با فناوری باتری سیلیکونی عمر شارژ باتری گوشی‌های هوشمند 3 تا 5 برابر می‌شود

باتری گوشی‌های هوشمند همیشه شرمنده سخت‌افزار این گوشی‌ها هستند و آنگونه که کاربران توقع دارند شارژ نگه نمی‌دارند در این بین شاهد فناوری باتری سیلیکونی جدیدی هستیم که عمر شارژ باتری گوشی‌های هوشمند را 3 تا 5 برابر افزایش می‌دهد.

0

گروهی از دانشمندان عصب‌شناس نروژی موفق به ساخت روش شده‌اند که احتمال دارد میزان ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند را به میزان چشمگیری افزایش دهد. این محققین برای افزایش ظرفیت باتری از سیلیکون کمک گرفته‌اند. ناگفته نماند که تاکنون دیگر محققین نیز به استفاده از سیلیکون در باتری‌ها پی برده‌اند اما سیلیکون یک مشکل بزرگ دارد و این مشکل افزایش ظرفیت این ماده در داخل باتری به میزان 400 برابر است. به این ترتیب باتری سیلیکونی نسبت به باتری‌های گرافیتی فعلی سریع‌تر خراب می‌شوند.

اینجاست که این محققین نروژی روشی را برای افزایش دوام سیلیکون در باتری‌ها ابداع کرده‌اند. به لطف این روش ترکیبی از مواد سیلیکون و گرافیت در باتری به کمک گرفته می‌شود تا عمر باتری‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد. باتری سیلیکونی که محققین نروژی ابداع کرده‌اند ظرفیت بیشتری دارند و در نتیجه در کنار گوشی‌های هوشمند در خودروهای الکتریکی، لپ‌تاپ‌ها و سایر تجهیزاتی که نیاز به باتری با دوام شارژ زیاد دارند نیز قابل استفاده خواهند بود.

تحقیقات مهندسین نروژی به مراحل خوبی رسیده است و در حال حاضر شرکتی با نام Kjeller در حال کار  بر روی بازاریابی و فروش فناوری جدید باتری سیلیکونی است. این فناوری در حال حاضر با نام تجاری پروژه سیلیکون ایکس خطاب می‌شود و شرکت‌های مختلفی در حال آزمایش این باتری‌های جدید هستند.

ناگفته نماند در کنار شرکت Kjeller، شرکت‌های بزرگ دیگری نیز سخت در تلاشند تا باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر را جایگزین باتری‌های فعلی کنند. با این حساب باید انتظار داشت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت باتری‌ها در تجهیزات الکترونیک باشیم.

منبع AndroidAuthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.