موبایل عامل 25 درصد از تصادفات رانندگی!

یکی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی حواس پرتی رانندگان از توجه به جلو است

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Mashable ،یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گجتهایی مانند تلفن همراه و یا سایر وسایل الکترونیکی می‌توانند تاثیر مستقیمی در 25 درصد از تصادفات داشته باشند.

نتایج این تحقیق که توسط موسسه GHSA و با هزینه دولت آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی ،حواس پرتی رانندگان از توجه به جلو است و مهمترین دلیل حواس پرتی رانندگان در 25 درصد موارد صحبت کردن با تلفن همراه ،بازی کردن با موبایل و یا ارسال پیام کوتاه است.

driving-texting

مدیر اجرایی این پروژه باربارا هرشا در این مورد می‌گوید:”بسیاری از پژوهش ها ناقص و یا متناقص است و واضح است که برای قطعیت بخشیدن به این موضوع باید مطالعات بیشتری انجام شده و با پیدا کردن مشکل اصلی ،به راهکارهای مقابله موثر با آن پرداخته شود”.

با این حال یک موضوع قطعیت دارد و آن این است که استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی خطرناک است و پیامک زدن در هنگام رانندگی از آن بسیار خطرناک تر.

با اینکه قوانینی مانند ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی مدتها است به اجرا در می‌آید با این حال هنوز رانندگان قانون گریزی هستند که با تخلف از قوانین به سلامتی خود و سایر افراد آسیب می‌زنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.