید.  این بازی در حالی منتشر می‌شود که هنوز بازیکنان زیادی بر روی بخش مولتی‌پلیر (چند نفره) نسخه قبلی در حال نزاع با یکدیگر هستند.

بیش از 30 میلیون نفر فقط در کنسول پلی‌استیشن در این بخش مشغولند که این آمار را می‌توان در منوی ورودی قسمت آنلاین این بازی مشاهده کرد و نشان می‌دهد که چند نفر در دنیا مشتاقانه منتظر رسیدن نسخه جدید این بازی هستند.

بعد از انتشار بازی Black Ops  که نسخه متفاوتی از تری‌ارچ دربازی‌های Call Of Duty در شرکت Activision بود و انتقادات زیادی را نسبت به خود ‌دید و تنها قسمت مولتی‌پلیر آن توانسته بود علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند اینک تمامی بخش‌های کوچک و بزرگ این شرکت بازی‌سازی دست به دست هم داده اند تا بازی بی‌نظیری را برای تمامی علاقه‌مندان به سبک اول شخص هدف‌گیری عرضه کنند.

این گروه‌های بزرگ و کوچک شامل متشکل چند گروه مجزا از جمله Infinity Ward،  Sledgehammer Games و Raven Software برای تهیه و ساخت این بازی و دو گروهTreyarch  و n-Space برای توزیع بر روی کنسول‌های Wii وNintendo  است.

بر خلاف عقاید بسیاری از بازی‌دوستان مبنی بر منحل شدن گروه بازی‌سازیInfinity ward  و تمام شدن نسل بازی‌های سری MW شاهد هستیم که این گروه با همکاری متقابل Activision برای انتشار آن پا جای پای بازی قبلی ندای وظیفه خواهد گذاشت.

اما اختلاف پیش آمده در 2 سال اخیر بین این دو برند موفق دنیا را نمی‌توان نادیده گرفت، اختلافی که بر سر فروشTexture  انیمیشنی بازی قبلی MW به گروه Treyarch  و ملحق شدن دو عضو اصلی و ارشد تیم Infinity ward به EA Games برای تولید Battlefield  3 پیش آمد و خسارت‌های میلیونی به Activision  و سری شرکت‌های شریک با این شرکت بزرگ را به بار آورد و نهایتا حتی کار را به دادگاه کشاند.

به هر حال می‌بینیم که مهمترین عامل که بازی‌ها را محبوب و صنعت بازی‌سازی را این مقدار مهم می‌سازد انتظار مردم دنیا برای عرضه آنها و دیدن و لذت بردن از بازی کردن آنهاست و این‌بار همین موضوع باعث شده که نسخه جدید MW با تغییراتی مهم ساخته شود.

تغییراتی در نحوه تیراندازی و هدف‌گیری و بهتر کردن آن تا تغییراتی در گزینه‌های الحاقی به استریک‌های قسمت چندنفره و همچنین بهتر شدن پرک‌های اعمال شونده از سوی بازیکن برای نبرد به طوری که به وضوح متفاوت بودن هر پرک را می‌توان حس کرد.

بازی در حالت اجرا شدن 60 فریم در ثانیه انجام می‌شود که این خودنمایشگر ها را برای پخش این بازی در هر ثانیه به نبرد دعوت می‌کند. سیستم مورد نیاز برای این سرعت از 100 هرتز برای نمایشگرها جولبگوست اما کسانی که از هرتز های پایین‌تر بهره‌مند هستند نگران نباشند چون کنسول‌های موجود این روزها خود تمامی این ویژگی‌ها را تا حدودی برای چشم‌های شما هماهنگ می‌سازند.

نکته جدید دیگر در این بازی این است که بازیکن عهده‌دار شخصیت‌های مختلفی از کاراکترهای موجود در پلتفرم تک‌نفره (Single Player) است و تغییر پرسپکتیو یا همان دیدگاه بازیکن در طول داستان، شما را در شرایط و نمایی متفاوت از بازی قرار می‌دهد که باید با هوش خود و تکیه بر تجهیزات بازی بر حریفان خود غلبه کنید.

در این نسخه باید در حین بازی خود را یک سرباز کارکشته بدانید چون حتی صدای تیر هایی را که از حوالی شما رد می‌شوند را به وضوح می‌شنوید و حتی می‌توانید فاصله آن را بسنجید. هر مرحله شامل ماموریت‌های بخصوص خود است و فقط به نشانه‌گیری و کشتن دشمنان ختم نمی‌شود. این یکی از دلایلی است که این بازی را با سری Black Ops متفاوت می‌سازد.

مقدار صدمه‌ای که بازیکن می‌بیند را می‌توان در تصویر و به چشم دید. داستان بازی برای یافتن رابطه‌هایی که هدف اصلی بازی یعنی یافتن ماکاروف است، به پیش می‌رود و شما همچنان برای پاک سازی عوامل جنگ در کشور های مختلف مامور می‌شوید.

این بازی پر است از انتقام، افکت‌های زیبا، اسلحه‌های راحت و شیک و مدرن، جنگ افزارهای متعدد مانند هلی‌کوپتر و هواپیماهای بمب‌افکن و جنگنده و کشتی‌ها و زیردریایی‌های عجیب که با سرعت و هیجان آمیخته شده است و می‌تواند شما را ساعت‌ها پشت کنسول خود میخکوب کند.

شما می‌توانید در این بازی در حین دویدن هدف‌گیری و تیراندازی می‌کنید و همزمان تاکتیک‌های مورد نیاز برای از بین‌بردن دشمن خود را اعمال می‌کنید. این یک انقلاب در بازی‌های اول شخص به حساب می‌آید چون در بازی‌های دیگر فقط قادر بودید به سمت چپ و راست خود برای شلیک حرکت کرده و تیراندازی کنید.

این بازی همانند سری دوم خود  یک بخش منحصر به فرد به نام Spec Ops  را در کنار بخش مولتی‌پلیر و سینگل پلیر دارد که به Survival Mode  معروف است که باید عملیات های خاصی را طی فرایندهای متفاوت نسبت به داستان بازی برای نجات افراد انجام دهید که اصلا هم آسان نیست و فقط مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد.

نسخه جدید بازی دو روز دیگر یعنی ‌شانزدهم آبان ماه به صورت رسمی و بین‌المللی منتشر خواهد شد. این بازی برای تمامی کنسول‌های بازی Xbox360 ، Playstation 3، NintendoDS ، Wii ، Microsoft Windows عرضه می‌شود.

سیستم مورد نیاز برای این بازی بر روی کامپیوترهای شخصی:

OS: Windows® XP / Windows Vista® / Windows® 7
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X38750 processor or better
Memory: 16 GB free hard drive space / 2GB RAM
Video Card: Shader 3.0 or better 256 MB NVIDIA®GeForce™ 8600GT / ATI® Radeon™ X1950 or better
Sound Card: DirectX® 9.0C or later

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. آرش می‌گوید

    من گرفتم
    سیستم من Windows® ۷
    Processor: I7 2ghz™
    Memory: 8GB RAM
    Video Card: 2gb NVIDIA®GeForce™ 2630 /
    Sound Card: DirectX® ۹٫۰C or later

    اما نمیدونم چرا اجرا نمی شه
    نمی دونم چرا نصبش یه مرحله ایه و کرک هم نداره

  2. علی می‌گوید

    من BLACK OPS رو همین دیروز تمام کردم البه بعد از یک سال که خریدمش! و واقعا لذت بردم کل بازی رو تو یک روز و نیم تمام کردم واقعا جالب بود داستان بازی مثل فیلم های سینمایی بود نسبت به مدال افتخار واقعا زیباتر بود بازی خس یه جنگاور حرفه ای رو به ادم منتقل می کرد
    نمی دونم سری جدیدش رو دستگاه من کار می کنه یانه سیستم من 2.8 CORE TO DOU هستش

  3. مجید می‌گوید

    سلام،
    فقط مشکلش ایرانه !

  4. mojtaba می‌گوید

    منتظرم تا به صورت زیر زمینی به دستمون برسه بازی کنیم.