رونمایی از لومیا 800 ؛ اولین تلفن همراه ویندوزفون نوکیا

نوکیا لومیا 800 به یک پردازنده 1.4 گیگاهرتزی با شتاب سخت‌افزاری و یک پردازنده گرافیکی،512 مگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. این گوشی همچنین در دوربین 8 مگاپیکسلی خود به لنز کارل زایس با f2.2 تا بتواند حتی در کمترین روشنایی تصاویر خوبی را ثبت کند.

12

فارنت: امروز کنفرانس سالانه نوکیا با عنوان نوکیا ورلد در لندن آغاز بکار کرد. شاید مهمترین خبر کنفرانس امروز نوکیا رونمایی از اولین تلفن همراه هوشمند ویندوز فون این شرکت با عنوان لومیا 800 بود.

این تلفن همراه همان‌طور که پیش از این برخی اخبار از آن به بیرون درز پیدا کرده بود از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به اولین و تنها تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل می‌گو شرکت نوکیا یعنی نوکیا N9 است و مطمئنا تاکنون ظاهر این گوشی با بدنه پلی‌کربنات و صفحه نمایش محدب 3.7 اینچی با کیفیت سوپر آمولد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

نوکیا لومیا 800 به یک پردازنده 1.4 گیگاهرتزی با شتاب سخت‌افزاری و یک پردازنده گرافیکی،512 مگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. این گوشی همچنین در دوربین 8 مگاپیکسلی خود به لنز کارل زایس با f2.2  تا بتواند حتی در کمترین روشنایی تصاویر خوبی را ثبت کند.

باطری لومیا 800 که بنا بر اعلام نوکیا غیرقابل تعویض است امکان مکالمه با این گوشی را تا ۹.۵ ساعت مهیا می‌کند و اگر قصد مکالمه با آن را هم نداشته باشید در حالت استند بای تا ۳۳۵ ساعت دوام خواهد آورد و آنقدر توان دارد که تا ۷ ساعت فیلم و یا ۵۵ ساعت موزیک برای شما پخش کند.

تنها برتری‌های این گوشی را تنها در سخت‌افزار نمی‌توان دید و مایکروسافت آن را به مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای رایگان مانند ۲۵ گیگابایت فضای SkyDrive رایگان مجهز کرده است. لومیا 800 تنها گوشی مجهز به ویندوز فون نوکیا خواهد بود که از راهنمای جهت‌یاب صوتی کامل برخوردار خواهد بود.

علاوه بر این این گوشی بهمراه سرویس جدید نوکیا با نام Nokia Music and MixRadio  عرضه خواهد شد که به کاربران این تلفن همراه اجازه دسترسی بدون نیاز به لاگین، پسورد و یا حتی ثبت نام به دسته‌ متنوعی از آهنگ‌های موسیقی کامل را می‌دهد

نهایتا نوکیا همزمان با معرفی این گوشی از مشارکت با ESPN خبر داده تا اخبار کامل ورزشی و حواشی آن در اختیار کاربران این تلفن همراه قرار گیرد.

تمامی امکانات این سه برنامه یعنی نوکیا درایو، نوکیا موزیک و نوکیا اسپورت هاب تماما در نوکیا لومیا 800 رایگان خواهند بود.

بنا بر اعلام نوکیا، لومیا 800 در سه رنگ مشکی، فیروزه‌ای و سرخابی و به قیمت 584 دلار، اکنون در کشورهای منتخب برای پیش‌فروش از طریق وب‌سایت www.nokia.com در دسترس است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی این شرکت در ماه نوامبر در شش کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و انگستان و تا پایان سال در کشورهای هنگ‌کنگ، هند، سنگاپور، روسیه و تایوان و در دیگر بازارها در اوایل سال 2012 در دسترس خواهد بود.

نوکیا باز هم هیچ صحبتی از عرضه این گوشی در بازار آمریکا به میان نیاورده اما وعده داده تا مجموعه‌ای از محصولاتش را در اوایل 2012 برای آمریکا و کشور چین معرفی کند.

امروز خبرهای زیادی از نوکیاورلد به گوش رسیده و ما تا آنجا که در توانمان باشد آنها را به اطلاع شما خواهیم رساند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. ehsanlf می‌گوید

    ویندوز فون الان کاملا آنلاک شده و قابلیت نصب رام های مختلف رو هم داره. من خودم سالهاست که ویندوز موبایل داشتم و الانم که ویندوز فون دارم بهش اعتقاد کامل دارم. درضمن بهترین اینترفیس و افکت ها رو در ویندوز فون مبینیم که بسیار پایداره. درضمن بهترین کرکر ها و هکر ها روی ویندوز فون کار میکنن.
    من الان خودم بهترین بازی ها رو کاملا رایگان و فول دارم نصب میکنم رو گوشیم.

  2. مهدی شاکری می‌گوید

    CCU عزیر سلام فکر میکنم بقیه پستهای من را خونده باشید که اینگونه جواب دادید بله من هم یک گوشی E61I از 4 سال پیش دارم هنوز هم داره به خوبی کار میکنه ولی گوشیهای تازه نوکیا ایرادات عجبی دارن که نوکیا خودش هم به آنها واقف هست بعد هم کیفیت نوکیا این انتظار رو به من می دهد که توقع گارانتی عالی را داشته باشم نه اینکه بعد از 2 بار تعویض گوشی همچنان با هم مشکل در گوشی سر کله بزنم و در آخر بیخیال گوشی بشوم و 240 هزار تومان پول رو هم بریزم دور و این مشکلات عجیب و غریب در فروم های نوکیا وجود دارد شاید من بلد نباشم با گوسی حتی در این رده کار کنم ولی فکر نمی کنم هزاران نفر مثل من وجود داشته باشند امیدوارم منصفانه تر نظر بدهید

  3. […] سیستم عامل ونیدوز موبایل از سوی شرکت نوکیا معرفی شد(در اینجا و اینجا بخوانید) و البته مهم تر از آن برنامه اختصاصی […]

  4. CCU می‌گوید

    با سلام
    آقای مهدی شاکری ,کیفیت گوشی های High End نوکیا سالهاست که ثابت گردیده واز خیلی شرکتهای تولید کننده گوشی کیفیت بالاتری دارد.
    گارانتی اصلی نوکیا نیز خدمات مناسبی برای گوشیهای معیوب کارخانه ای ارائه میدهد و نه برای ایرادهایی که شما ایجاد کرده اید و انتظار خدمات گارانتی رایگان را نیز دارید.
    ابتدا بهتره پولهاتون را جمع کرده یه گوشی High End نوکیا باهر نوع سیستم عاملی خریداری نمایید و بعد نظر کارشناسی بدهید.

  5. محمد می‌گوید

    آقا یا خانم مهمان شما تا حالا با ویندوز فون کار کردین یا از Marketpalce اون دیدن کردین که اینقد مطمئن میگین app براش وجود نداره ؟
    من به عنوان کسی که ماه ها داره از ویندوز فون استفاده میکنه باید بگم واقعا ازش راضیم و بازی ها و نرم افزارهای خیلی زیادی براش اومده و مایکروسافت به شدت داره واسه توسعه این اپلیکیشن ها کار میکنه

  6. hamid می‌گوید

    مثلا شما از این چندصد هزار نرم افزار چند تاش رو نصب کردی اینجا حرف بیخود میزنی. در ضمن وین فون توی این یک ساله چیزی در حدود 40000 تا app داره مطمئنا اگه گوشی های بیشتری هم بیاد تعداد نرم افزارهاش به مراتب سریع تر رشد میکنند.

  7. hamid می‌گوید

    امیدوارم ایران بیاد فارسی و ناوبری فارسی رو هم ساپورت کنه.

  8. naserr می‌گوید

    امیدوارم اگه ایران بیاد زبان و ناوبری فارسی هم داشته باشه.

  9. مهمان می‌گوید

    ظاهرش خوبه اما برای 1 ماه ! جون App برای نصب کردن براش وجود نداره. پس کاربردی به عنوان Smart Phone نداره
    Phone خوبی هست نه SmartPhone :D
    وقتی اندروید و آی او اس چند صد هزار App برای هرکاری دارن کی اینو انتخاب میکنه

  10. مهدی شاکری می‌گوید

    فقط زیباست مطمئنا کیفیت نخواهد داشت و شما را مجبور خواهد کرد که از گارنتی بی کیفیت نوکیا در ایران استفاده کنید ولی امیدوارم که وینفون به داد نوکیای مرده برسد

  11. سجاد می‌گوید

    واقعا زیباست …

  12. CCU می‌گوید

    با سلام
    نوکیا با ماکروسافت امروز ترکوندن.
    قویترین ,زیباترین وخوش دستترین گوشی ویندوزفون واقعا ارزش خریدش رو داره من که لحظه شماری میکنم برای ورودش به ایران و خریدش.
    باید منتظر موند و گوشی های آینده نوکیا رو که قرار بازار رو به تسخیر خودشون در بیارند دید.