گوریلا گلس 6 معرفی شد؛ مقاوم دربرابر ۱۵ سقوط از فاصله یک متری

شرکت Corning به تازگی از نسل ششم فناوری شیشه محافظ گوریلا گلس رونمایی کرده که 2 برابر نسبت به نسل قبلی مستحکم‌تر عمل می‌کند.

1

قیمت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار و بالا رده همواره در حال بالا رفتن هستند و همین امر موجب ارائه محصولاتی می‌شود که قادر به محافظت از آن‌ها در برابر ضربات مختلف است. پیرامون همین موضوع کورنینگ به تازگی از شیشه محافظ گوریلا گلس 6 پرده برداشته است که احتمالاً در گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گوریلا گلس 6

گوریلا گلس در واقع نام فناوری‌ است که با کمک آن شیشه‌ در برابر خش و ضربه مقاوم‌سازی می‌شود. جالب است بدانید مصرف شیشه‌های گوریلا گلس تنها به گوشی‌های همراه ختم نمی‌شود و در سایر دستگاه‌ها و صنایع مختلف نیز شاهد این شیشه‌های مقاوم هستیم. طبق ادعای شرکت سازنده، گوریلا گلس 6 نسبت به نسل قبلی 2 برابر مستحکم‌تر عمل می‌کند و قادر است تا تعداد 15 سقوط از ارتفاع 1 متری را تحمل کند.

بر این اساس نسل جدید شیشه محافظ گوریلا گلس طوری طراحی گردیده که در مقابل سقوط از ارتفاع در دفعات متعدد جان سالم به در ببرد. به طور کلی با کاهش ضخامت بدنه یک گوشی شاهد آن هستیم که استحکام دستگاه نیز به همان میزان کاهش پیدا می‌کند؛ البته مدیرعامل کورنینگ معتقد است که استفاده از نمایشگر بدون حاشیه موجب ارتقا سطح پایداری و مقاومت نمایشگر می‌شود، چراکه در اولین برخورد زمین یا سطح سخت، این گوشه‌های نمایشگر است که همیشه وقت صدمه می‌بیند.

ترکیب جدید گوریلا گلس 6  باعث می‌شود که سطح فشرده سازی شیمیایی به میزان خوبی افزایش یابد؛ هرچند که این موضوع رابطه مستقیمی با میزان مقاومت بدنه و شیشه نمایشگر در برابر خش نخواهد داشت. معمولاً با افزایش مقاومت شیشه دربرابر ضربه، مقاومت آن دربرابر خط و خش کاهش می‌یابد اما کورنینگ موفق شده ضمن افزایش مقاومت دربرابر ضربه، مقاومت دربرابر خش را ثابت نگه دارد. گوریلا گلس 6 در آینده ای نزدیک در اختیار تولید کنندگان گوشی قرار خواهد گرفت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. amir می‌گوید

    باز با یبار زمین خوردن میشکنه